Fiat Sedici: facelift a změny v motorech

Pokrevný příbuzný Suzuki SX4 se koncem příštího měsíce dostane do prodejů v pozměněné podobě. A to nejen po vzhledové stránce.

Fiat Sedici, jenž se na našem trhu objevil před dvěma lety, měl už při svém nástupu na trh „okoukaný“ design a to kvůli svému dvojčeti, které zde už tu dobu bylo předáváno jako Suzuki SX4. To si nepochybně získalo mnoho příznivců a zájem o něj neupadal ani po příchodu zmíněného Fiatu. Téměř stejné ceny a výbavy pak měly za následek, že byl výběr toho, či onoho modelu byl založen v podstatě jen na sympatiích k daným značkám. Fiat však nyní přichází s velmi jemnými stylingovými změnami, kterých ale vůbec není jednoduché si všimnout.

Snad nejvíce pozornosti věnovali designéři přední masce, kterou mírně zakulatili a po vzhledové stránce přizpůsobili tak, aby více zapadala do současné koncepce automobilky. V neposlední řadě se věnovali ještě přednímu nárazníku, který si však mnoho změn neodnesl. O něco více nás toho čeká při pohledu na nabídku agregátů ani zde však nečekejte zázraky.
Nejpodstatnější změnou je zařazení 1,6 litrového benzínového čtyřválce nabízejícího výkon 88 kW/120 koní, který nahradí doposud nabízenou slabší 107 koňovou verzi. Modifikace se pak dotkly i nabízených dieselových motorů, kde 1,9 litrový čtyřválec JTD byl nahrazen dvoulitrem Multijet 16v s výkonem 99 kW/135 koní. Obě novinky jsou přitom k dispozici i k pohonu všech čtyř kol.
Jak už jsme naznačili v samotném úvodu, pozměněné Sedici se v Evropě začne prodávat zhruba ke konci května a to za přibližně stejnou cenu jako současná verze.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Fiat Sedici Facelift
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků