Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

104 komentářů

Jarda
13. dubna • 19:10

Koupili jsme si Fiat Tipo HB 1.4 70kw výbava lounge za cenu 335.000,- a světe div se dozadu se vejdou 3 děti (2, 5 a 8 let) prostorově super. Motor je sice slabší ale po mých zkušenostech jsem si vybíral motor kde budou 4 válce a žádné turbo. Byl jsem zkoušet nové Berlingo benzínový 3valec s turbem nebo nafta 1.5hdi výběr motoru nic moc. Zkoušel jsem i Dácii Duster 1.6 benzín - auto mě nenadchlo s pěknou výbavou je cena jinde. Mám najeto 1000 km a zatím spokojenost kombinovaná spotřeba zatím 6.8 a hlavně mám auto které není okoukané.

Richard
3. srpna • 20:44

Zdravím, 5/2018 koupeno jako předváděla s 0 km 1,4 t jet s LPG v kombíku ve střední výbavě plus a bussines paket nebo jak se to jmenuje.... Doposud 40000 km. Cena 379000 Kč. Za nabízenou techniku a vzhled v té době pro mne jednoznačná volba. Motorek živý, žravý,ale při ceně LPG cca 13 Kč neřeším. 37 l LPG vydrží cca 400 km. Ergonomie interiéru v pořádku, pohledově nic moc, tvrdší čalounění sedadel pro chlapa lepší než pohodlnější měkké sedáky které se časem vysedi. Podvozek měkkší a vyšší než u dražších konkurentů, pro běžný ježdění na českých silnicích naprosto v pohodě. Řízení není preposilovane, řazení v pohodě, při 130 km/ hod dle GPS cca 3300 otáček. Výborně odhlučnění, nejvíc hluku od kol, ale záleží i na výběru pneu a silnici. Možnost nastavení celkem vysokeho posedu řidiče s ohledem na to, že je to jen hatchback. Člověk nemusí hned kupovat SUV aby seděl o něco výš. Rozumná cena servisu. Pravděpodobně vysoký pokles ceny jako ojetiny, ale s ohledem na snad jeden z nejspolehlivějších motorů, 1,4 t jet, neplánují prodej. Koupeno s cílem co nejvíc jezdit a jednou až bude neopravitelné nebo neprojde STK sešrotovat....

leon
7. září • 7:22

Fiat se úplně zbláznil,...nejprve zaspí dobu, min.10 let vyklidi zcela pozice, a teď, .. nasadí ceny jako u prémiové značky,....na novinky od Fiatu nikdo nečeká, kdo potřeboval v uplynulé době, koupil si auto jinde, Fiat nejenom bude muset cenu snížit na "normál" ale částečně se i podbízet, aby si zákazníci jejich autosalónů opět všimli, :-D:-D

icu
7. září • 16:41

Je to horší. Dokonce i ti největší optimisté, co čekali, až něco jako Tipo uvedou, tak při pohledu na poměr cena/výkon zlomili hůl a koupili jinde.

Tom
29. května • 18:06

Ceny půjdou dolů zbytečně unáhlené soudy

Takurcite
7. září • 10:22

Strucne a vystizne zhodnoceno, presne takhle to vidim i ja.

Marex
6. září • 23:51

Auto hodně povedené ve všech karosářských variantách, škoda jen, že to odstřelili tou cenou.

ad ze byl jen hatchbackem
6. září • 22:17

chyba, bylo i coupe

Jirka
6. září • 20:21

Cena je totální úlet, v Italii to prodejní hit určitě nebude, pač Fiat je tam braný jako jakýsi low-end a kdysi dominantní značka v Italii (Lancia) je v kopru, a Alfa s jedním modelem je legrace pro "fandy", takže se není čemu divit, že to jde s Fiatem z kopce (už tak dvě dekády).Je vidět, že marketing Fiatu prostě nejde (a Maďárské centrále obzvláště, to je asi jen soubor kreténu).
Odhaduji podobný osud jako u STILA, sebevědomé ceny a pasování se do "protipolu" Passatu a ve finále mizerné prodeje a provar, který nezachránilo ani Bravo II na platformě Stila....
Nyní je však ze Stila však solidní ojetina (hlavně s JTD) z toho už asi Fiat nic nevytěžíB-]
1.6 E-torque nemá moc dobré reference (viz Brazilie),
1.4 16V atmo zabily EURO emise (není se čemu divit, základ Fire z 80tých let) dobrý v krátkém Stilu, Puntu a Idee ale tak pro minulou dekádu..
1.4 T-jet nepřímovstřik - taky historická relikvie, tak snad jen pro jeho spolehlivost a nenáročnost či LPG jinak základní motor
1.3 JTD - je otazník, se životností okolo 200k km..
1.6 JTD - neznám, ale na 1,9JTD to spolehlivostí a životností asi nedotáhneSuma summárum: Vydržíme se Stilem a Alfou dokud to půjde a pak se uvidí

znalec
6. září • 21:31

zrovna 1,6 JTD je praveze uz osvedceny a velmi spolahlivy motor.Zial, to je to jedine, co talosom ide - vyroba motorov.. Lebo ostatne je bieda.
Ale za to mozu hlavne debili v madarsku - len uplneo debila moze napadnut dat stredoeuropsku centralu do jednej krajiny - navyse hunom

Fenek
6. září • 15:43

Ja mam objednaný Infiniti Q50S 3.0 V6 298kW, na začátku roku konečně dorazí, takže tyhle sračky mi jsou i zadnice.Ahoj

your.god
6. září • 18:50

Tobě přijde normální v kapitalismu čekat na auto půl roku v pořadníku? :-O
Na sériově vyráběné auto?
No tak to teda Ahoj

Fenek
8. září • 7:49

Me to prijde uplne normalni kdyz to je nacasovane tak, ze se mi ukonci aktualni 3rocne finanzierung, auto vratim a presne mi dodaji jine tedy Infiniti. ;-)

Jirka
6. září • 22:20

Čekáš přece na exkluzivitu a auru značky né?
Vidiš snad všude jezdit Fiata Tipo nuovo?? Jo hochu to není lidový vůz (VW) nebo nějaké 4kruhy abys jich potkal za 10minut dvacet;-).Já, jako Fiat/Alfa fan jsem slyšel dobrej ftip:
Jezdit ve Fiatu je jako sex s tlustou babou, není to vůbec špatný, jen tě nesměj vidět kámoši:-D

wolff
6. září • 16:12

Infiniti se zde neprodává.
Ahoj
Nazdar
Těšilo mne.

Ne321
6. září • 21:27

Prodava. Byl jsem dva tydny zpatky v Auto Palace na servisu a jedou business jako predtim akorat levneji.

wolff
6. září • 23:08

No to je možný...Úpřímně, ne že by to bylo relevantní, ale kupovat a nebo dokonce servisovat něco v Autopalace... to chce velkou kuraz. Mozna maji nejaky doprodej, ale na ten by se asi necekalo. Mimoto je mi to jedno... Je tady dost Ychtylů zcela prokázaných, kterým by stálo za to založit si 10 nicků, jen aby mohli vypotit sebevětší kravinu. Nejak se to tady rozmohlo...Ono jen idiot by stejně psal podobnou poznámku pod článek o v podstatě lidovém autě. I kdyby to měla být pravda.

milanekjablonecak
6. září • 19:15

Akorát nenapsal, kde to má objednaný, co třeba v Dojčlandu?Aha, nazdar bazar

wolff
6. září • 21:02

No a nebo v japonsku a nebo je to vulva jako ty.

milanekjablonecak
6. září • 21:49

No jo no, co ti na to říct, snad hodně úspěchů v lapání lidí na změnu dodavatele energií, závidím ti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
6. září • 23:02

Vidíš. Právě si dokázal ze sebe udělat ještě větší vulvu. GOESOVU.
Blahopřeji

Fenek
8. září • 7:46

:D az na to ze ziju v nemecku a tady to normalne maji i kdyz poskromnu, nastesti servis prinejhorsim v nissanu a ten je vsude :-)

znalec
6. září • 15:27


" Autor článku si se svými 170 cm bez problému sedne dozadu nejen za sebe, ale i za řidiče. Fiat dokonce uvádí, že ještě osoba vyšší o 10 cm se ve druhé řadě pohodlně usadí." Trpajzlici.Normalna europska populacia ma bezne cez 180 cm. Skor blizsie k 190 cm, magori.
Ad Tipo - V SK Tipo stoji v normalnej vybave viac ako Octavia. Tipujem, ze Tipo nebude Tip normalnej rodiny :-)PS: Leon ST, i30 SW, cokolvek ma lepsiu ponuku ako tento predrazeny socialny povoz.

wolff
6. září • 15:04

Jak sem psal s tou cenou.
Je to marný, je to marný.Ano prvotní ceníková cena je sebevědomá, ale nebude trvat dlouho a Fiat jistě přijde s nějakou stálou akcí (tak jako má i u jiných modelů s výjimkou 500 a 500 X, kde je sleva víceméně nezásadní).Kde se akční cena slevová na nový vůz bude brzy pohybovat lze usoudit třeba z tohoto inzerátu:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/tipo/1... ...
nebo
https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/tipo/1... ... A už podobných inzerátů vyběhlo povíce a lze jen těžko předpokládat, že by si dealeři u nového auta sami dobrovolně ukrajovali 60 tis. Kč. jen tak z plezíru.A jako sorry, za takovouto cenu, takto prostorné auto s výborným motorem a dobrou výbavou smysl prostě dává...Srovnáváte nesrovnatelné...

Jirka
6. září • 22:31

jj, cenová politika Fiatu je posavená na hlavu....
sedan, který se tu prodá minimum má cenu OK a 5dvéřo s kombajn za ceny srovnatelné s koncernem.
Ano, tímto aktem tak 1/2 lidí v ČR/SR/P atd odpadne z důvodu přemrštěné ceny (ať třeba za vybavený model) a už nebude na Tipo brát ohled při výběru, takže ano povedla se prezentace novinky...(nevím jestli to bude plné dětských nemocí jako Stilo, tak potěš koště, bezmála půl míče za první serii, good luck to all)
a druhá 1/2 polovina odejte, pač je to Fiat :-/mrkněte na cenu Fiatu Tipo SW v IT či DE, ty snad hulej víc jak ty Maďaři B-];-)

wolff
6. září • 23:09

Nehulej, ty auta jsou celkem levný. Ostatní auta jsou tam výrazně dražší než u nás.

mpolan
6. září • 15:39

Jenže to samé umí i ostatní prodejci, takže, fanatiku wolffíku, zase zpátky do boudy.

Takurcite
6. září • 16:02

Nevim proc hned tak agresivne..... nicmene je to tak. To auto by melo zacinat na tech rekneme 400 tisicich + nejaka mensi sleva, radovat se z toho, ze setnuli predvadecku ze 470 na 410 je fakt gratulacni, tolik by to auto melo stat nove ;)

Jirka
7. září • 15:08

No já bych řekl, že za holé auto tak max 270-290 v 5dv. a 300 za SW a s výbavama rozumně přidávat cenu. Paleta motorů je dost žalostivá a nic na tom němění ani 6kvalt, kde je rodina "Multiairů"?? ať je z čeho vybírat... to si jako šetří až na bankrot?
Stilo taky začínalo kolem 400kkč a prodeje nic moc, tak ho pak očesávali a očesávali a prodeje byly menší a a menší...
U 500stovky ta cena mohla být vyšší, je to/bylo "in" a na západ od nás "kult", ale Tipo je jen rodinné auto (spotřebka) tak jako Panda, Punto, Bravo, Marea, StiloJako fandovi značky mi už ani není smutno, je mi to prostě volný. Fiat už i tak pohřbil hafo značek.

mpolan
6. září • 17:15

Kdo wolffa zná, jinak už na něj nemůže. Je to figurka, letitá.

Libor
6. září • 11:39

No já jsem se byl podávat na Tipa, jak v HB tak sedanu, oba jsme si projel v benzínu.
Sedan: 1.4 70kW
HB: 1.7 T-Jet 88kW
A musím teda říct že ten HB jel na můj vkus dost dobře. Ta 70kW nepřeplňovaná verze s nezatíženým autem nejela taky špatně, ale přeci jen ten turbomotor jel lip :).
Interier se mi líbil, teda hlavně ten HB, ta mohutna palubní deska u sedanu mi přísla dost mohutná, ta automatická klimatizace v jednozonovem provedení mi vůbec nevadí, se zpracováním a materialy jsem rozhodně problém neměl a i design celkově mi přišel v naprosot v pohodě, není to nic extra ale ničím neurazí. Jediné co bych vytl je infosystem v angličtině včetně navigace.
A dále ta cena u toho HB mi taky příjde vysoká, ale auto se mi líbilo a kdyby byla LPG, nebo CNG verze tak o něm hodně uvažuju :).

Shimi
6. září • 11:38

Low-end nižší střední s cenou již od 467.500,-? Tak to je fór roku :-D:-D Management se musel naprosto zbláznit, to nemá jiné vysvětlení. Co by mě jako potenciálního zákazníka mělo přesvědčit, abych nedal přednost třeba Astře 1.4T 92 kW ve výbavě Enjoy za 390.000,-? Nebo Astře 1.4T 110 kW ve stejné výbavě za 420.000,-? Zadní parkovací kamera a rádio s navigací? A když nebudu vůbec náročný, tak můžu mít tu samou Astru s atmo 1.4 za 345.000,- Co proti tomu může postavit Fiat? NIC! Ne, tohle se opravdu Fiatu nepovedlo.

jo
6. září • 14:33

Tak ta cena není od, ale je to cena za úvodní vybavenou verzi, proto taky nabídka jen 2 motoru. Základ bude určitě někde kolem 300. Když se podíváš do ceníku tak je tam vpodstatě vše co dnes člověk od nového auta očekává. Když takhle vybavís astru cena bude podobna. Článek je převzaty z auto.cz kde jsou fotky v červené a hned to auto vypadá jinak. A to kombi možná naživo bude opravdu vypadat docela dobře..uvidíme.

Shimi
6. září • 15:18

jo: Vybavenou? Jak už jsem psal, kromě parkovací kamery a navigace tam není nic extra, co by obhájilo tu nesmyslnou cenu. Vždyť za 430.000,- můžeš mít Focuse 1.5T 110 kW!! ve druhé nejvyšší výbavě Titanium. Jak chce Tipo v tomto kontextu zabodovat? Chromovanou kolotočářskou lištou na okně? WTF? Vždyť je to k smíchu. Ale nechme výbavu výbavou, jsme v ČR, kde je nějaká kupní síla. Tyhle nesmyslné převybavené a předražené verze budou tvořit promile prodejů. Pro Fiat je Tipo v Evropě stěžejní model a aby na trhu prorazil, tak musí bodovat především cenou. V podstatě by se dalo říct, že musí nabídnout stejně výkonné a stejně vybavené auto jako má konkurence, ale za podstatně lepší peníz. Jinak neprorazí, tečka.

petr
7. října • 23:44

kecy v kleci

petr
7. října • 23:44

kecy v kleci

mpolan
6. září • 14:43

Když se podívám, jaké v článku popisují nedostatky, tj. omezená variabilita, levnější materiály, tvrdý podvozek... Ta cena je dost nadsazená. Za ty peníze je Golf či Mégane, to jsou o třídu lepší auta.

jo
6. září • 15:04

Krátkým meganem jsem jezdil a popravdě mě to auto nadchlo, až na nulové místo pro nohy vzadu a ten jejich ceník. Ale design dobrej tak se za to holt platí no.Jinak ono je to dnešní trend automobilek delat auta čim dál lacinějši a z méně kvalitnich matrialů,pak tomu nasadit velký kola, nastříkat třema barvama, dát chromovou lištu a hned to vypadá zvenku draze,tak to draze prodáme. Když to lidi kupujou.Taková suzuki vitara je nejlepším příkladem naleštěnýho hnusu,ale stejný je to i u škodovky a dalších.

Tom
29. května • 18:01

Ať si klidně neznalci kupující ty rádoby renomovaného značky, které jsou vyrobeny ze stejných levných materiálu a jsou to jen pozlátka,Tipo je poctive a na nic víc si nehraje a dá se koupit za rozumný peníz, už dávno to není o značce,auta v tomto segmentu jsou prakticky stejná, takže Tipo fakt dobrá volba a ještě se lidé za vámi otočí,za škodovkou a Korejci málokdo

jaydeesq
6. září • 12:37

za exluzivitu se hold platí, opla má kde kdo, kdežto novýho fiata jen tak někdo nemá:-D

martin petro
29. listopadu • 19:48

Jo Tipo jse my libi ale cekam uz na nej 5 mesic

Aladin
6. září • 10:15

Tento vůz si nehraje na nejmenší Cx, ale je postaven pro Evropany. Vysoká rovná střecha, rovné boky = místa kolem hlavy a ramen pro 4 dospělé lidi. To je velké +. Kapkovité tvary u jiných a to i větších vozů šetří palivo, hmotnost, ocel a vypadá to lákavě. Ovšem na zadních sedačkách sedíte na podlaze, jak opice na bonbónu a hlavou drkáte do střechy. Na předních sedačkách to není o moc lepší díky zkoseným bokům.Přesto se zde nebude prodávat. Češi, ačkoliv mají hlouběji do kapsy než jiné národy, tak si o to více potrpí na "značkové vozy". Fiatu jako značky se skoro každý štítí. :-/ A pak má objektivní nevýhodu. Tento design je hezký, ale zkrátka nemá šmrnc. Je takový umírněný. To odláká nejsilnější finanční skupinu zákazníků. A další bod, fanoušci Fiatu jsou zvyklí na nižší cenovou hadinu ve srovnání s konkurencí.V ČR má potenciál zaujmout možná sedan. Cenově konkuruje Rapidu a zvenčí vypadá mnohem líbivěji, dráž, prostorněji. Přesto přeji Tipu úspěch. Na asijské telefony a notebooky jsem si zvykl, auta by nám snad zůstat mohla. Jinak se už můžeme jít vážně pást.

MOJE JMÉNO
6. září • 12:42

Pravdou je též to, že ve skutečnosti je auto mnohem hezčí, než na jakémkoliv obrázku. Původně mne moc nenadchlo, ale když jsem si jej prohlédl, byl jsem mile překvapen. Navíc atmo-motor (od FIATu) může být vhodnou alternativou proti foukačkám, které hodně lidí nechce.

jo
6. září • 9:53

No já nevím.. Budu-li cítit prostorný a dobře vybavený hatchback nebo combi pro rodinu do půl mega, tak tohle a nissan pulsar obejdu obloukem. Design nijaký, interiér laciný..proč to kupovat? Dávají mi smysl korejci, auris, leon a astra. Ale každý to může vidět jinak.

wolff
6. září • 9:59

Jen ta Astra a možná Leon nabízí podobný prostor v kabině. Na Pulsar se nechytají ale ani ti.

jo
6. září • 10:25

To máš asi pravdu, ale není to o pár centimetrech místa vzadu nebo litrech kufru..jestli někdo podle tohodle měřítka (teda že řeší milimetry a jednotky litrů) kupuje auto tak je cvok. Nejsem basketbalista abych musel mít vzadu před koleny půl metru,ale zas chci abych mohl vzít dozadu někdy i dospělého takže třeba kratkej megan neuspěje. Já se musím v tom autě dobře cítit tzn. material a provedení interiéru je pro mě zásadní. Hned potom to musí dobře jezdit a mít dostatečný výkon. Když to auto bude navíc i dobře vypadat tak to chci.

tom
6. září • 17:40

Mi na prostoru pred zadnimi sedadly zalezi. Takze na zaklade tve retoriky te mohu nazvat cvokem, ze vybiras auto jinak nez ja?

Lord Owl
6. září • 9:50

u nového Tipa (alespoň u SW) měli podle mého názoru taloši udělat nějaký designový výstřelek, resp. odkaz na starého Tipáče, třeba ve formě zadních světel. Taková retro pocta po 20-letech.
Dodnes si pamatuju, jak u starého Tipa byl v reklamě vyzdvihován přilnavý a zároveň komfortní podvozek. Docela mě zajímá otestování podvozku u nového kusu.

LOL2000
6. září • 9:54

To bude v pohodě....ten podvozek.To už dneska není problém nikde, maximálně někomu nesedne, bó chce projet sofistikovaně zatáčku a cítit že jede.....a to si musí koupit Focus.
Ale ten první. :-D

Kankunen
6. září • 8:55

Paráda, lepší Fluence za cenu Golfu.

Driver
7. září • 10:44

Italy prostě Euro položilo jako všechny ostatní, protože ztrácí konkurenceschopnost a největší komedie je, že třeba u nás je to auto drahé i díky kurzu. Oni jednoduše jsou v situaci, že jsou i zadarmo drazí. U Špičkových luxusních značkových produktů jako Ferrari je to jedno, tam cenu nikdo neřeší, ale tímhle celou zem neuživíš... A na Slovensku je to podobné s autem UP-Mii-Citygo. Jednak je to auto drahé a jednak na něj musí lidi na východě 10let šetřit, na miniauto... Doufám, že CZ Euro nikdy nepřijme, protože to je horší, než podhodnocování kurzu, což je sice taky špatně, ale alespoň to máme ve svých rukou.

ello
6. září • 8:34

Ako celok to nie je zle.Najmodernejsie technologie mi nechybaju v takomto aute ale ta cena je podla mna troska mimo realitu.

ken68
11. září • 10:15

Naprosto s tebou souhlasím,nevypadá to auto vůbec špatně.Pro mě osobně je ten kombík velmi pohlednej a co se nejmodernějších technol.týká,nevím kolik lidí z deseti touží mít auto prošpikovaný vším možným.Prostor a spolehlivost je myslím důležitější.Vnitřek nevypadá zle,spolehlivost,ta je diskutabilní.Nevím o kolik a kam se Fiat posunul od doby kdy každý tvrdil,že Fiata teda určitě ne.Nesledoval jsem to nějak.Ale jednoho malýho jsem asi před patnácti lety měl,a nemůžu ho nijak extra hanit. No každopádně se mi toto kombi velice líbí a Fiat mě po letech opět zaujal.

wolff
6. září • 8:53

to se probíralo jinde.Cena je prostě v normálu a odpovídá trhu.
Výjimkou je primárně pouze Focus, který má u nás stále ještě mimořádně nízkou cenu s ohledem na zbytek Evropy (u ostatních aut se ceny už plus minus vyrovnaly). Focus jako auto je jistě modernější, lépe jezdí, ale oproti Tipu má jednu velkou vadu. Je prostě ve vnitř malý a pro rodinné využití daleko méně vhodnější než třeba tady to Tipo.Díval sem se na ceny Astry, kde ceny vypadají taky velmi příjemně, ale ceníkové ceny nejsou žádný zázrak. Cena od vypadá dobře, ale za každou pitomost (a že jich můžeš mít hodně) se připlácejí poměrně vysoké částky, takže podobně vybavené auto s odpovídajícím motorem ve srovnání se zde udávaným Tipem vyjde na + 40 - 50 tis. a to není málo. Samozřejmě se dají sehnat skladovky, ale to u Fiatu už teď jsou pomalu taky (viděl sem už předváděčku Tipa Hath mírně přes 400 a to je už celkem konkurenceschopná cena).Chtít auto v tomto segmentu, pokud bych v něm jezdil sám do práce, tak dnes jednoznačně volím Focus. Je nejlevnější, je poměrně pěkný, dobře jezdí a je to ať chceš a nebo ne legenda. Ale pro rodinu je prostě malý (a to i ve verzi kombi, problém je prostě v kabině).
Pokud bych auto chtěl jako rodinné, volil bych Astru, ale musel bych mít nějaký rozumný skladový kousek a nebo nekoukat na cenu.A mezi tím se pere právě tady to Tipo, co není úplně neracionální volba mezi zmíněnými. Prostoru v kabině nabízí dost, přesto vnější rozměry jsou hlavně u kombi kompaktnější než u Astry..., a i spolehlivost a možná i servis budou o chloupeček lepší než u Astry...

mpolan
6. září • 13:51

Problém je, že za lepší ceny to umí Mégane, Golf, Peugeot 308... a ani jedno není auto s puncem lowendu, jakým je Tipo. A to zkrátka je, s tím ani ty nic neuděláš.
A tvé spekulace o servisu a spolehlivosti... klasické plky fanatika.

Tom
29. května • 17:48

S lowendem přišel nějaký novinář jinak to jsou keci materiál a zpracování stejné jako u ostatních.chytraku

Ggg
6. září • 12:36

Na to, že je Focus uvnitř nějak výrazněji menší než jiný auta v týhle třídě, včetně nový Astry, jsi prosímtě přišel jak? V některých rozměrech v kabině je trochu menší, v jiných trochu větší, ale celkově si je celá nižší střední hodně podobná. Rozhodně nevidím nic, co by nějak limitovalo rodinné využití Focusu. Jo, kufr u kombi je papírově menší, ale reálný využití je podobný nebo lepší než u konkurence. Samozřejmě, prostor není trumf Focusu, ale to protože konkurenci trumfuje jinde. Když chce nějaká automobilka prodávat uskákaný nepohodlný auta, tak halt musí něčím zaujmout, a často je to papírově nafouklá velikost kufru měřená v litrech a množství centimetrů před nohama vzadu. Obojí je v praxi irelevantní.

tom
6. září • 17:38

Tak si sedni dozadu jet treba do Alp. Uvidime, jak bude misto vzadu v praxi irelevantni. To ze neco nepotrebujes neznamena, ze to nepotrebuji jini.

Ggg
6. září • 17:59

Vozím v tom čtyři lidi po Balkáně a Rumunsku a prostoru je tam na nižší střední naprosto adekvátně. Rozhodně si nikdo nestěžuje na místo před koleny. Jo, co Focus umožňuje je posunout sedačku řidiče i spolujezdce (pokud je vybavena možností nastavit výšku) do takové polohy, že se za ní nevejde ani dítě. Mám cca 186 cm a vejdu se v klidu do svýho auta za skoro dvoumetrovýho kolegu, tak mi netvrď nesmysly. Jo, jsou trochu prostornější auta v nižší střední, ale Focus je pro většinu lidí dostatečný a není ve třídě pohodovější auto na dlouhou cestu jak po dálnici tak v serpentinách.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
6. září • 23:28

Pokud nekdo napise ze ve Focusu pri vysce 186 cm vozi 4 chlapy po balkanu a v pohode, tak je alespon pro mne v dalsi diskuzi odepsaný.Focus je výborný auto (jako fakt se mi za ty penize líbí), ale ať je to jak je to, nenapadá mne v současné době v kabině menší zástupce z nižší střední. I ten Golf je ve vnitř vzdušnější, snad jedině co mne napadá, tak H/K je na tom tak nějak podobně (tam mám taky lehkou "klaustrofobii") a někomu nemusí sedět 308 (ale tam je třeba v kombíku už místa habakuk - oproti Focusu)Prostorový rekordmani - Pulsar, Kombi od Astry a teď snad Tipo (ale to sem nezkoušel) na tom budou ZNATELNĚ líp... (nedej bože Octavie)Ale to že Focus líp vypadá, nabídne víc výbavy a i lepší motory a hezčí vzhled než Tipo asi ikdo popírat nebude. Jen a to s emi fakt líbí, už bych si takto malé auto ve vnitř nekoupil. Mám s tím problém. Jak se říká jednou stačilo. U Focusu prostě nastala stejná věc jako u Fiatu. Stilo bylo taky ve vnitř prostornější než Bravo a to stejné se stalo Focusu. Nová generace je taky ve vnitř menší než předchozí, díky té masivní přístrojové desce.

Tom
29. května • 17:42

Nevím jak si přišel na to , že Focus líp vypadá než Tipo jak pro koho?Auta v této třídě jsou plus minus stejný ve všech ohledech i cenách a musím říct, to že Tipo je zajímavá a myslím, že i dobrá volba

Ggg
7. září • 9:10

Nenapsal jsem, že jezdíme čtyři chlapi. Jezdíme dva nebo tři chlapi a dvě ženský (celkem dlouhonohý) nebo jedna a za skoro dvoumetrovýho kolegu se vejdu v pohodě. Klidně by příště mohl jet místo holek další takovej jako on a jeden jako já. Tak to prostě je. Mám to empiricky ověřený. Je sice hezký, že mě chceš v diskuzi odepsat, ale musíš udělat pomocí argumentů, víš?Mícháš dohromady vzdušnost a prostor. Jo, Mk3 Focus není nejvzdušnější a v některých rozměrech působí, že je dokonce menší než Mk2. Když ale vezmeš metr, tak zjistíš, že je ve většině rozměrů uvnitř stejnej nebo větší než Mk2, a to včetně místa na nohy řidiče a místa pro pasažéra vzadu (pokud si teda nenastavíš sedačku jako blbec). Mluvím o kombíku. Jo, jsou auta, který se snaží zaujmout vzdušností a skutečným či domnělým prostorem, ale na dlouhý cestě je podle mě důležitější, zda máš vytřesenou páteř, bolest hlavy z hluku a jestli chce se Ti blejt z každý zatáčky, nebo ne.

wolff
7. září • 10:32

Dobře.
Neberu ti to.
Malé auto to není. Hezké holky mívají dlouhé nohy. ;-)Každopádně za sebe, Focus a nebo Megane, případně 308 (krátkou) bych pravděpodobně právě z těch důvodů (vzdušnosti vzadu) už nebral... Ale tvé argumenty beru. S metrem po těch autech neběhám.Odepsat neber samozřejmě doslova. Nenapadlo mne v danou chvíli jiný slovo, byť nebylo vhodný.Pro mne osobně by v této třídě bylo ideální Tipo SW 1,4 T-Jet ve slušné výbavě, pěkné barvě za 360 tis. Bude-li časem budu rád. Ale líbí se mi i jiný auta. A i ten Focus do práce bych si představit uměl. Je to fakt hezký auto. Trochu mne ale deptají zprávy o tom, že se 1,6 EB docela začíná postupně s...t. Jedna pětka snad bude lepší.

Ggg
8. září • 10:42

Tipo vypadá slibně. Fiatu přeju velkej návrat. Pokaždý když potkám auto Škoda, Hyundai nebo Kia, tak mě to otráví. Kdybych kupoval auto dneska a ne před půl rokem, tak bych to měl výrazně těžší, protože nový Mégany a Astry, a teď už i Tipa, jsou pro Focus solidní konkurence. Abych se přiznal, tak nějaký masivní problémy s 1.6 EB se k mně nedonesly. Musel jsem zagooglovat, abych něco našel. Každopádně pevně doufám, že 1.5 EB bude neprůstřelně spolehlivá, protože jí mám.

tom
6. září • 22:17

Tak moje zkusenost je presne opacna. Na dalnici je to hrozne, clovek musi porad lehce korigovat volantem. To nemusim ani u aut s vleckou, jakoh ma astra. To, ze ty neco povazujes za skvele, neznamena ze to tak maji i ostatni a ze je to dogma. Ok tobe vyhovuje focjs, ale netvrd, ze neni lepsi auto, nebo tvrd, ale nezapomen dodat, ze pro tebe.

Ggg
7. září • 8:58

Lehce korigovat volantem? Byla rozhozená geometrie? To u normálního Focusu potřeba není, minimálně ne po faceliftu. To, že v nižší střední není lepší auto na delší cesty než Focus tvrdím, a myslím, že docela poučeně. Veškerá konkurence je hlučnější a kodrcavější.

tom
7. září • 13:41

Ne, geometrie rozhozena nebyla. Stejny efekt jsem zaznamenal v mondeu a ve dvou generacich focusu. Proste na dalnici jsem musel stale lehce korigovat primy smer volantem. U jinych aut sem tuto potrebu nezaznamenal.
Ok akceptuji, ze pro tebe je to nejlepsi priblizovadlo, to uz jsem psal. Ale pro tebe a tve potreby, urcite to.neni dogma.

Ggg
8. září • 10:34

Tohle je fakt zajímavý. Všiml jsem si, že někteří lidé furt hýbou volantem, zatímco jiní ve stejným autě to nedělají. Protože řízení je dost zautomatizovaná věc, bude to nejspíš (kromě zkušeností) tím jak konkrétnímu řidiči sedne konkrétní řízení/volant. Jednou si toho všimla i moje stará během dlouhý cesty, při který jsme se za volantem střídali dva (ve Fordu Ranger). Prej jí ze zadní sedačky nesmírně iritovalo, jak kolega pořád hejbal volantem, zatímco já to prej dělal jenom do zatáček a při objíždění nerovností. Je možný, že Tvým rukám moderní Fordy nesednou. Podle mě stačí se zrelaxovat, udělat si pohodlí, soustředit se na okolí auta a nechat ruce dělat svoje bez Tvýho zásahu.

Ijon
6. září • 11:22

No, podle mě je to s cenou nové Astry trochu jinak. Stále platí akční ceník, takže máš hatchback s 100 kW CDTI v plné výbavě za 518.000, 81kW je o 30.000 levnější. Ceny Tipa jsou prostě naprosto ujeté (88 kW diesel za cca 530.000), nevím, jaké budou prodejci nabízet reálně slevy, ale vzhledem k tomu, že má Fiat český trh naprosto "na háku", moc bych si nesliboval. Navíc nevím, jaká bude přesně výbava, pochybuju, že bude ale vyšší než oplácká Innovation.
V Paříži bude představená nová i30, což bude další těžký konkurent.

wolff
6. září • 12:24

O té Astře sem psal proto, že se mi líbí. Už při výběru stávajícího mamacaru sem koukal na Zafiru s tím, že jsem přepdokládal, že je Opel za dobré peníze.Ano je (i s dobrým motorem). Ale třeba oproti Peugeotu tam byla spousta ale..., jako
- nevyhovující výbava
- možnost dodání cenově výhodné skladovky až... atd...Takže ano, souhlasím s tím, že při dobré konstelaci se dá Opel koupit levně a je to zajímavá alternativa, kterou jsem uvedl a nic proti ni nemám.Jo ještě vzpomínám na jednu věc. Opel stejně jako FIat (na rozdíl třeba od Peugeotu a asi i Fordu nemá rozumné financování, mají to myslím taky od ČSOB leasingu a to jsou na dnešní poměry lichváři. Dobré financování (tedy něco jako půlka dopředu a zbytek na 3 roky bez úroku, nebo s mírným úrokem, plus rozumné pojistné) je pro mne krok správným směrem a známka toho, že si zákazníka aspoň trochu váží. A tohle zatím Opel neuměl (možná už je to jinak).P.S. Já si myslím, že Fiat s těma cenama půjde dolů, podobně jako u jiných modelů. Jen to bude chvilku trvat. Tipo není 500X ani 500, i na Lko jsou rozumné slevy a plně vybavené Lko s 1,4 T-Jetem se dá dnes skaldové koupit za 350. To je taky dobrá cena...

Ijon
6. září • 16:23

Zrovna Zafira je drahá, ale Opel si to může dovolit, protože je ze srovnatelných aut asi nejlepší. A ono ani třebas Picasso není nijak levné. Financování a podobně jsem nesrovnával, je možné, že tady má Opel značné mezery.
Fiat je ale v trochu jiné pozici, před lety vyklidil trh, teď se vrací s novým modelem a očekával bych trochu snahy. Šance by byla možná nabídnout LPG verzi motoru 1.4 T-Jet, tam by mohl být poměrně velký zájem, protože to nedělá už skoro nikdo. To mě ale jen tak napadá...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
6. září • 23:43

Zase tak drahá není. Ony obecně auta v této třídě a velikosti láce nejsou...

Takurcite
6. září • 9:34

1) To, ze auta jsou tady stejne drahe jako jinde v Evrope ti prijde normalni? To jako vazne? I kdyby byla o 10% levnejsi (coz v porovnani s Nemeckem jsou), porad to nebude ani vzdalene kompenzovat kupni silu, proto si taky dost malo kupuji nova auta fyzicke osoby, proste na to nemaji. To spis na okraj.
2) Cena tipa JE prestrelena, vybaveny hatch za 400 by byl asi slusna koupe , za tu cenu to umi korejci a trochu hur vybavenou sezenes jakoukoliv konkurenci se stejnym nebo lepsim motorem. Za 460 s jednozonovou klimou, to si koupi leda blazen. Hlavne ze to ma adaptivni tempomat, o nemz 95% zajmcu o budgetove auto bude umet rict leda to, ze nevi co to je.
Dle ceniku muzou vyhodit ten paket s ACC (-25k) dalsich 20-30k dat dolu "akcni cenik" a pak se to asi bude prodavat, jinak je to docela ulet.Chapu ze to jsou prvni dojmy, ale neco podobneho bych dokazal vyplodit i od monitoru a to jsem to auto ani nevidel. Doufam, ze recenze - bude li nejaka - bude podrobnejsi.
Jen takova "ceska" poznamka. 440l objem kufru u hatche je tezky nadstandard, nikde to neni zmineno, kdyby to byla skoda, je to v nadpisu.
Zajimalo by me, jestli si jdou nebo pujdou priplatit xenony?

deimos9
6. září • 11:11

V sedane ho testovali proti Rapidu, a velmi prekvapivo, s vyraznym rozdielom vyhrala Skodovka :-D

mpolan
6. září • 17:14

Jo, ale kde? Na českých serverech vždycky vyhraje škodovka, i když není lepší. A zrovna třeba test Tipo proti Rapidu na auto.cz byla testová tragédie, kdy vyhrálo horší auto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
7. září • 9:45

Mě fascinuje jak každý rozumí všemu, od Fotbalu, politiky až po tribotechniku. Tento Fiat vypadá slušně, ale když si vezmu všechny předchůdce, když jsi tak erudovaný motorář a nástrojář i automechanik v jednom, tak mi vysvětli, proč po evropě jezdí plné dálnice čtyřkových golfů a jedničkových octávií, které jsou starší než Bravo/Brava/Marea a ty nenajdeš už ani na vrakáči? Asi jsi nepostřehl, že Rapid je auto s levnějším servisem, než měla jedničková Octavie, díky přednímu podvozku z Fabie,1 ?
Takže z tohoto pohledu, ty Rapidy budou jezdit opět 20-30 let, protože nic jednoduššího a spolehlivějšího nikdo nevyrábí, snad jen Dacia, ale ta nevydrží ani polovinu protože neprojde STK díky korozi. Tipo je fajn auto, ale češi už jsou vyškolení těma Hyundai Pony, co se tu prodávaly v Tuzexech a všema dalšíma šmejdama. Proto se kupují drahé Škodovky, co mají antikorozní ochranu lepší než mercedesy jako rohlíky. Není to tím, že to je národní značka. 20let není. Druhý parametr je kufr a tyhle priority prostě nikdo jiný nenabízí. Fiaty se vždycky prodávaly cenou, nikdo nečekal zpracování Golfu, ale za Cenu Golfu prostě Tipo má problém.

icu
7. září • 16:31

Technická:
Fiat Brava/Bravo: výroba od 1995
Škoda Octavia: výroba od 1996
Volkswagen Golf IV: výroba od 1997Ne, že to je velký rozdíl, ale jak Oct I, tak VW Golf IV se začaly vyrábět později než Brava/Bravo a vyráběly se také déle. Oct I jako Tour dokonce do r. 2010 a Golfů IV i Oct I/Tour se vyrobilo víc, než těch Fiatů. Bylo by proto velmi smutné, kdybychom Bravu/Bravo potkávali na silnicích častěji, než zmiňované vozy koncernu

mpolan
7. září • 10:49

Rapid je auto s levnějším servisem a proto dostával poruchové TSI, proto má stejně složité motory a převodovky jako zbytek koncernových vehiklů. Ne, Rapidy opravdu dvacet let jezdit nebudou... ale to fanatikovi těžko vysvětlím.
A proč jezdí plné dálnice německočeského odpadu? Třeba proto, že 90% dovozu ojetin se vozí z Německa, kde ten odpad tvoří zkrátka velkou část "exportu".
Tipo neobhajuju, zejména ne tyhle dvě předražené verze, ale Rapid rozhodně není lepším autem, než Tipo sedan.

wolff
6. září • 9:52

Já nidke nepíšu, že je cena stejná u nás a v Německu je v pořádku, já jne komentuji aktuální stav, kam směřují ceny aut a ty s výjimkou výběhových modelů stoupají.Mimoto... ja na korejce nezapomnel. Ale neberu je vazne a mimoto, oni uz zase az takova lace nejsou... a v nove generaci nebudou uz vubec.A ono i to Tipo je aktualni novinka...

icu
7. září • 16:21

Problém u Tipa je, že HB je v podstatě za stejné peníze jako podobně vybavená i30cw Weekend ve standardním "tabulkovém" ceníku. Ano, i30cw je sice model na odchodu, ale na druhou stranu také s akčním ceníkem, který ji efektivně zlevní o 80 000 Kč a s poněkud větším kufrem. Ceník třetí generace pochopitelně neznám, ale zjevně Hyundai udržuje v platnosti "tabulkový" ceník v podstatě na úrovni při uvedení auta na trh a auta prodává za ceníky akční (konečně, tak to měl i při předchozí výměně generací i30). Memyslím si proto, že by nová generace i30 byla nějak výrazně dražší, než jsou "tabulkové" ceny té dnešní. Konečně - Fiat a další značky to vlastně dělají stejně (byť u Tipa dovozce slevy zatím nedává).Že Korejce nebereš vážně, budiž, tvůj boj. Jen poznámka: Nokia si také ze Samsungu dělala před 10-15 lety v mobilech srandu.

LOL2000
6. září • 10:00

Nebereš je vážne, ale prodaj třeba v EU více aut (ne o moc) než FIAT. To je dobrý ne.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
6. září • 11:03

Odkud čerpáš info?

wolff
6. září • 12:17

Takže sčítáš všechny korejce vůči jedné značce koncernu. To není moc relevantní. Ale nepopírám, že korejci rostli a možná ještě trochu povyrostou. Ale myslím, že dosáhli plus minus svého stropu.

LOL2000
6. září • 12:33

Psal jsem Korejci , to jest H/K. Klidně přičti i ten zbytek odnože Fiatu, jsou pak +- na stejno, Fiat lehce vede, jenže ....... Pro Korejce jednoznačný úspěch. Ale podstata je jen jedna, psal jsi nebereš je v potaz a to nelze.Proto jsem se ozval.Cena Fiatu je prostě špatně, ale třeba to má svůj důvod v kapacitě, že stejně prodají co vyrobí, tak proč to rvát na východní trhy levně a prodělat, nebo podporovat reexporty.

LOL2000
6. září • 9:51

Ten odstavec 1) je zajimavý.:-D v USA mohl mít každý svůj barák a byt a jak to tam dopadlo že. Jinak je pravdou, že platy jsou zde hlavně pro nizkopřijmové skupiny tragické.

Miyaki
6. září • 12:30

Je to trochu off-topic, ale ja jen doplnim ze nizka kupni sila je exportni domenou polistopadovych vlad. Staci se zamyslet nad politikou CNB t.c. vedene trotlem Singerem ve smyslu umele udrzovaneho kurzu koruny vuci zahranicnim menam, presneji EUR. Proste role CR je byt levnou fabrikou Evropy a tak o tom rozhodly samozvane j-elity. Neni nejmensi zamer ani snaha zvysovat kupni silu obyvatelstva. Mj. produktivita zamestnance CR je dle ruznych anal-ytiku a mezinarodnich srovnani na urovni prodkutivity 77% nemeckeho pracovnika. Mate pocit, ze mate 77% mzdy nemeckeho pracovnika ve vasem sektoru?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ello
6. září • 18:12

Suhlas Miyaky,ale ako si napisal rozhoduje sa niekde inde.O vas,bez vas.Samozrejme to plati aj o SR.Takze Singer je tak trocha v tom nevinne.Nezobral by tu funkciu on,zobral by ju niekto iny.A ruku na srdce,za tie prachy...Na druhej strane sme v nejakom ekonomickom systeme v ramci EU,teraz pisem za SR a to nam zabezpecilo poziciu montovne vid VW,KIA,LR atd.Takze lepsie ako nic tak to bohuzial je.Nikdy nedobehneme platovo Rakusko nie to este Nemecko.Inak by sa to cele zosypalo.

Driver
7. září • 10:25

A kdo tvrdí, že by se to sesypalo? Otrokáři. Věříte jim? Nikdo nechce přece stejný plat jako oni. Ale kdyby jste ho měli dvojnásobný, stále by jste ho měli vysoce podhodnocený. To je panečku byznys.

Takurcite
6. září • 16:04

Podle odborovych svazu mame jednu z nejvyssich efektivit pracovni sili v EU, "samozrejme" za podprumerny plat.
Doufam, ze uz se konecne odkopou v CNB a euro se vrati tam, kde by melo byt, tzn. MAXIMALNE na uroven 25Kc (ale realne bych tipl, ze bude koruna jeste silnejsi). Ekonomiku uz nastartovali, je cas...
Ono by to tipo taky hned stalo o 40 tisic min, pri normalnim kurzu :)

Driver
7. září • 10:22

A to je dobré si uvědomit. Vlastně kde je psáno, že to má být 25 nebo 24kč? To jsme pořád 24x na tom hůře, a reálně jsme tlačení do pozice otroka.
Já chci za stejnou práci 80% platu němce a beru to jako daň za to, že tu práci mám, ale nebudu to dělat za třetinu! To je za 33% kde to jsme?

Toper
7. září • 12:48

Hele, tvé uvažování je čistě komunistické. Támhle je živnostenský úřad, vyřiď si živnostenský list a začni si svůj plat určovat plně sám.
Pokud vůbec něco umíš, zajisté si bez problému vyděláš.
Ale pokud nic neumíš, tak mlč a vezmi co je. PS: já klidně člověku dám slušný plat, v podstatě co si řekne. Má to jen jednu podmínku, musí si na sebe vydělat. Tedy abych ho nedotoval. To je mi pak k ničemu.

Aladin
7. září • 13:03

Pravdu mají oba tábory. Například Strabag získá stavební zakázku v Arábii. Za projekční práce inkasuje nějakou sumu. Ty ovšem přehodí z části na projekce do Čech a jiných zemí. Zaplatí jim pouze zlomek ceny. Proto je projektant v Německu lépe zaplacen a má při stejném množství stejné práce vyšší produktivitu.Na jednu stranu je to správné, protože každý dostane zaplaceno to co si dokáže nasmlouvat. Na druhou stranu je to nespravedlivé, protože ten Čech nemá možnosti se k takovým zakázkám dostat. Ale to je přirozená podstata světa. Co by pak měl říkat třeba Somálec nebo Mongol.

Takurcite
6. září • 16:05

*pracovnich sil, nebo pracovni sily, vyberte si :P :)

Driver
6. září • 15:08

Nemám pocit, že by v typických fabrikách a pozici dělníků Turek nebo Polák v německu oddřeli za 8h šichtu o 34% více práce, než čech, tvrdil bych klidně, že to je opačně. Nevěřte všem těm analýzám, propagandě a kecům. Oni musí nějak ty platy 8000euro měsíčně u Porsche obhájit, že... Jestli to mám napsat evidentněji, tak si české zaměstnance ve škodovce srovnejte s Francouzy nebo Italy u Renaultu a Fiatu. Možná, že 2 češi udělají více, než tři Frantíci či Italové, a pokud se jedná o pořistěhovalce, tak tam je to ještě horší... A to nemluvím o tom, že mají jako národní sport každý měsíc stávkovat kvůli každé kravině, čili jí naopak tvrdím, že češi a slováci naopak umí makat velmi dobře.

Michal
7. září • 10:26

Problem CR je v nedostatku kvalifikovane sily, roztloukani nytku neni prilis velka kvalifikace pro 21.stoleti. Proc v CR prevladaji montovny a minimalne technologicky na vysi vyroby jako ve Svycarsku ci Nemecku? Zlate ceske rucicky spise popisuji "navonenou zdechlinu" , pokud proste u zamestnancu neni k dispozici nic nez ruce bez hlavy se vzdelanim, nic moc nevytvoris.

mpolan
6. září • 15:37

Nedávno jsem viděl, jak se doopravdy počítá ta produktivita práce. Ona totiž není z pracovních výkonů, z počtů kusů nebo z množství tun vyprodukované oceli, ale z CEN VÝROBKŮ, které ten konkrétní subjekt dodává na trh. Pak se, samozřejmě, hezky ukazuje "vyšší produktivita práce" v Německu, když ceny odtud jsou vyšší.

zm.rd
6. září • 22:11

tak samozřejmě, že je to o tom za kolik se tovar prodá a jelikož legenda o zlatých českých ručičkách, už neplatí, musí se vypořádat se srovnatelnou nekvalitou z Číny a podobných děr. To co za něco stojí se převeze za západní hranice přelípne cedulkou Made in Germany a poté prodá 4x dráž, a nakonec jsou všichni spokojení nu ne? ;)

neodborník
6. září • 19:52

Samozřejmě že z ceny, tomu se divíte ? Zkuste si někdy podnikat a tedy, živit sám sebe. Když nic nevyděláte, nic nemáte. Je houby platné, že přitom makáte od rána do večera, zkuste si z toho ničeho potom dát plat. To si jako myslíte, že si jen tak naporoučíte, kolik chcete peněz a zaměstnavatel je Vám bude muset dát, i když ta firma tady tolik nevydělává jako v Německu ? Holt učit se, učit se, učit se, to se učili i komoušové a kdo se neučí, pak se takhle ukřivděně diví. "Chci peníze a hodně peněz!" To nefungovalo ani soudružce Marfušce.

mpolan
6. září • 20:07

Jenže výpočet produktivity z ceny výrobku nic nevypovídá o skutečné produktivitě, ale o tom, za kolik ta firma může nabízet své výrobky.
Vždycky jsem měl za to, že produktivita práce je počet výrobků dělený počtem pracovníků. Moderní "tržní" ekonomika mě opět vyvedla z omylu, vycházejícího z prosté logiky. Je totiž vidět, že ekonomika logiku záměrně popírá.

Ne321
6. září • 21:26

Ona logiku nepopira, jenom ji proste pri svem omezenem vzdelani a rozhledu nejste schopen pochopit. Nic si z toho nedelejte a pokracujte dal v pivnich diskusich, tak to delaji i ostatni. :-D

mpolan
6. září • 22:30

Ale ano, popírá... Protože to, co počítá, není produktivita, ta totiž nemůže být vztažená k ceně výrobku. Alespoň ne ve světě, kde platí normální logika.
Já chápu, proč to je takhle ohnuté, ale to neznamená, že je to správně.

Driver
7. září • 10:18

Super, tak VW Slovakia je tedy 3x méně produktivní, než VW Germany, protože platí 3x menší platy. Ale za to vyrábí Audi Q7, jedno z nejlepších SUV na světě ve své kategorii? Nebavíme se o dodavatelích, co sešijí dva textily do jednoho potahu sedačky, ale o celé automobilce... To je komedie..

LOL2000
6. září • 9:30

Jenže to by jsi nesměl umyslně zapomenout na Korejce.Oni teď pošlou na trh 3 generace těchto vozidel....Tipo je prostě pocitově drahé.Pokud ale bude za tuto cenu prodejné, t.j počet mezi 100tis pcs a více, tak nic proti.Ale to uvidíme.Nemyslím si to....Jedině snad, že by to takticky udělali tak že Agea bude extrémně levná a tyto dva sourozenci budou drazí.Taky řešení.V tomto segmenutu je "narvanmá", takže si nejsem jist že to Fiat zvládne, pokud nebude poměr cena výkon ok.

Doporučujeme

Články odjinud