Fiat Seicento je neprávem podceňované vozítko

36 komentářů

Honza
30. července • 17:34

Pořídil jsem toto vozítko s motorem 1,1 s výbavou SX (centrál, el.okna, servo,2x airback, dělená zadní sedadla, výklopná zadní okénka, nárazníky a zrcátka v barvě.............) s nájezdem okolo 60 000km po 13 letech - jsou to vozítka sloužící spíše jako nákupní tašky, takže nemají vysoké kilometrové nájezdy.
Vozidlo mělo sloužit po sklopení zadních sedadel k převozu drobného zboží po městě............dopadlo to tak, že pokud jedeme pouze dva a pes, jedeme s Fiatem. Jízda je zábavná a zpětná vazba při řízení vynikající. Taková oplechovaná motokára.
Nevýhody - pedály blízko u sebe (jde o zvyk), malá zpětná zrcátka, větší hlučnost.
Výhody - cenová dostupnost dílů, solidní manévrovatelnost + parkování, spotřeba, s motorem 1,1 není brzdou provozu. Díky absenci různých prolisů se i dobře vůz myje.
Vůz překvapil a v dnešní době s cenovkou horského kola se jedná o zajímavý dopravní prostředek. Koupě nelituji.

Marek
4. dubna • 20:02

Mame doma dve , cervene 0.9 a cerny sporting 1.1 jsou to super auta ted jsem jel z devitistovkou trasu 300km vpohode . fiati jsou fajn auta koupily jsme jeste Pandu 1.2 Dynamic do budoucna chci fiata 500 az budou kacky ..

Petr
30. prosince • 12:13

Mám fiátka Ceicento 1,1 je super dal jsem mu přednost před mercedesem E 220 mercedes musel z baráku fiatek je autíčko do města všude bez problému zaparkuje,používám ho jako pracovní autíčko a nákupní tašku do Lídlu, po městě vždy najdu místečko kde bez problému zaparkuji a na jízdu je sice tvrdý ale na rozjezdy rychle zmizet z křižovatky je to žihadlo.Spotřeba, údržba minimální a náhradní díli za babku pneu za 600 kč co dodat nemá to chybu.

Jano 910
15. února • 17:44

Autíčko má 7 rokov, v servise sa menil len výfuk, okrem stieracích gumičiek a jednej žiarovky je všetko pôvodné, olej vydrží bez dolievania až do výmeny,2 roky. Má nabehané 55.000 km. Obehal som s ním od Prahy po Košice, Krakow, Bratislavu. Na 95 % sa vozím po meste a sám, pravdou je, že si uvedomujem menšie spätné zrkadlá, horšie priestorové rozloženie pedálov /na to som si zvykol, už nie je problém/ a pri vození štyroch dospelých, musím predné sedadlá posunúť dopredu. Spotreba v meste cca 6l, v zime 6,5. Som spokojný a keby som sa mal vrátiť v čase, opäť si ho kúpim.

maja
27. května • 12:03

Moje seicento sa vola Gorgio. Nikdy, naozaj nikdy som nerozmyslala, ci predbehnem alebo nepredbehnem tamto auto alebo cokolvek na ceste. Proste som vzdy vsetko predbehla, bez problemov, na dialnici, a v zakrutach, kde na mna vzdy civia vsetci stredne a velkorozmerni. Potom sa nasrdia, na rovine pridaju a v zakrute zase na mna civia. Nejazdim rychlo, ale tak ako to dovoli.

Jiří
9. listopadu • 19:09

mám ho 13 let

Aneta
15. července • 22:03

Já také a jsem nadmíru spokojená!

Lucka
28. prosince • 12:47

tak ja mam fiatka seicento...1.2 se stahovaci strechou a muzu vam rict v lete jet to je narez..jsem s tim spokojena jedina nevyhoda jsou ty zrcatka ze jsou malicky musim poradne zaostrit ale opravdu jsem s nim spokojena...mam cerny a rikam mu haslerka je to takovy moje prditko presne pro holky se hodi..jednou jel v nem muj tatka a vypadal docela smesne jak vosan na bonbone..takze opravdu jen zensky...ma to i dobry zrychleni jsem minule predjizdela kamion..ty jo jak to frcelo:)takze zatim mi to funguje:)zdarec

Barka
16. května • 12:56

Ahoj! Máte, prosim Vás, někdo zkušenosti se Seicentem se stahovací střechou?mám v úmyslu si ho pořídit, ale trochu se bojim, zda s tim nejsou problémy, jako zatýkání nebo zasekávání-jelikož je to elektrický..A taky jak dlouho ta stříška asi vydrží, na autě, které se chystám koupit byla před 2 lety měněna, nevím ale z jakého důvodu ani kolik asi stojí..no nevím jestli mi to majitelka řekne po pravdě, takže pokud byste snad něco věděli????dík Barka B-]

skoda favorit
14. března • 13:34

je to prostě taková peněženka s motorem z vrtačky.Zkrátka auto pro holky.

skoda favorit
14. března • 13:33

je to prostě taková peněženka s motorem z vrtačky.Zkrátka auto pro holky.

maty
30. března • 20:03

jo, auto pro holky, ale když mě na dálnici předjíždělo a já měl na budíku 155km/h tak mi moc pro holky nepřišlo...

Radek
16. března • 19:13

No bodejď by ne 40kW motor v takhle lehkém autě je bomba, z 0 na 100 za 14,5s, Sportovní verze dokonce 13,5s. Takže mě to jako motor z vrtačky moc nepřipadá. Nejdřív se svezte a pak pište něco motorech z vrtačky.

FIAT
19. března • 19:27

mám seicento 5 rokov, ešte som za tú dobu nebol v servise (!) okrem výmeny oleja, jazda je skutočný zážitok, akcelerácia je perfektná, nemám zábrany predbiehať jeden kamión za druhým, väčšina áut ostáva ďaleko za mnou. je vynikajúco sprevodované! zaparkujem kde chcem, výborný výhľad a zatiaľ som si v ňom odviezol všetok nábytok (v demonte :-) ) a veci, čo som potreboval (800 litrov po sklopení sedačiek je slušný objem vďaka výške auta). 5 ľudí sa odvezie na krátke vzdialenosti síce nie komfortne, ale v niektorých autách vyššej kategórie za podstatne viac peňazí som sa stretol s rovnakými priestorovými možnosťami. Malé pedále vadia hlavne v zime, keď je tá obuv trošku väčšia, to je pravda. Malé zrkadlá nie sú problémom, to som sa tu stretol prvýkrát s týmto názorom. Ako občasné negatívum by som snáď spomenul citlivosť na bočný vietor, ale to je jasné, už keď človek auto takýchto rozmerov kupuje. Na mestskú premávku to nie je problém. A čo sa týka crashtestov, tak som prechádzal pri jednej nehode okolo auta s 5 hviezdičkami, kde bol šofér zlisovaný do 5 cm medzery, takže osudu neujde nikto a hviezdičky sú relatívne kritérium....

danka
16. února • 22:44




Pred tydnem jsme si koupili Fiat Siencento verzi Michael Schumacher. Muzu rici, ze jsme byli mile prekvapeni. Z hlediska jizdnich vlastnosti, bezpecnosti, vzhledu. Je pravdou, ze jedinou chybu, co jsme u nej nasli jsou mala zpetna zrcatka. Pred tim jsme meli Hondu Accord aerodeck 2l, uz bychom ho za ni nevymenili. Co jsme predtim utratili za benzin, ted usetrime.....

Vjace
17. února • 0:33

Za usetrene penize si kup vetsi zrcatka

Karel
15. února • 11:53

Pokud Fiat nezainvestuje, tak Seicento končí. Prvním hřebíkem do rakve byl konec litrového motoru, který neplnil exhalační limity. Velkým záporem je také nedostatečná antikorozní ochrana, za ty peníze už by vozidlo zinkované být mohlo. Daewoo se svým Matizem ukázalo, jak se mají dělat moderní malé auta, na to už Fiat, od kterého se 50 roků všichni učili, zdá se nestačí. Zbytečně se cpe do tříd, kam nepatří - portfolio modelů je roztříštěné a náklady na udržení Ferrari ho taky jistě táhnou ke dnu. Snad ho zachrání fúze s GM.

Marek
4. dubna • 19:57

Dnes rok 2017 dve auta v rodine : fiat seicento rok 2000 najeto 220.000km bez koroze super auto .Daewoo matiz rok 2001 najeto 110.000km poruchy drahe dily shnile prahy a lemi hnijou jako u feldy tak nevim xo mas proti fiatum kopni se do hlavy

Radek
16. března • 19:07

Tak to je velký omyl, Seiceno má celou karoserii pozinkovanou, antikorozní ochrana je velmi dobrá, vůbec nerezne. Felicie vyrobené ve stejném roce jsou na tom s korozí dnes nesrovnatelně hůř. No a jestli je Matiz lepší, tak to zrovna nevím. Svezte se, jako já a pak něco pište.

Jakub
12. července • 13:02

Fiat SEICENTO v základním provedení S je v současné době k mání již za 189900,- !!!

Martin Vaculík
13. července • 23:44

To je pravda. Seicento za 189 tisíc je fakt skvělá nabídka. Navíc: Hodina práce v servisu stojí 410 Kč, servisní interval je 20 tisíc km, záruka na auto dva roky bez omezení kilometrů a skvělé ceny náhradních dílů:

přední nárazník: 3650 Kč
zadní nárazník: 3650 Kč
přední blatník: 2970 Kč
přední světlo: 3760 Kč
zadní světlo: 1860 Kč
tlumič výfuku: 4900 Kč
sada předních brzdových destiček: 1160 Kč

S konkurencí si to srovnejte sami. (tohle auto je prostě levné ve všech směrech, škoda jen, že se s objemem motoru 1108 ccm nevejde do nejnižší kategorie povinného ručení).
PS: Vůz má hydraulická zdvihátka ventilů, takže se nemusí seřizovat jejich vůle. (není to nic neobvyklého - jen tak pro pořádek)

Fidel Castrol
14. července • 21:22

Za 189 tisíc je k mání tříletý escort combi s klimatizací. Sebevražda nárazem do popelnice se s ním sice dělá hůř než se seičentem ale zase je to lepší svezení.

Honza
29. listopadu • 21:19

No, to bych si dal. vyhodit 200tisíc za strarou popelnici jménem Escort. Seicento je do města ideální. Jel jsem v něm dvakrát a docela mile mě to překvapilo...

Martin Vaculík
15. července • 1:04

Ano, ojeté escorty jsou velmi levné, úměrně svojí nekvalitě. Po roce 1995 se sice velice zlepšily jejich jízdní vlasnosti a v posledních letech výroby i kvalita produkce, ale jméno escort přesto nemilostrdně talčí ceny ojetin dolů. U mne osobně mají Opel Astra F a Ford Escort newer more - na tyto vozy se rčení o německé kvalitě nevztahují, když jsou snad ještě horší, než Renault 19. Srovnávat nové auto s ojetým je nesmysl - to pak mohu namítnout, že proč si kupovat za 189 tisíc escorta, když mohu mít tak za 135 třeba Lancii Themu 8 32 s motorem Ferrari, nebo za 170 Peugeota 405 T16.

Krom toho Ford Escort s ultraletargickým motorem 1,4i (55 kW) malého seicenťáka nepředjede, ať by dělal co chtěl.

PS: Seicenta se nezastávám, má dost velké chyby (bezpečnost, mikropedály, mikrozrcátka, komfort na nerovnostech, neplnohodnotné náhradní kolo, nepřesné řazení atd.), ale za ty peníze a pro dva lidi je to super auto.

maj
24. června • 6:33

Marek, asi si pleteš Punto predchádzajúcej generácie s tým dnešným.Nemyl si pojmy s dojmami!Nové Punto ma v crash testoch 4 hviezdičky tak ako Fabia!Pozri si to na www.auto.cz. Súhlas s Rockym-Felda ani Favorit radšej nebola  testovaná, určite by pohorela-koštrukcia začiatok 80-tych rokov.

Flipper
17. června • 10:27

To že se do scienta dozadu vejde člověk výšky 170cm je utopie a to i za situace, kdy osoby na předních sedadlech teky nemají více než oněch 170 čísel a jsou štíhlých postav. Empiricky zjištěno :)

Schelma
17. června • 12:06

Realita: vzadu 2 osoby 185 a 190 cm, vepredu 1 osoba 185 cm a ridic. 50km trasa. Vsechno jde kdyz se chce

toby
17. června • 8:04

Ano, tohle auto je pro vrahy, videl jsem crash-test, uplna hruza, ale proc s autem hned bourat

PETR
16. května • 18:41

Ty chytráku,nekoukej na nějaké bouračky a sbírej zkušenost.Ale nikdy neříkej nikdy. Mě bylo 60-let a mám jen s tímto autíčkem jen dobré zkušenosti - Jsem dnes už jen invalida -ale kdysi -ááále vůbec-ahóóój ;-)

Adolf
12. září • 21:45

Zy jsi kokot

Ales
17. června • 8:29

z tohoto pohledu - je nejlépe nesedat do žádného auta, protože žádné není opravdu bezpečné, i když rozdíli jsou to je jasné

X12345678
17. června • 22:34

Jenže jak praví klasik, nehoda není náhoda a pokud už k ní dojde, obvykle ji neplánujeme. Výsledky u levných Fiatů mluví za sebe, při offsetovém crashtestu, což je modelová situace klasického čelního nárazu dvou vozů dochází u Fiatů k destrukci nosné struktury karosérie s minimální šancí posádky na přežití. A to je dobrý důvod proč se tomuhle autu vyhnout.

A propos, neexistuje vozidlo s horším výsledkem testu než Seicento.

PETR
17. května • 16:49

Ahoj,myslím,že ať je to Fiat nebo Bentley - když pojedeš stovkou a budeš tam mít pásy a mraky érbegů a čelně to napálíš do protijedoucího vozu - tak ti nepomůže ani svěcená voda !
Navíc provoz na silnicích je v dnešní době hodně nebezpečný-opilci,feťáci,atd.
Je mi sice 60,v Rusku jsem nebyl ale skoro celý život jezdím za každých podmínek-takže o tom něco vím - s pozdravem Petr.

rocky
21. června • 8:11

Propagandu o "levnych" fiatech masiruje do hlav konkurence, nevim proc na to cesi tak radi u Fiatu slysi. V EU bylo v 2000-2001 Punto nejprodavanejsi autem male tridy a o nejakem podbizeni cenou se neda hovorit ( cenove stejne jako P206, Clio, o 800 DM drazsi nez Fabie ). Co se tyce bezpecnosti, netroufal bych si sazet na Favorita, Felicii proti Seicentu, o bezpecnosti Punta snad neni pochyb. Je fakt, ze Seicento v bezpecnostnich testech prohral, 600 kg je 600 kg.

Marek
22. června • 8:48

Takovej malej detail: PUNTO v testech taky vybouchlo. Takže si o jeho bezpečnosti myslím své.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asimov
10. července • 10:52

Punto je mezi nejlepšími. Zjišťuj a pak kvákej.

Doporučujeme

Články odjinud