Fiat Sedici konečně i u nás

Sesterský Suzuki SX4 brázdí naše silnice již pěkných pár měsíců. Fiat Sedici přichází až v této době a nyní dorazil i na český trh.

Na vývoji modelu SX4/Sedici se podílely společnosti Fiat a Suzuki, nepřekvapí proto, že se oba vozy navzájem podobají jako vejce vejci. V obou případech se jedná o pětidvéřový kompaktní vůz, jenž v sobě spojuje přednosti hatchbacku nižší třídy s prostorem MPV, komfortem nižší střední třídy a průchodností lehkého off-roadu. Není proto divu, že je ve všech verzích nabízen jak s pohonem pouze předních kol, tak s připínatelným náhonem zadní nápravy. O vzhled karosérie se postaral věhlasný Giugiaro, jenž robustnímu vozu vtiskl nadčasovou lehkost a výborný výhled díky bohatě prosklené karosérii. V případě Fiatu sestupuje maska chladiče díky dvěma prolisům až do spodní části předního spoileru. 

Technika je shodná s modelem Suzuki SX4, ovšem Sedici přichází ochuzeno o základní čtyřválec s objemem 1,5 litru. Italskou pozdní novinku tak lze získat s japonským zážehovým motorem 1,6i s variabilním časováním ventilů a výklonem 79 kW, nebo italským „nafťákem“ 1,9 Multijet o výkonu 88 kW, doplněným šestistupňovou převodovkou. Z osobní zkušenosti se Suzuki SX4 musím uznat, že s relativně lehkým vozem nemají tyto motory potíže a jedná se v obou motorizacích o silniční štiky.

Za očekáváním z vyšší světlosti, krátkých převisů a obložení boků karosérie nezaostává vyspělý podvozek. K oběma motorům lze přiobjednat elektronicky řízený pohon všech kol, ovládaný tlačítkem mezi předními sedadly. Jeho jádrem je mezinápravová elektromagnetická spojka, pracující ve třech režimech. V poloze 2WD jsou pochopitelně poháněna jen kola přední nápravy, ve střední pozici Auto je dělen točivý moment mezi nápravy v poměru vyžadovaném aktuální adhezní situací. Třetí poloha Lock uzavře dělení točivého momentu v poměru 50:50% mezi obě nápravy, ale po překročení rychlosti 60 km/h se automaticky vrátí do polohy Auto. O aktuálním režimu pohonu je řidič informován grafickými symboly na přístrojovém štítě.

Fiat Sedici
Model
1,6 16V 4x2
1,6 16V 4x4
1,9 Multijet 4x2
1,9 Multijet 4x4
Zdvihový objem [cm3]
1586
1586
1910
1910
Počet válců/ventily
4/4
4/4
4/2
4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
79/5600
79/5600
88/3500
88/3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
145/4000
145/4000
280/2050
280/2050
Max. rychlost [km/h]
180
170
190
180
Zrychlení 0-100 km/h [s]
10,7
10,8
10,5
11,2
Komb. spotřeba [l/100 km]
6,8
7,1
6,3
6,6
Cena verze Dynamic [Kč]
359 900
439 900
439 900
479 900
Cena verze Emotion [Kč]
399 900
479 900
479 900
559 900
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Sedici
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků