Fiat Seicento 2000

Mladý a svěží styl tvořený měkkými liniemi a vydutým povrchem karoserie, dobrý výkon, výborná ovladatelnost a velice úsporný provoz, skvělý poměr mezi kvalitou a cenou či vysoká zůstatková hodnota na trhu s ojetými vozy.
Fiat Seicento 2000
Mladý a svěží styl tvořený měkkými liniemi a vydutým povrchem karoserie, dobrý výkon, výborná ovladatelnost a velice úsporný provoz, skvělý poměr mezi kvalitou a cenou či vysoká zůstatková hodnota na trhu s ojetými vozy.

To všechno jsou vlastnosti, které umožnily nejmenšímu modelu Seicento, dosáhnout během dvou a půl roku prodeje přibližně 540 000 vozů.

Tento model přišel na trh v březnu roku 1998 a již po devíti měsících prodeje bylo zaregistrováno více než 116 000 zakázek. K nim je třeba přičíst dalších 260 000 z roku 1999 a 160 000, jichž bylo dosaženo od ledna do srpna roku 2000.

Jedná se o čísla, která potvrzují, že si Fiat Seicento dokázal pro sebe vydobýt důležité místo uvnitř svého segmentu.

Aby upevnil a vylepšil svou stávající pozici mezi početnými konkurenty, přichází nyní Fiat Seicento s vylepšeným modelem, který nabízí nový zážehový motor 1.1 MPI (Multi Point Injection), několik estetických úprav a daleko bohatší vybavení.

Co se týče stylu, tu nejnápadnější změnu představuje přední nárazník, který je nyní větší a umožňuje u všech verzí použití mlhových světlometů. Změn doznala také směrová světla. Na víku přední kapoty je pak zasazeno nové kulaté logo značky Fiat.

Významné jsou i změny provedené uvnitř vozu. Především došlo k obměně potahových látek: pro verze S a SX jsou k dispozici modré potahy Eclisse nebo Oxford; u verze Sporting si můžete vybrat mezi šedo-černým potahem (Squash) nebo polstrováním z červené a černé kůže.

Kontrolní panel přístrojového štítu má nový sítotisk. Pozadí je černé, světla bílá a osvětlení má příjemné oranžové zabarvení, stejně jako kontrolky vnitřních ovladačů. Všechny vozy Fiat Seicento modelového roku 2000 mají kromě toho navíc i digitální hodiny. Verze Sporting má navíc interiér doplněn o prvky imitující titan.

Moderní a bezpečná technika nového modelu je obohacena o další vybavení: do nového Fiatu Seicento si může zákazník navíc objednat například i ABS, klimatizaci, stahovací látkovou střechu s elektrickým ovládáním a elektrické řízení s posilovačem, které u verze Sporting patří do sériového vybavení.

Nový Fiat Seicento model 2000 je tudíž ještě krásnější, spolehlivější a pohodlnější automobil. Je to malý vůz, který se dokonale hodí do městského provozu, ale dokáže bez problémů překonat i delší trasy a svým pasažérům zaručuje pohodlné cestování.

Tyto vlastnosti ještě vyzdvihuje nový zážehový motor Fire 1.1 MPI, který nahradil motory 900 a 1100, oba SPI (Single Point Injection). Tento nový typ pohonné jednotky byl vyvinut za účelem optimalizace točivého momentu při nízký otáčkách a díky lepší pružnosti agregátu i ke zdůraznění požitku z řízení vozu. Samozřejmě se nezapomnělo na snížení spotřeby. Proto bylo použito nového sacího potrubí hlavy válců, výfukového potrubí a nových profilů ozubení hnacího agregátu. K vyššímu výkonu a pravidelnému běhu motoru přispělo i odlehčení některých jeho součástí a také kontrolní čidlo klepání samočinně nastavující předstih.

Díky tomuto seřízení motor Fiatu Seicento pro rok 2000 nejen že přirozeně respektuje směrnici Euro 3 o emisích, ale také odvádí spolehlivý a brilantní výkon. Jeho největší výkon je 40 kW (54 CV) při 5000 ot/min a točivý moment motoru je 92 N.m při 2750 ot/min. Velice příznivá je také spotřeba paliva: při 90 kilometrové rychlosti se Fiat Seicento modelového roku 2000 jeví jako jeden z nejlepších vozů své kategorie, zatímco při 120 km/h se dostává dokonce na absolutní špičku (4,7 l/100 km v mimoměstském režimu u verze Seicento S a SX).

Nová nabídka Fiatu Seicento představuje několik verzí, jež se mezi sebou liší nejen po estetické stránce, ale také rozdílným typem vyjádřeným odlišným funkčním obsahem a technickým řešením. Zkrátka jsou to vozy, které umožňují každému zákazníkovi, aby si našel i v poměrně široké nabídce ten „svůj“ automobil. Vybírat je tedy možné mezi modely S, SX nebo Sporting (tento model je vybaven převodovkou s krátkými poměry).

K nim je třeba připojit Fiat Seicento Elettra (momentálně není na českém trhu v nabídce), zvláštní verzi, která sází na jiný způsob soužití s automobilem a s životním prostředím. Jedná se o elektromobil disponující asynchronním trojfázovým motorem, který může dosáhnout výkonu až 30 kW (trvalý výkon je 15 kW).

Aby každý mohl svému Fiatu Seicento dodat rys osobního vkusu, je nakonec stále možné si vybrat z dlouhého seznamu volitelných doplňků a nebo z výrobků řady příslušenství nazvané Lineaccessori. Mezi nimi nemůže samozřejmě chybět ani sportovní paket Abarth, tvořený předním nárazníkem s nápisem Abarth, prahovými nástavci, aerodynamickým křidélkem na zádi, čtrnáctipalcovými litými koly se značkou „škorpióna“, sníženými pneumatikami 175/50, opěrkami s logem Abarth, sportovním volantem a rukojetí řadicí páky s červeným stehováním.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků