Fiat Stilo 3D: čtrnáctistovka jede skvěle (velký test)

47 komentářů

Mirek Říha
21. ledna • 10:51

Autorovi bych doporučoval psát článek v jednom tahu, nebo si alepoň přečíst co psal včera a kde má pokračovat. Jenom tak si dovedeu vysvětlit, že na začátku článku popisuje jak si musel zvykat na hlučný motor a dle jeho sdělení patří k hlučným, kdežto na konci članku už změnil názor a odhlučnění kabiny považuje za špičkové, dokonce lepší než u nové Octávie, kterou předtím považoval za nejlepší. Nebo že by tím autem vůbec nejel a opsal dva různé články a nevšiml si rozporu v nich?

Petr Broža
21. ledna • 11:19

To jsou dvě rozdílné věci: odhlučnější kabiny od vnějšího aerodynamického hluku (svist ve vysokých rychlostech) a odhlučnění zvuku motoru; na začátku píšu o motoru, na konci o tom druhém.

t
24. června • 11:58

Tak teď už jen dokazujetem že nejste dobrý pisálek a ani diplomat. Ono odhlučnění interieru neni jen o odhlučnění svištu, navíc ve vyšších rychlostech to dost splývá. Podle mě jste měl napsat že odhlučnění interiéru je super proti svištu ale motor je slyšet ppořád nebo tak něco, abyste se nemusel trapně vymlouvat

jabadaba
7. února • 0:03

já bych se autora zastal,jel jsem včera ve Fiatu Punto 2004 1,3 JTD a motor byl celou dobu zticha,ale při 150-160 km/h jsme v autě neslyšli ani hudbu,natož motor :-D

jabadaba
7. února • 0:06

...ale ta spotřeba ,průměr 3,9 dle PP.Buď to Ital hacknul,nebo je to ruční brzda v peněžence;-)

GoodCharlotte
19. ledna • 0:41

Přečetla jsem si tuto recenzi sice až teď, ale moc za ni děkuji. Toto autíčko totiž vlastním, ale ve verzi 5D (Active) a jsem moc spokojená. Do města ideální...velké, pohodlné, je z něj dobře vidět a má dobrou výbavu. Škoda, že nebylo testováno "pětidvířko" - ten bílý interiér je trošičku nepraktický.

Max
17. prosince • 14:09

Ešte niečo sa týka aj tohto auta, teda tolko diskutovaná kvalita Fiatov, treba si prečítať zoznam posledných zvolávacích servisných akcii /pre možnú poruchu/ a je zaujímavé ani jeden Fiat!! Ale zato plno áut z tolko ospevovaného VW koncernu /hlavne tie zázračné trojválce/a nielen toho. Ako je to pri týchto "šrotoch" vôbec možné?

Martin
21. prosince • 10:31

Jedna byla. U meho Stila z prvniho rocniku mi menili zadni napravu, protoze tam byl nejaky problem se silent blokama a cosi tam vrzalo.

Bobek
16. prosince • 13:53

No to koukám:
"...15" kola se zimními pneumatiky..." (7. pád - s kým, čím?)
Zimní pneumatik, to je nějaká novinka? Dává to na auta i nějaká jiná značka než Fiat? Malá, ale moc pěkná chybička

Vincent
14. prosince • 15:59

Tak, keď sa napíše recenzia na Toyota Corolla l.4 VVTi  71 kW, tak všade sa napíše, že v tejto objemovej kategórii nemá konkurenciu. Pritom l.4 l6V od Fiatu má menší zdvihový objem/aj keď nie o veľa menší/, keby mal l396cm3, asi by mal 74kW, teda viac ako v Toyote. To už v recenziách nepíšete.... V tejto objemovej kategórii motor určite patrí k najlepším, napriek absencii variabilného časovania. Motory Fiatu aj bez neho nejako dobre idú do vysokých otáčok.

meno a priezvisko
14. prosince • 16:21

VVTi nie je len o ochote vytáčať sa ale skôr o priblížení sa k 8v technike v nízkych otáčkach, teda rozšírenie reálne využiteľného rozsahu otáčok. Výkon je fajn  ale pre bežné jazdenie su dôležité aj detaily ako priebeh krútiaceho momentu...

tuzer
14. prosince • 15:36

NO TY JO TO MUSI BEJT MEGA MASAKR SUPER NAREZ TA 1,4....TO ABY PO TESTECH TYHLE RAKETY PREDLAZDILI PAR ULIC KDYZ TO TAK TRHA DLAZBU ESCE NAKY KRIDLO VE STYLU LESENI HROZNE RYCHLE A UKRUTNE ZBESILE A JE TO ZUPR....

fighter wing
23. ledna • 23:42

Ten  co kritizuje Stilo asi toci klikou ve fabii

Murphy
14. prosince • 16:08

Bravo, zatim zdaleka nejpubertalnejsi prispevek k tomuto autu .

Max
14. prosince • 12:59

Stálo by za to otestovať ten nový 1.9 Multijet/140 HP v tejto 3D variante.

JVP
14. prosince • 11:30

Docela by mne zajímalo, co udělá tento motor v kombíku? Nevím, proč je z celé škály modelů testován zrovna 3D. Užitná hodnota tohoto modelu je u Still nejmenší, je to autíčko pro dva, spíše na blbnutí. 5D nebo MW jsou podstatně praktičtější, což lze u této motorizace považovat za důležitější parametr, než líbivost 3D.

Petr Broža
14. prosince • 12:44

Je to prosté:

Dotaz na Fiat: "Chtěli bychom otestovat nový základní motor ve Stilu"

Odpověď: "Není problém, ale jen v provedení 3D"

1.6dynamic
14. prosince • 14:14

A co tak dat dotaz "Chceli by sme testovat Stilo 1.6 5Dv. Dynamic ?"

Petr Broža
14. prosince • 16:36

Fiat má omezený počet vozů a na nás se dostala pouze tato verze 3D. S tím bohužel nic neuděláme, časopisů, co chtějí testovat auta, je příliš mnoho...

vojta
14. prosince • 11:53

Tak tak. Díky za test, ale jakožto majitel 1.6, 5D bych samo uvítal test i této varianty...(všechny jiné už byly testovány....)

Haczek
14. prosince • 12:49

1,6 5D je testována na serveru auto.cz pokud se nepletu. Zato 1,4 3D byla jen v papírovém časopisu Auto7 (žlutá a měla o něci míň km......)

 

Zajímavý je test z auto moto sportu (1,6 5D) -vše pohanily až na to že má skvělou nejkratší brzdnou dráhu proti focusu (starý model ostatní auta nové modely), golfu, mazdě3, meganu, astře, peugeotu 307 a corolle - test na autorevue a v auto7 je naopak -skoro vše je ok, ale brzdná dráha byla problém

vojta
14. prosince • 12:54

můžeš sem dát ten link na test 1,6 5D z auto moto sportu ? díkes.

Haczek
14. prosince • 13:05

kua je to 3d -mně už se to plete http://www.auto.cz/?article=208

jinak ta 1,6ka 5d je v auto moto sportu -vyšlo i v češtině v príloze testů nižší střední třídy. (taková ta samostatná brožurka -právě na ní koukám)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vojta
14. prosince • 13:07

no zajímavý je tohle: http://www.auto.cz/?article=1042

auto moto sport - jaký číslo?

hugo
14. prosince • 13:52

Nic poradnyho se tam nepise, jako obvykle na auto.cz je tam vypis vybavy a uvedeni ceny, s komenterem jako ze to patri do stredni tridy, ma slusnou zakl. vybavu a benzinovy motor ma vyssi vykon az ve vysich otackach. At si tam prectu jakoukoliv recenzi, vyzni pro auto kladne - je to jako si cist informacni brozury od vyrobcu. Proste vivat autorevue.cz, tady sou aspon nejaky informace.

vojta
14. prosince • 14:03

jo. souhlas. aspon hezky fotky.

kejml
14. prosince • 9:48

Dojáček prodává Stilo 3D za 305.000. Nevim ale jestli to neni doprodej 1.2
http://autocentrum-dojacek.autosalony.cz/

v
14. prosince • 11:52

je to 1.4 tusim

empi
13. prosince • 23:37

Nechci rypat, ale pozastavovat se nad tim, ze motor pod 2500 ot. nejede mi prijde trochu amaterske ... uvedomte si, ze to neni turbodiesel, ani vysokoobjemovy atmosfericky benzinak, ci vase soukrome 1.8T, ale maloobjemovy atm. benzinak. Navic, ma-li 1.4 70kW, tak to ani jinak nez otackama nejde ...

limach
14. prosince • 8:14


postamble();
Je to celkem obecný jev u mnoha motoristických žurnalistů, nejen u p. Broži. Oni prostě často testují silná auta (benzíny a diesely) v super výbavách a když pak třeba z velkoobjemového motoru přesednou do např. 1.4 atm. tak napíšou, že motor sice jde dobře, ale až v pásmu otáček nad 3500. To je ale novina, co? Zkrátka - maloobjemový atmosférický benzín je občas třeba trochu "protočit". A proč taky ne? 16V motory jsou na to dělané a spousta si jich v tom dokonce libuje. I když není 1.4 motor jako 1.4 motor, že?

Petr Broža
14. prosince • 8:29

To není tak docela pravda, protože poměr mezi slabšími a silnějšími auty je vyvážený. U silných motorů napíšu, že jsou silné, u slabých, že jsou slabé. Nechápu, proč vám to vadí. (Sám jsem měl dva roky Fabii 1.4.)

limach
14. prosince • 9:38


postamble();
No, není třeba se přece hned tak čertit, pane Brožo. Já Vás vůbec nekritizuji, naopak Vaše články rád čtu. Jen jsem vyjádřil určitý svůj poznatek o určitém výroku (vytáčení maloobjemových motorů), který mi v poslední utkvěl v paměti z více zdrojů (novinářů). Ale na druhé straně chápu, že Vám mohou ujet nervy jako každému normálnímu člověku, poté, co se do Vás navezou některá živočišná individua jako v jiných diskusích. Takže - pište dál, hodně štěstí.

Petr Broža
14. prosince • 12:41

Jojo, občas ujedu celý  Zvlášť teď, když je tolik práce a tak málo času (před Vánoci)

Petr Broža
14. prosince • 0:09

Já se nepodivuji, já konstatuji.

Manták
13. prosince • 18:20

Za 350 kKč je to super nabídka!!! Za tu cenu je Fabia 1.2 HTP se stejnou výbavou

Vincent
13. prosince • 18:17

Tak si porovnajte základnú motorizáciu Stila a VW koncernu v nižšej strednej triede... l5kW naviac a 6.rýchlosť k tomu.... A lOO.OOO Sk t.č. v porovnateľnej výbave dolu... Za tú cenu je to super voľba...

Veverak
13. prosince • 22:20

Hmmm, ale Fiat ... (a nejde jenom o vlastni auto, ale i o zazemi importera a o pristupu prodejcu i servisu). V podstate spatny zkusenosti myho okoli se servisama Renaultu me presvedcilo ze Renaulta proste ne ...

Haczek
13. prosince • 13:58

Kolik měl ten motor najeto? 1,4ce trvá nějakých 10000km než se zajede. Ta spotřeba na zimních pneumatikách je príjemná.

Petr Broža
13. prosince • 18:13

Přesně si to už nepamatuji, ale bylo to těsně pod deset, takže motor lze označit jako zajetý.

mfilip
13. prosince • 12:17

nechci jen rypat, ale prece jen mne v testu prekvapilo par veci:

1. Stilo vazi 1100 kg, presto je oznaceno za tezke, myslim ze dne je 1100 kg u nizsi stredni pomerne malo. Mozna to bylo mysleno jako otazka:Jak si motor poradi s tezkym Stilem oproti treba lehcimu Puntu, Corse.

2. 1.4 16V 70 kW - v clanku hodonoceno jako : Motor se ale díky vysokému výkonu neztratí - mno nevim, kdyz bude test 100 kW motoru, tak to bude megavysoky vykon ?

3. Potesilo mne, ze je zminena konkretni spotreba pri konkretni rychlosti ( pri 140-6,9 ). Chapu, ze muze PP kecat, ne vzdy jsou pri testech stejne povetrnostni podminky, takze mereni nemusi byt korektni, ale presto by se mi velice libila nejaka mereni na konkretni prevodove stupne pri konkretnich rychlostech na rovince. Dejme tomu pri 50,90,130,180 km/h - v zadnych testech ( tisk, internet ) se to nikdy neobjevilo. To bych vas chvalil, kudy bych chodil.

Petr Broža
13. prosince • 18:18

1) Těžké auto vzhledem k motoru.

2) Vysoký výkon vzhledem k objemu. Kdyby auto mělo 70 kW z objemu 1.8, napíšu, že výkon je nízký...

3) Pokud je v autě PP, vždy udávám, kolik si motor vzal paliva při cestě po dálnici. Je to ale průměr za 200 km...

mfilip
14. prosince • 8:46

mno prave, ze je to prumer na 200 km na dalnici, ktery je celkem k nicemu, nejde tyhlety prumery porovnat mezi auty. Vim, ze jsme se o tom pred casem po jednom testu bavili a rikal jste, tusim, ze je to narocne a ze ne kazde auto ma PP a podobne. Proto mne prekvapilo, ze jste u tohoto testu napsak konkretni spotrebu pro konkretni rychlost a myslel jsem, ze se blyska na lepsi casy. Tak nic.

DAVID
13. prosince • 11:02

V poslední době jsou ty motory  v testech nějak hlučné.......doporučuji před testy se projet ve staré dobré V3S a možná to pak nebude tak hrozné.

Petr Broža
13. prosince • 18:18

Pokud bych porovnával hluk motoru vzhledem k V3S, pak ano, všechny motory jsou tiché. Ale normálně tímhle náklaďákem nejezdím, takže s ním ani nebudu srovnávat

wuf
13. prosince • 8:54

Jo a kola sou ty 16" a vidite i prahovy listy na stranach + spoiler nad zadnim oknem

wuf
13. prosince • 8:52

To se teda Fiat CR moc nevytahl, dat vam na test auto v zakladni vybave. S aut. klimou, kozenym packetem vypada interier daleko lip (a to radsi nemluvim o 16" nebo snad 17" + sportpaket - spoilery).

www.hocek.net/stilo_slide.jpg

btw. koncovka vyfuku je navarena na orig. tlumic (ta roura dolu je hrozna)

Murphy
13. prosince • 16:53

No možná to auto pak líp vypadá, ale kožené pakety a podobné věci mnoho potenciálních zájemců (u Fiatu obzvlášť) nezajímají....

Jedna nepřesnost v článku: 1.9 JTD má 85 (ne 80) kW.

Můj dobrý známý Stilo má a za 75tis. km měnil jednou žárovku.... Za ty prachy výborná volba...

Doporučujeme

Články odjinud