Fiat Sedici 2010 pod drobnohledem

Nové motory a více stylu, to je inovované Sedici od Fiatu. A známe io další detaily, které budou představeny ve Frankfurtu.

Fiat své kompaktní SUV modernizuje jak v ohledu vzhledu, tak i techniky. Blízký příbuzný modelu Suzuki SX4, jež na svůj facelift ještě čeká, tak přináší třeba dvojici nových pohonných jednotek plnících emisní normu Euro V, které z omlazeného fiatu dělají z hlediska emisí CO2 vůbec „nejekologičtější“ SUV své třídy. A to zvláště ocení zákazníci v těch zemích, které při stanovení daňové sazby emise CO2 zohledňují. Pojďme se ale na novinky podívat postupně.

Modernizace kabátu směřovala k větší příbuznosti s ostatními současnými typy značky, což přispívá k větší homogenitě celé škály. Přesto však novinka není ověšená žádnými cetkami a nadčasový vzhled karosérie tak aspiruje na relativní dlouhověkost. Nová příď nese typickou masku chladiče a je zdařilou kombinací praktické účelnosti, ačkoli další stříbřité doplňky včetně rámečků kolem mlhovek vozu dávají dojem větší hodnotnosti. To oceníte jak při cestách do víru velkoměsta, tak při výletech do divočiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat Sedici je nyní dlouhý 4 110 mm, 1 760 mm široký a ve verzi 4x4 vysoký 1 620 mm („předokolka“ bude o 15 mm nižší), přičemž rozvor náprav činí rovných 2 500 mm. Zákazník může vybírat ze tří stupňů výbavy s označením Dynamic, Emotion a Experience, z pohonu předních a připojitelného náhonu všech kol, osmi odstínů laku karosérie a dvojice nových motorů, které si „rozebreme” podrobněji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prvním je benzinový agregát 1,6i 16V s výkonem 120 koní (o 13 koní více než dosud), druhým pak naftový dvoulitrový Multijet s filtrem pevných částic DPF, výkonem 135 koní (+ 15 koní) a točivým momentem až 320 Nm již při 1 500 ot./min.

V obou případech se jedná v porovnání se staršími jednotkami o výkonnější a hospodárnější motory. Standardně jsou kombinovány s pěti, resp. šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, na vybraných trzích lze pro benzínové provedení s pohonem jen předních kol připlatit za čtyřstupňový „automat“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvláště Sedici s novým dieselem by mělo být velmi hospodárné, s předním pohonem vykazuje průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km a jako čtyřkolka pak 5,5 l/100 km. To mu však nebrání v dosahování slušných dynamických parametrů: z klidu na 100 km/h zrychlí za 10,5 s a dosáhne rychlosti 190 km/h (s pohonem 4x4 jsou tyto hodnoty 11,2 s, resp. 180 km/h).

Modernizovaná zážehová šestnáctistovka těží z nového systému pro variabilní časování ventilů a s pohonem předních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,7 s, jede až 185 km/h a spotřebuje v průměru 6,2 l/100 km (ve verzi 4x4 jsou tyto hodnoty 11,5 s, 175 km/h a 6,5 l/100 km).

Sedici je poměrně úspěšným modelem, dosud se jej prodalo na 80 000 kusů, přičemž 47 000 vozů nalezlo zákazníky přímo v Itálii, kde se tak stalo vůbec nejlépe prodávaným automobilem s pohonem všech kol. Zda úspěch modelu dále podpoří jeho facelift, to teprve uvidíme. Na každý pád ještě více podrobností o inovovaném Sedici bude k dispozci ve Frankfurtu, přičemž již nyní víme, že prodejní ceny by měly zůstat srovnatelné s těmi současnými.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Sedici 2010
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků