Fiat Stilo Multi Wagon a nové Ulysse (první dojmy)

Na český trh přichází dva nové rodinné fiaty. Třídveřové a pětidveřové Stilo bude doplněno variantou kombi nazvanou Multi Wagon. Známý velkoprostorový model Ulysse prodělal radikální změnu a stal se tak zcela novým vozem. Zúčastnili jsme jejich oficiální prezentace. Zde jsou naše první dojmy.
Fiat Stilo Multi Wagon a nové Ulysse (první dojmy)

Fiat Stilo Multi Wagon

Kombi Stilo je již na první pohled velké vozidlo přesahující délkou 4,51 m i šířkou 1,75 m rámec nižší střední třídy. Po otevření pátých dveří spatříte obrovský zavazadlový prostor základního objemu 510 l, v této kategorii hodně nadprůměrný. Také variabilita vnitřního uspořádání interiéru je nadstandardní. Zadní sedadla lze posunovat v rozmezí plných 16-ti centimetrů. Z vozů kategorie MPV si Multi Wagon vypůjčil také odkládací stoleček, který lze jednoduchým manévrem vyrobit z předního sedadla spolujezdce.

Fiat Stilo Multi Wagon využívá stejnou podlahovou plošinu s rozvorem 2,60 m jako již dobře známý tří a pětidveřový hatchback. Záď vozu ukrývající úctyhodný zavazadlový prostor se designérům podařilo dobře sladit s koncepcí ostrých hran exteriéru, známou již ze základního modelu Stilo. Také příjemná atmosféra nápaditě i pečlivě zpracovaného interiéru kabiny zůstává. Multi Wagon narostl do výšky na 1,57 m. Zavazadlový prostor objemu 510 l (po roletu) lze sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 1480 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
I přes nové řešení střechy a zadní partie si Multi Wagon
ponechává svůj temperament, vycházející z kratšího Stila.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je rovněž totožná s kratším Stilem. --- Zadní
sedadla lze pousunout směrem vpřed či vzad až o 16 cm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor nabízí 510 litrů, který je možné rozšířit
až na 1480 l.
 

Fiat Stilo Multi Wagon přichází na trh s možností volby mezi dvěma benzínovými a dvěma dieselovými pohonnými jednotkami. Základ tvoří známá "šestnáctistovka" s výkonem 76 kW/103 k a maximálním točivým momentem 145 Nm/4000 ot./min. Stilo Multi Wagon s ní dosáhne rychlosti 183 km/h a z nuly na sto zrychlí během 11,4 s. Průměrně spotřebuje 7,6 l benzínu v kombinovaném cyklu. Vozidlo se prodává ve třech stupních výbavy Actual, Active a Dynamic.

Cenový základ tvoří Stilo Multi Wagon Actual 1.6 16v za 449 000 Kč. Standardní výbava tohoto modelu zahrnuje například brzdový systém ABS, EBD, dvojici předních airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení Dualdrive, elektrické ovládání předních oken s pojistkou proti přivření, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a přípravu pro instalaci rádia se šesti reproduktory. Fiat Stilo Multi Wagon je možné získat i v užitkové verzi M1 s odpočtem DPH.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jízdní vlastnosti Multi Wagonu se od základního modelu Stilo nijak
dramaticky neliší

Prezentace Stila Multi Wagon zahrnovala i krátkou testovací jízdu. Jízdní vlastnosti Multi Wagonu se od základního modelu Stilo nijak dramaticky neliší, v určitých aspektech však přece jen ano. S vozem jsme měli možnost projet členitý úsek s mnoha zatáčkami. Během těch několika kilometrů se nám vyladění podvozku jevilo o poznání měkčí než u hatchbacku Stilo. Náklony v zatáčkách jsou o něco větší. Určitě však nepřesahují únosnou mez. Stilo Multi Wagon bez problému drželo zvolenou stopu. Vůz je velmi pohodlný, o příjemném interiéru již byla řeč.

Ulysse je zcela nové MPV

Současně s prezentací modelu Stilo Multi Wagon zveřejnil dovozce také základní informace o novém velkoprostorovém Fiatu Ulysse.  Prodávat se začne ve třech úrovních výbavy, kromě standardu ještě v provedení Emotion a Admiral. Zájemce o nové Ulysse si může vybrat ze dvou benzínových motorů (2,0 a 3,0 V6) a dvou turbodieselů (2,0 JTD a 2,2 JTD). V základním provedení nalezneme pět sedadel uspořádaných ve dvou řadách. Ve třetí řadě lze získat dvě místa navíc nebo dokonce trojmístnou lavici.

Počítá se s homologací pětimístné užitkové verze N1. Cenový základ nabídky tvoří model Ulysse 2.0 16v o výkonu 100 kW/136 k za 829 000 Kč. Vzhledem k tomu, že vozy MPV u nás tradičně tvoří jen úzkou část trhu osobních automobilů, Ulysse se začne prodávat pouze ve vybraných showroomech sítě Fiat v Praze, Brně a Ostravě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat Ulysse je členem rodiny, do níž dále patří Lancia Phedra, Peugeot 807 a Citroën C8

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zájemce má na výběr ze dvou benzínových a dvou vznětových jednotek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků