Fiat se omlouvá Číně za reklamu s Gerem

Další příklad převahy ekonomického imperativu nad tím mravním?

Automobilka Fiat se taktně (a takticky) omluvila čínskému lidu za svoji televizní reklamu na Lancii Deltu. Ta v současnosti běží v Itálii a dalších evropských zemích, kde se prodej nové Delty rozbíhá. V lehce provokativní reklamě (a jaká jiná by účinná reklama vlastně měla být...?) totiž hraje Richard Gere, jenž je znám svým negativním postojem k trvající čínské okupaci Tibetu. Ten zde vystupuje po boku buddhistických mnichů v Himálájích a objevuje se zde slogan „Lancia Delta – síla odlišit se“.
Ve svém prohlášení Fiat cituje údajné upozornění, že „...určitá reklama, jež se váže k představené Lancii Delta, může rozrušit city čínského lidu...“ a zároveň zdůrazňuje angažování pana Gerea pro důvody „... založené na jeho dlouhé a význačné umělecké kariéře, což má reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Angažmá Richarda Gerea v reklamě by prý nemělo být chápáno jako podpora hercových společenských a politických názorů.  

Fiat v tomto prohlášení „...zopakoval svoji neutralitu v postoji ke všem politickým problémům, ať už mají povahu národní, nebo mezinárodní...“. V závěru usnesení stojí omluva tohoto zění: „Vzhledem k tomu, že reklama na Lancii Deltu může vést k narušení dosud neochvějné neutrality Fiat Group, omlouvá se společnost vedení Čínské lidové republiky a čínskému lidu.“ Tento postoj automobilky Fiat může být brán jako úzskostlivé střežení „neutrality“, jíž si však sama svazuje ruce. Působí v protikladu k záměru „... reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Posouzení situace však necháme na našich čtenářích.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků