Fiat Stilo SW: očekávaný kombík má vysoké ambice

Fiat tento týden novinářům představil Stilo Station Wagon, což je kompakt Stilo v praktické verzi kombi. Stilo SW si svou premiéru odbylo už na letošním pařížském autosalonu, ta nejzákladnější fakta si však připomenout můžeme.

To, že je jinak temperamentní Stilo určeno spíše pro racionálně uvažující tatínky, už napovídá jeho vzezření. Ačkoli je přední část vozu totožná s kratším Stilem, silueta vozu a především design zadní části se nám zdá více uhlazený a střídmý. Zadní svítilny nám připomínají podobné řešení světel u vozů sesterské značky Lancia.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
I přes nové řešení střechy a zadní partie si Station Wagon
ponechává svůj temperament, vycházející z kratšího Stila.

Pod víkem zadních dveří se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 510 litrů, který je sklopením sedadel rozšířitelný až na 1480 litrů. Vůz je o 26 centimetrů delší než pětidveřový hatchback, celková hodnota se tedy ustálila na 4510 mm. Stilo SW narostlo rovněž i do výšky, a to o čtyři centimetry na 1570 mm oproti hatchbacku (1566 mm). Šířka (1750 mm) zůstala zachována. Totožný je i interiér, který nabízí dostatečný komfort pro pět cestujících.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je rovněž totožná s kratším Stilem. --- Zadní
sedadla lze pousunout směrem vpřed či vzad až o 16 cm.

Do své kategorie přináší Stilo SW dva nové nápady. Prvním je možnost posunu zadních sedadel až o 16 cm vpřed i vzad. Pokud tedy potřebují cestující na zadních sedadlech více prostoru pro kolena, jednoduše si sedadla posunou dozadu, v opačném případě lze rozšířit objem zavazadlového prostoru. Druhou zajímavostí je knoflíkem ovládané otevírání zadního okna. Toto řešení známe hlavně u velkých kombíků či off-roadů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor nabízí 510 litrů, který je možné rozšířit
až na 1480 l.

„Podle statistik inklinuje 30 procent zákazníků k praktickým variantám kombi. S naším víceúčelovým Stilem SW bychom chtěli konkurovat hlavně Peugeotu 307 ve verzi Break i SW a Volkswagenu Golf Variant,“ řekl Giorgio Marchesi, ředitel technického vývoje Fiatu, na tiskové konferenci při představení vozu. K dispozici budou čtyři motory: dva benzínové 1,6 16V (76 kW/103 k), 1,8 16V (98 kW/133 k) a dva vznětové 1,9 JTD (59 kW/80 k) a 1,9 JTD (85 kW/115 k). Stilo SW se zřejmě začne prodávat v průběhu prosince či ledna a k sériové výbavě bude patřit například ABS, jemuž budou asistovat systémy EBD, ASR, MSR, dále 6 airbagů či klimatizace. Cena nejnižší verze s motorem 1,6 16V (76 kW/103 k) je zatím stanovena na 17 tisíc EUR.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků