Fiat s žalobou v Číně neuspěl

Nedávno jsme vás informovali o rozhodnutí turínského soudu, který v Evropě zakázal prodej vozu GWPeri čínské automobilky Great Wall Motors. Italský Fiat ji zažaloval zároveň v Itálii a Číně za to, že GWPeri vypadá takřka jako kopie modelu Panda. Nyní bylo zveřejněno rozhodnutí soudu v Číně, který podle očekávání žalobu zamítnul a označil za neopodstatněnou.

Tamní soud shledal, že se GWPeri od Fiatu Panda podstatně liší a potvrdil automobilce GWM právo vyrábět jej bez omezení. Fiatu zároveň vyměřil soudní výlohy v celkové výši 1 291 dolarů. Fiat má nyní tři týdny na to, aby se odvolal, a dle svých mluvčích zvažuje i řadu dalších opatření, jimiž by chtěl své produkty chránit. Počet žalob automobilek z vyspělých zemí na čínské plagiáty se v současné době zvyšuje.
 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků