Fiat Sedici: facelift a změny v motorech

Pokrevný příbuzný Suzuki SX4 se koncem příštího měsíce dostane do prodejů v pozměněné podobě. A to nejen po vzhledové stránce.

Fiat Sedici, jenž se na našem trhu objevil před dvěma lety, měl už při svém nástupu na trh „okoukaný“ design a to kvůli svému dvojčeti, které zde už tu dobu bylo předáváno jako Suzuki SX4. To si nepochybně získalo mnoho příznivců a zájem o něj neupadal ani po příchodu zmíněného Fiatu. Téměř stejné ceny a výbavy pak měly za následek, že byl výběr toho, či onoho modelu byl založen v podstatě jen na sympatiích k daným značkám. Fiat však nyní přichází s velmi jemnými stylingovými změnami, kterých ale vůbec není jednoduché si všimnout.

Snad nejvíce pozornosti věnovali designéři přední masce, kterou mírně zakulatili a po vzhledové stránce přizpůsobili tak, aby více zapadala do současné koncepce automobilky. V neposlední řadě se věnovali ještě přednímu nárazníku, který si však mnoho změn neodnesl. O něco více nás toho čeká při pohledu na nabídku agregátů ani zde však nečekejte zázraky.
Nejpodstatnější změnou je zařazení 1,6 litrového benzínového čtyřválce nabízejícího výkon 88 kW/120 koní, který nahradí doposud nabízenou slabší 107 koňovou verzi. Modifikace se pak dotkly i nabízených dieselových motorů, kde 1,9 litrový čtyřválec JTD byl nahrazen dvoulitrem Multijet 16v s výkonem 99 kW/135 koní. Obě novinky jsou přitom k dispozici i k pohonu všech čtyř kol.
Jak už jsme naznačili v samotném úvodu, pozměněné Sedici se v Evropě začne prodávat zhruba ke konci května a to za přibližně stejnou cenu jako současná verze.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Fiat Sedici Facelift
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků