Fiat se omlouvá Číně za reklamu s Gerem

Další příklad převahy ekonomického imperativu nad tím mravním?
Fiat se omlouvá Číně za reklamu s Gerem

Automobilka Fiat se taktně (a takticky) omluvila čínskému lidu za svoji televizní reklamu na Lancii Deltu. Ta v současnosti běží v Itálii a dalších evropských zemích, kde se prodej nové Delty rozbíhá. V lehce provokativní reklamě (a jaká jiná by účinná reklama vlastně měla být...?) totiž hraje Richard Gere, jenž je znám svým negativním postojem k trvající čínské okupaci Tibetu. Ten zde vystupuje po boku buddhistických mnichů v Himálájích a objevuje se zde slogan „Lancia Delta – síla odlišit se“.
Ve svém prohlášení Fiat cituje údajné upozornění, že „...určitá reklama, jež se váže k představené Lancii Delta, může rozrušit city čínského lidu...“ a zároveň zdůrazňuje angažování pana Gerea pro důvody „... založené na jeho dlouhé a význačné umělecké kariéře, což má reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Angažmá Richarda Gerea v reklamě by prý nemělo být chápáno jako podpora hercových společenských a politických názorů.  

Fiat v tomto prohlášení „...zopakoval svoji neutralitu v postoji ke všem politickým problémům, ať už mají povahu národní, nebo mezinárodní...“. V závěru usnesení stojí omluva tohoto zění: „Vzhledem k tomu, že reklama na Lancii Deltu může vést k narušení dosud neochvějné neutrality Fiat Group, omlouvá se společnost vedení Čínské lidové republiky a čínskému lidu.“ Tento postoj automobilky Fiat může být brán jako úzskostlivé střežení „neutrality“, jíž si však sama svazuje ruce. Působí v protikladu k záměru „... reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Posouzení situace však necháme na našich čtenářích.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků