Fiat s žalobou v Číně neuspěl

Nedávno jsme vás informovali o rozhodnutí turínského soudu, který v Evropě zakázal prodej vozu GWPeri čínské automobilky Great Wall Motors. Italský Fiat ji zažaloval zároveň v Itálii a Číně za to, že GWPeri vypadá takřka jako kopie modelu Panda. Nyní bylo zveřejněno rozhodnutí soudu v Číně, který podle očekávání žalobu zamítnul a označil za neopodstatněnou.

Tamní soud shledal, že se GWPeri od Fiatu Panda podstatně liší a potvrdil automobilce GWM právo vyrábět jej bez omezení. Fiatu zároveň vyměřil soudní výlohy v celkové výši 1 291 dolarů. Fiat má nyní tři týdny na to, aby se odvolal, a dle svých mluvčích zvažuje i řadu dalších opatření, jimiž by chtěl své produkty chránit. Počet žalob automobilek z vyspělých zemí na čínské plagiáty se v současné době zvyšuje.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků