Fiat: rekordní prodeje užitkových vozů

Rok 2004 byl pro užitkové vozy Fiat velice úspěšný: na celém světě se jich prodalo přes
307 000, zhruba o 32 000 více než v roce 2003.

V Itálii byl celkový podíl na trhu 40,2 % s počtem prodaných kusů  88 900. Užitkové vozy Fiat tak potvrdily své jasné prvenství ve všech segmentech, kde se vyskytují.  Modelu  Punto Van se prodalo celkem  13 670 kusů (rekord mezi původně osobními vozy), Doblò Cargo zhruba 20 000 ks, modelu Scudo 8 200 ks (nárůst o 7,7 % oproti roku 2003), modelu Ducato přes 35 000 (nárůst o 5,9 %) a modelu Strada Pick-up přes 3 100.

V Evropě (včetně Itálie) se značka umístila na třetím místě v prodeji – s podílem na trhu
10, 8 % a celkovým počtem prodaných vozů 213 500. Fiat je jedničkou mezi importovanými užitkovými vozy v Německu (28 800 registrací a podíl na trhu 11,2 %) a ve Francii (21 300 registrovaných vozů s podílem na trhu 5,1 %). Podíl na trhu je také zajímavý v Polsku (26 %), Maďarsku (11,2 %), Švýcarsku (10,9 %), Řecku (10,6 %), Belgii (9,4 %), Rakousku (8,8 %) a ve Španělsku (7,7 %). V České republice byl podíl na trhu v loňském roce 4,6 %.

Mimo Evropu vzrostl prodej užitkových vozů  Fiat z 68 500 ks v roce 2003 na více než 93 500  v roce 2004 (nárůst o 36,6 %). Především bychom měli zmínit dobré výsledky v Turecku a Brazílii: v prvním případě je to 15-ti procentní podíl na trhu, prodej se zvýšil z 20 000 ks v roce 2003 na více než 37 000 v loňském roce. Doblò vede ve svém segmentu - 44 000 vozů bylo prodáno v Brazílii s celkovým podílem na trhu 24,3 %.

Nejvýznamnější událostí pro značku bylo představení motoru Multijet u modelu Doblò Cargo v dubnu 2004. To zvýšilo zájem zákazníků o tento model, který v druhé půlce roku dosáhl 45 % ve svém segmentu.

Další důležitou novinkou v loňském roce bylo uvedení modelu Ducato 2,8 JTD 146 k
v květnu. Ducato má dobré výsledky v celé Evropě a je jedním z lídrů ve svém segmentu
s více než 102 000 prodaných kusů (nárůst o 4,6 % od roku 2003). V roce 2004 byl Fiat Ducato také jedničkou v sektoru rekreačních vozů se 70 % trhu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků