Fiat Strada Sporting: dravý pick-up

Odkaz někdejší Felicie Pick-up Fun zřejmě není mrtvý. Její reinkarnace nyní přijíždí z Brazílie s logem Fiatu ve znaku.

Z každodenního provozu je nám jasné, že užitkové automobily včetně vozů s otevřenou ložnou plochou již dávno nemají plnit pouze služební požadavky, řada motoristů při jejich provozu často požaduje také komfort a značnou dávku stylovosti. Brazilská filiálka italské automobilky Fiat je již po řadu let svébytnou jednotkou, za zmínku stojí nejen tradiční produkce dvoupalivových motorů na benzín a alkohol, ale také třeba nedávné vzkříšení slavného jména Uno v podobě zcela nového modelu. Nyní pánové z Brazílie představují novou modifikaci oblíbeného a také z našich silnic známého pick-upu Strada s přídomkem Sporting.

Na brazilském trhu hrají pick-upy významnou roli a každý rok jim připadá zhruba sedmiprocentní podíl na prodaných nových vozech, proto není divu, že ani Fiat Brasil tuto kategorii nijak nezanedbává. Nový model Strada Sporting je nápadný již na první pohled a vyznačuje se především sadou aerodynamických doplňků, do jejichž výčtu patří nový přední nárazník, prahové obklady a navazující rozšíření blatníků. Tyto části mohou být černé, nebo lakované v barvě karoserie. Specifické šestnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 185/55. Mezi další novinky patří přední reflektory s černými podklady, matně stříbřitá zpětná zrcátka, krátké střešní ližiny, mlhovky a robustnější zadní nárazník.   
 
Modifikace se promítly také v interiéru. Fiat Strada Sporting dostal kůží čalouněný věnec volantu, madla ruční brzdy a „nohavice“ řadicí páky se stehováním červenou nití. Červené jsou také bezpečnostní pásy, sedadla mají sportovnější tvarování a pedály hliníkové obklady. Výrobce tvrdí, že úprav doznalo také odladění podvozku a převodovky s manuálním řazením. Pro pohon je určen výhradně zážehový čtyřválec s objemem 1,8 l a výkonem 130 koní (95 kW) a točivým momentem 180 Nm při provozu na benzín. Spalování etanolu vykazuje nepatrně vyšší výkon 132 koní (97 kW), ale nižší točivý moment 177 Nm.

Model Fiat Strada Sporting zůstane bohužel vyhrazen brazilskému trhu, kde byla jeho základní cena stanovena v přepočtu na 526 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Strada Sporting
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků