Fiat Stilo Multi Wagon a nové Ulysse (první dojmy)

Na český trh přichází dva nové rodinné fiaty. Třídveřové a pětidveřové Stilo bude doplněno variantou kombi nazvanou Multi Wagon. Známý velkoprostorový model Ulysse prodělal radikální změnu a stal se tak zcela novým vozem. Zúčastnili jsme jejich oficiální prezentace. Zde jsou naše první dojmy.
Fiat Stilo Multi Wagon a nové Ulysse (první dojmy)

Fiat Stilo Multi Wagon

Kombi Stilo je již na první pohled velké vozidlo přesahující délkou 4,51 m i šířkou 1,75 m rámec nižší střední třídy. Po otevření pátých dveří spatříte obrovský zavazadlový prostor základního objemu 510 l, v této kategorii hodně nadprůměrný. Také variabilita vnitřního uspořádání interiéru je nadstandardní. Zadní sedadla lze posunovat v rozmezí plných 16-ti centimetrů. Z vozů kategorie MPV si Multi Wagon vypůjčil také odkládací stoleček, který lze jednoduchým manévrem vyrobit z předního sedadla spolujezdce.

Fiat Stilo Multi Wagon využívá stejnou podlahovou plošinu s rozvorem 2,60 m jako již dobře známý tří a pětidveřový hatchback. Záď vozu ukrývající úctyhodný zavazadlový prostor se designérům podařilo dobře sladit s koncepcí ostrých hran exteriéru, známou již ze základního modelu Stilo. Také příjemná atmosféra nápaditě i pečlivě zpracovaného interiéru kabiny zůstává. Multi Wagon narostl do výšky na 1,57 m. Zavazadlový prostor objemu 510 l (po roletu) lze sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 1480 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
I přes nové řešení střechy a zadní partie si Multi Wagon
ponechává svůj temperament, vycházející z kratšího Stila.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je rovněž totožná s kratším Stilem. --- Zadní
sedadla lze pousunout směrem vpřed či vzad až o 16 cm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor nabízí 510 litrů, který je možné rozšířit
až na 1480 l.
 

Fiat Stilo Multi Wagon přichází na trh s možností volby mezi dvěma benzínovými a dvěma dieselovými pohonnými jednotkami. Základ tvoří známá "šestnáctistovka" s výkonem 76 kW/103 k a maximálním točivým momentem 145 Nm/4000 ot./min. Stilo Multi Wagon s ní dosáhne rychlosti 183 km/h a z nuly na sto zrychlí během 11,4 s. Průměrně spotřebuje 7,6 l benzínu v kombinovaném cyklu. Vozidlo se prodává ve třech stupních výbavy Actual, Active a Dynamic.

Cenový základ tvoří Stilo Multi Wagon Actual 1.6 16v za 449 000 Kč. Standardní výbava tohoto modelu zahrnuje například brzdový systém ABS, EBD, dvojici předních airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení Dualdrive, elektrické ovládání předních oken s pojistkou proti přivření, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a přípravu pro instalaci rádia se šesti reproduktory. Fiat Stilo Multi Wagon je možné získat i v užitkové verzi M1 s odpočtem DPH.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jízdní vlastnosti Multi Wagonu se od základního modelu Stilo nijak
dramaticky neliší

Prezentace Stila Multi Wagon zahrnovala i krátkou testovací jízdu. Jízdní vlastnosti Multi Wagonu se od základního modelu Stilo nijak dramaticky neliší, v určitých aspektech však přece jen ano. S vozem jsme měli možnost projet členitý úsek s mnoha zatáčkami. Během těch několika kilometrů se nám vyladění podvozku jevilo o poznání měkčí než u hatchbacku Stilo. Náklony v zatáčkách jsou o něco větší. Určitě však nepřesahují únosnou mez. Stilo Multi Wagon bez problému drželo zvolenou stopu. Vůz je velmi pohodlný, o příjemném interiéru již byla řeč.

Ulysse je zcela nové MPV

Současně s prezentací modelu Stilo Multi Wagon zveřejnil dovozce také základní informace o novém velkoprostorovém Fiatu Ulysse.  Prodávat se začne ve třech úrovních výbavy, kromě standardu ještě v provedení Emotion a Admiral. Zájemce o nové Ulysse si může vybrat ze dvou benzínových motorů (2,0 a 3,0 V6) a dvou turbodieselů (2,0 JTD a 2,2 JTD). V základním provedení nalezneme pět sedadel uspořádaných ve dvou řadách. Ve třetí řadě lze získat dvě místa navíc nebo dokonce trojmístnou lavici.

Počítá se s homologací pětimístné užitkové verze N1. Cenový základ nabídky tvoří model Ulysse 2.0 16v o výkonu 100 kW/136 k za 829 000 Kč. Vzhledem k tomu, že vozy MPV u nás tradičně tvoří jen úzkou část trhu osobních automobilů, Ulysse se začne prodávat pouze ve vybraných showroomech sítě Fiat v Praze, Brně a Ostravě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat Ulysse je členem rodiny, do níž dále patří Lancia Phedra, Peugeot 807 a Citroën C8

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zájemce má na výběr ze dvou benzínových a dvou vznětových jednotek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků