Hezke, ale Suzuki naplno vyuziva toho, ze auto nema primou konkurenci. Problem c.1 - nedostupnost nafty nizsiho objemu. 1.9 je pro takto male auto opravdu brutalni. Opravdu nevim, ktery masochista by si poridil takovyto motor, aby mohl platit vysoke povinne ruceni, zejmena pokud je tabulkova spotreba pouze o 0.5L mensi nez u benzinu. Problem c.2 - neni verze s odpoctem DPH. Tedy je (Suzuki), ale jen dvoumistna. Cili jako by nebyla. Opravdu nechapu, proc ani po 2 letech vyroby nedokaze Suzuki vyuzit plny potencial tohoto vozu. Troufnu si tvrdit, ze jenom doplneni maleho dizlu by dokazalo v Evrope prodat o desitky vice procent aut, oproti soucasnosti.
Ale Suzuki uz nedokaze predavat viac, pretoze proste uz nedokaze viac vyrabat :-O - uz teraz su cakacie doby neunosne dlhe... to auto ide tak nehorazne na odbyt, ze Suzuki bohuzial nepotrebuje nic menit a nemusi ani davat ziadne akcie... B-]... tymto autom dokonale vyplnili dieru na trhu... Skoda, ze namaju k tej 1,6VVTi 4x4 aj silnejsi benzinovy ekvivalent - napr. benzin 1,8 podobnych parametrov ako ma Honda Civic ... to uz by bolo dokonale... :-P
nestačia vyrábať, lebo už sa minuli všetci slovenskí "Maďari", ktorí tam za pár šupov robia pri montážnych linkách, už teraz rozmýšľajú v Suzuki nad plne automatickými linkami
Minimalne u Suzuki zajem o dieselove agregaty v segmentu mensich vozu (Swift, Ignis, SX4)proste neni. Cenova politika je postavena tak, ze rozdil cini 80-100t Kc, coz je natolik velka castka, kterou se nevykryje u vetsiny lidi kilometricky najezd. I proto by zde smysl dalsiho naftoveho motoru nebyl.
Oni nemaji zadny duvod na tom aute dale pracovat kdyz je o nej takovy zajem, ze nestacej vyrabet :)
Vsak to rikam. Prodavaji, tak maji na haku. Ale tvrdim, ze prodejni potencial je daleko vetsi a nechapu, proc ho nechavaji lezet ladem. Vtip je v tom, ze by mohli prodavat vyrazne vice. V roce 2008 je v Evrope male auto (a ono to v podstate male auto je), bez maleho dizlu ve znacne nevyhode. S mensim dyzlem by meli nejenom mensi povinne ruceni ale i bezpochyby mensi spotrebu. 1.9 se spotrebou o 0.5L mensi nez benzin, o 70tis drazsi a s vyssim povinnym rucenim nedava zadny smysl. Odpocet DPH - ukazuje se, ze i velmi mala auta s odpoctem se prodavaji vyznamne vice, protoze si je porizuji i firmy. To je opet tisice vozu nevyrobenych. Podivejte se do evropskych a ceskych prodejnich statistik. Jakmile ma neco rozumny dizl a nerkuli odpocet DPH, prodava se to vyrazne lepe.
N1 je snad jenom u nás a na Slovensku, navíc kdyby se za zadní sedadla dala mříž tak už bude zavazadlový prostor hodně malý...
I mala Fabia 2 se da koupit jako N1. Urcite ve Skode vedi, proc to delaji.
Jenže ono již nyní jsou často čekačky na některé verze téměř i rok.
No prave. Po dvou letech vyroby, nedokazalo Suzuki zareagovat na nebyvalou poptavku a vymyslet nejake zpusoby navyseni vyroby. Jejich skoda. I kdyz je mi to opravdu divne, protoze ve stejnem madarskem zavode, ktery jak se vsude tvrdi nedokaze vyrabet vice, se zavedla vyroba noveho modelu Splash/Agila a zacinaji z nej vyjizdet tisice kusu tohoto dalsiho modelu. Takze nevim, jak dalece je nedostatek kapacit opravdu duvodem. Kazdopadne konkurencni vyhodu nebudou mit do nekonecna. Jsem zvedav, jak za par mesicu zmeni situaci nastup novych vozu jako je Kia Soul ci pozdeji Skoda Yetti. Myslim, ze potom se dockame rychleho vyreseni uvedenych 2 problemu.
Co uz, v tomto biznise je jedina ucinna paka na nejake zmeny iba silna konkurencia... :-/
Odpočet DPH u tak malého auta je vcelku irelevantní. A povinné ručení? Kdyby tam dali 1,6 JTD tak co byste získal? 1000 Kč roční úspory?
Maly diesel je, teda aspon v Madarsku sa predava s 1.6dieslova. Ale podla testov, ten motor neprinasa ziaden uzitok voci tu predavanej 1.9 okrem uspory na poistke. Nie je dostatocne lacnejsi, a dynamika a kultura chodu je horsia.
Jo taky si myslím, že tento Fiatek mohl mít 66 kW 1,3 MJTD (A třeba i ta Suzina)
Taky jsem pro to aby se do aut zásadně dávaly jenom stervačníky :-D
Budeš roztláčet...?
To není potřeba, to roztočí startér a pak celej den jede setrvačností ;-)Ale vážně - motor typu 1,3 MJET je do tohoto auta moc slabý. Při té výšce, 16" kolech (rozměr nějakých 205/55) a váze kolem 1200 kg by měl hodně problémy. Už ta 1,5 bez VVT byla v SX4 tak akorát na poklidnou jízdu. Za jednu z hlavních výhod SX4/Sedici považuju vedle opravdu povedeného systému 4x4 právě dostatečně silné motory.
Já bych radši auto jezdící než sedící. :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.