Fiat Strada Sporting: dravý pick-up

Odkaz někdejší Felicie Pick-up Fun zřejmě není mrtvý. Její reinkarnace nyní přijíždí z Brazílie s logem Fiatu ve znaku.

Z každodenního provozu je nám jasné, že užitkové automobily včetně vozů s otevřenou ložnou plochou již dávno nemají plnit pouze služební požadavky, řada motoristů při jejich provozu často požaduje také komfort a značnou dávku stylovosti. Brazilská filiálka italské automobilky Fiat je již po řadu let svébytnou jednotkou, za zmínku stojí nejen tradiční produkce dvoupalivových motorů na benzín a alkohol, ale také třeba nedávné vzkříšení slavného jména Uno v podobě zcela nového modelu. Nyní pánové z Brazílie představují novou modifikaci oblíbeného a také z našich silnic známého pick-upu Strada s přídomkem Sporting.

Na brazilském trhu hrají pick-upy významnou roli a každý rok jim připadá zhruba sedmiprocentní podíl na prodaných nových vozech, proto není divu, že ani Fiat Brasil tuto kategorii nijak nezanedbává. Nový model Strada Sporting je nápadný již na první pohled a vyznačuje se především sadou aerodynamických doplňků, do jejichž výčtu patří nový přední nárazník, prahové obklady a navazující rozšíření blatníků. Tyto části mohou být černé, nebo lakované v barvě karoserie. Specifické šestnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 185/55. Mezi další novinky patří přední reflektory s černými podklady, matně stříbřitá zpětná zrcátka, krátké střešní ližiny, mlhovky a robustnější zadní nárazník.   
 
Modifikace se promítly také v interiéru. Fiat Strada Sporting dostal kůží čalouněný věnec volantu, madla ruční brzdy a „nohavice“ řadicí páky se stehováním červenou nití. Červené jsou také bezpečnostní pásy, sedadla mají sportovnější tvarování a pedály hliníkové obklady. Výrobce tvrdí, že úprav doznalo také odladění podvozku a převodovky s manuálním řazením. Pro pohon je určen výhradně zážehový čtyřválec s objemem 1,8 l a výkonem 130 koní (95 kW) a točivým momentem 180 Nm při provozu na benzín. Spalování etanolu vykazuje nepatrně vyšší výkon 132 koní (97 kW), ale nižší točivý moment 177 Nm.

Model Fiat Strada Sporting zůstane bohužel vyhrazen brazilskému trhu, kde byla jeho základní cena stanovena v přepočtu na 526 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Strada Sporting
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků