Další automobilkou, která s počátkem nového desetiletí přichází s příslibem kompletní elektrifikace do konce dekády, je italský Fiat.

Další automobilkou, která s počátkem nového desetiletí přichází s příslibem kompletní elektrifikace do konce dekády, je italský Fiat.

Všechno to začalo elektrickým  modelem 500e , který byl prý jen začátkem nové řady elektrických modelů. Začne se pozvolna, nejdřív je na řadě elektrický  Abarth  vycházející ze stejného modelu.

Všechno to začalo elektrickým modelem 500e, který byl prý jen začátkem nové řady elektrických modelů. Začne se pozvolna, nejdřív je na řadě elektrický Abarth vycházející ze stejného modelu.

CEO automobilky Olivier François to veřejnosti sdělil prostřednictvím tiskové zprávy skupiny  Stellantis , pod kterou Fiat spadá. Auta ale nejsou to jediné, co chce Fiat radikálně změnit. 

CEO automobilky Olivier François to veřejnosti sdělil prostřednictvím tiskové zprávy skupiny Stellantis, pod kterou Fiat spadá. Auta ale nejsou to jediné, co chce Fiat radikálně změnit. 

V blízké budoucnosti projde proměnou i legendární okruh na střeše továrny v turínské čtvrti Lingotto. Jezdit už se tu asi nebude, střecha se totiž stane největšími visutou zahradou v Evropě.

V blízké budoucnosti projde proměnou i legendární okruh na střeše továrny v turínské čtvrti Lingotto. Jezdit už se tu asi nebude, střecha se totiž stane největšími visutou zahradou v Evropě.

 ‚‚Je naším cílem uvést na trh auta s elektrickým pohonem, která nebudou dražší než ta se spalovacím. Právě zkoumáme možnosti udržitelné mobility pro všechny, jde o náš zatím největší projekt...

‚‚Je naším cílem uvést na trh auta s elektrickým pohonem, která nebudou dražší než ta se spalovacím. Právě zkoumáme možnosti udržitelné mobility pro všechny, jde o náš zatím největší projekt...

 ...Mezi roky 2025 až 2030 se naše nabídka stane postupně čistě elektrickou. Pro Fiat to bude radikální změna,‘‘  uvedl François.

...Mezi roky 2025 až 2030 se naše nabídka stane postupně čistě elektrickou. Pro Fiat to bude radikální změna,‘‘ uvedl François.

Fiat 500e používá elektromotor o výkonu 88 kW (120 koní) a energii ukládá do akumulátoru o kapacitě 42 kWh. 

Fiat 500e používá elektromotor o výkonu 88 kW (120 koní) a energii ukládá do akumulátoru o kapacitě 42 kWh. 

Na jedno nabití tedy ujede dle WLTP 320 km, zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za devět sekund. Současně s elektrickou verzí prodává fiat ještě nadále i tu spalovací.

Na jedno nabití tedy ujede dle WLTP 320 km, zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za devět sekund. Současně s elektrickou verzí prodává fiat ještě nadále i tu spalovací.

Základem 500e tak bude nyní verze Action s elektromotorem o výkonu 70 kW (95 koní) a menší baterií o kapacitě 23,8kWh pro dojezd okolo 180 km.

Základem 500e tak bude nyní verze Action s elektromotorem o výkonu 70 kW (95 koní) a menší baterií o kapacitě 23,8kWh pro dojezd okolo 180 km.

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Kola dostanete vždy 17palcová. Základní barva je šedá, za dva odstíny modré si připlatíte. V komfortní výbavě nechybí třeba automatická klimatizace, ale třeba elektricky ovládaná sedadla se vůbec nenabízejí. Přední sedadla však lze za příplatek 5500 Kč vybavit funkcí vyhřívání. Zdroj: Fiat

Kola dostanete vždy 17palcová. Základní barva je šedá, za dva odstíny modré si připlatíte. V komfortní výbavě nechybí třeba automatická klimatizace, ale třeba elektricky ovládaná sedadla se vůbec nenabízejí. Přední sedadla však lze za příplatek 5500 Kč vybavit funkcí vyhřívání. | Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

To mu stačí k ujetí až 320 kilometrů na jedno nabití. Stovku pokoří za 9 vteřin a maximálně dosáhne 150 km/h. S nabíječkou o výkonu 85 kW je pak možné baterii nabít na 80 % kapacity za 35 minut. Fiat 500e dorazil do Česka ve verzi la Prima, kterou můžete mít jako hatchback s prosklenou střechou či jako kabriolet. Zdroj: Fiat

To mu stačí k ujetí až 320 kilometrů na jedno nabití. Stovku pokoří za 9 vteřin a maximálně dosáhne 150 km/h. S nabíječkou o výkonu 85 kW je pak možné baterii nabít na 80 % kapacity za 35 minut. Fiat 500e dorazil do Česka ve verzi la Prima, kterou můžete mít jako hatchback s prosklenou střechou či jako kabriolet. | Zdroj: Fiat

S takovou cenovkou není Fiat 500e rozhodně pro každého. Razí stejnou filozofii malé městské stylovky, jako třeba Honda e, který vyjde v základní výbavě na 899.900 Kč.  Zdroj: Fiat

S takovou cenovkou není Fiat 500e rozhodně pro každého. Razí stejnou filozofii malé městské stylovky, jako třeba Honda e, který vyjde v základní výbavě na 899.900 Kč.  | Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Na vozy se vztahuje jednotná cena  977.900 Kč . Ve standardní výbavě najdete třeba Full LED přední světlomety, infotainment s úhlopříčkou 10,25“ s navigací, autonomní řízení 2. úrovně, 7palcový digitální přístrojový štít či v případě kabrioletu plátěnou střechou s monogramem automobilky. Zdroj: Fiat

Na vozy se vztahuje jednotná cena 977.900 Kč. Ve standardní výbavě najdete třeba Full LED přední světlomety, infotainment s úhlopříčkou 10,25“ s navigací, autonomní řízení 2. úrovně, 7palcový digitální přístrojový štít či v případě kabrioletu plátěnou střechou s monogramem automobilky. | Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Fiat 500e se oficiálně představil v tomto březnu. Nová generace elektrického městského vozu se vyrábí v Turíně, zatímco původní verze vozu se  spalovacími a hybridními motorizacemi se stále vyrábí v Polsku . Fiat 500e má jeden elektromotor o výkonu 87 kW (118 koní), který pracuje s bateriovým modulem o kapacitě 42 kWh. Zdroj: Fiat

Fiat 500e se oficiálně představil v tomto březnu. Nová generace elektrického městského vozu se vyrábí v Turíně, zatímco původní verze vozu se spalovacími a hybridními motorizacemi se stále vyrábí v Polsku. Fiat 500e má jeden elektromotor o výkonu 87 kW (118 koní), který pracuje s bateriovým modulem o kapacitě 42 kWh. | Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Třešničkou na dortu je pak možné objednat do vozu UV lampu, která má v době koronaviru pomoci odhalit nečistoty. Fiat 500e si  můžete koupit i u nás , základní varianta stojí  899.900 Kč  a za kabriolet dáte  977.900 Kč . Zdroj: Fiat

Třešničkou na dortu je pak možné objednat do vozu UV lampu, která má v době koronaviru pomoci odhalit nečistoty. Fiat 500e si můžete koupit i u nás, základní varianta stojí 899.900 Kč a za kabriolet dáte 977.900 Kč. | Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Specialitkou je pak speciální přihrádka ve středovém tunelu, kde je místo pro mobilní telefon, make-up a kosmetický kufřík. Zdroj: Fiat

Specialitkou je pak speciální přihrádka ve středovém tunelu, kde je místo pro mobilní telefon, make-up a kosmetický kufřík. | Zdroj: Fiat

Pro italský vůz je k dispozici celkem osmdesát dílů, které se dají skládat do různých setů. Zdroj: Fiat

Pro italský vůz je k dispozici celkem osmdesát dílů, které se dají skládat do různých setů. | Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Mopar začal u  Chrysleru , takže je nyní součástí koncernu FCA. Své pařáty má tak třeba i ve značce  Fiat , kde se právě angažoval u elektrického modelu 500e, což je na značku spojenou především s americkými bouráky nezvyklé. Zdroj: Fiat

Mopar začal u Chrysleru, takže je nyní součástí koncernu FCA. Své pařáty má tak třeba i ve značce Fiat, kde se právě angažoval u elektrického modelu 500e, což je na značku spojenou především s americkými bouráky nezvyklé. | Zdroj: Fiat

Fashion set obsahuje chromované doplňky karoserie, speciální potah klíče od vozu a unikátní 17palcová kola.  Zdroj: Fiat

Fashion set obsahuje chromované doplňky karoserie, speciální potah klíče od vozu a unikátní 17palcová kola.  | Zdroj: Fiat

 Zdroj: Fiat

| Zdroj: Fiat

Pokud chcete svůj Fiat 500e přiostřit, je pro vás připravený paket Sport Techno. Zdroj: Fiat

Pokud chcete svůj Fiat 500e přiostřit, je pro vás připravený paket Sport Techno. | Zdroj: Fiat

Společnost Mopar budou znát nejspíše příznivci  silných amerických strojů . Tato společnost se již 83 let zabývá dodáváním exkluzivních dílů a některé vozy dokonce i sama upravuje. Jde o kult, jehož jméno vzniklo spojením slov „motor“ a „parts“. Kult dokonce tak oblíbený, že se prosadil slogan: „Mopar or no car“. Zdroj: Fiat

Společnost Mopar budou znát nejspíše příznivci silných amerických strojů. Tato společnost se již 83 let zabývá dodáváním exkluzivních dílů a některé vozy dokonce i sama upravuje. Jde o kult, jehož jméno vzniklo spojením slov „motor“ a „parts“. Kult dokonce tak oblíbený, že se prosadil slogan: „Mopar or no car“. | Zdroj: Fiat

Všechno to začalo elektrickým  modelem 500e , který byl prý jen začátkem nové řady elektrických modelů. Začne se pozvolna, nejdřív je na řadě elektrický  Abarth  vycházející ze stejného modelu.
CEO automobilky Olivier François to veřejnosti sdělil prostřednictvím tiskové zprávy skupiny  Stellantis , pod kterou Fiat spadá. Auta ale nejsou to jediné, co chce Fiat radikálně změnit. 
V blízké budoucnosti projde proměnou i legendární okruh na střeše továrny v turínské čtvrti Lingotto. Jezdit už se tu asi nebude, střecha se totiž stane největšími visutou zahradou v Evropě.
 ‚‚Je naším cílem uvést na trh auta s elektrickým pohonem, která nebudou dražší než ta se spalovacím. Právě zkoumáme možnosti udržitelné mobility pro všechny, jde o náš zatím největší projekt...
44
Fotogalerie

Fiat se stane čistě elektrickou značkou. S okruhem na střeše má překvapivé plány

Legendární okruh na střeše továrno v Lingotto se stane jednou velkou zahradou. Od roku 2025 pak můžeme čekat zástup nových elektromobilů.

Další automobilkou, která s počátkem nového desetiletí přichází s příslibem kompletní elektrifikace do konce dekády, je italský Fiat. Všechno to začalo elektrickým modelem 500e, který byl prý jen začátkem nové řady elektrických modelů. Začne se pozvolna, další na řadě je podle všeho elektrický Abarth vycházející ze stejného modelu.

CEO automobilky Olivier François to veřejnosti sdělil prostřednictvím tiskové zprávy skupiny Stellantis, pod kterou Fiat spadá. Auta ale nejsou to jediné, co chce Fiat radikálně změnit. V blízké budoucnosti projde proměnou i legendární okruh na střeše továrny v turínské čtvrti Lingotto. Jezdit už se tu asi nebude, střecha se totiž stane největšími visutou zahradou v Evropě.

‚‚Je naším cílem uvést na trh auta s elektrickým pohonem, která nebudou dražší než ta se spalovacím. Právě zkoumáme možnosti udržitelné mobility pro všechny, jde o náš zatím největší projekt. Mezi roky 2025 až 2030 se naše nabídka stane postupně čistě elektrickou. Pro Fiat to bude radikální změna,‘‘ uvedl François.

Fiat 500e používá elektromotor o výkonu 88 kW (120 koní) a energii ukládá do akumulátoru o kapacitě 42 kWh. Na jedno nabití tedy ujede dle WLTP 320 km, zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za devět sekund. Současně s elektrickou verzí prodává fiat ještě nadále i tu spalovací.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud