Fiat Punto třetí generace bude kulatější (spy photos)

Na ženevském autosalonu se představí dlouho očekávaná třetí generace malého vozu Fiat Punto, který vyrazí do boje se zavedenými konkurenty jako Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Kia Rio, Chevrolet Kalos, Nissan Micra či Opel Corsa. Novinka bude boubelatější, s výraznějšími předními světlomety a výraznější dvoudílnou maskou. Nebudou chybět ani klasické světlomety v zadním sloupku. Design má na svědomí Giorgetto Giugiaro. Údajně se objeví také verze C+C, tedy kabriolet s pevnou, elektricky ovládanou střechou.

Punto vyjede na platformě, kterou bude sdílet s koncernem GM, resp. Opelem Corsou příští generace, která bude uvedena v roce 2006. Není tajemstvím, že Fiat u nového Punta hodně zapracoval na kvalitě výroby, aby konečně smetl ze stolu nepříliš dobrou pověst, kterou v této oblasti má. Současně s tím byla zlepšena i bezpečnost, a to nejen cestujících, ale i chodců. Třetí generace nebude o mnoho větší, stejně jako jiné vozy ve třídě nepřesáhne čtyři metry.

Motory budou dle serveru Italiaspeed.com následující:

  • 1.2 48 kW
  • 1.4 59 kW
  • 1.4 74 kW
  • 1.8 96 kW
  • 1.6T 132 kW
  • 1.3 JTD M-Jet 51 kW
  • 1.3 JTD M-Jet 66 kW
  • 1.9 JTD M-Jet 88 kW

Během roku 2006 přibude také motor 1.6 JTD, který bude nabízet 77 kW a 88 kW. Verze Abarth bude mít kromě silného benzínu i motor 1.9 JTD s výkonem 110 kW.

Tip: Starší článek o nové generaci Punta, test současného modelu s motorem 1.3 JTD

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků