A jak byste očekávali, s velkou pravděpodobností přijede i jako elektromobil.
Po ukončení výroby poslední generace Fiatu Punto v roce 2018 se dlouho objevovaly spekulace o příchodu jeho nástupce. Až nyní však přichází pro italskou značku ten správný čas. Mateřský koncern Stellantis totiž na své prezentaci finančních výsledků za první polovinu roku 2021 potvrdil, že Fiat uvede v roce 2023 nový model segmentu B.
Zda půjde o přímého nástupce se stejným jménem a karoserií hatchbacku, to se teprve uvidí. V každém případě ale půjde o první Fiat využívající sdílenou platformu CMP, na které již nyní stojí řada vozů pod střechou Stellantisu – Peugeoty 208 a 2008, Opely Corsa a Mokka, Citroën C4 i DS 3 Crossback. Společnost přitom chystá příští rok uvést modernizovanou variantu této platformy.
S ohledem na dnešní nabídku Fiatu a výhled do blízké budoucnosti na trhu Evropy je pak jasné, že nástupce Punta dorazí už výhradně elektrifikován, minimálně ve formě mild-hybridu. Plně elektrické varianty (kterou už nabízejí u svých modelů i výše zmíněné značky) bychom se poté mohli dočkat v roce 2024.
Fiatu se v segmentech malých městských aut vždy dařilo a modely 500 a Panda jsou nadále nejprodávanějšími vozy v nabídce automobilky. Punto se poprvé objevilo v roce 1993 a jeho výroba pokračovala napříč třemi generacemi. Poslední generace se prodalo celkem 2,67 milionu kusů. K dostání přitom bylo i v ostré variantě od Abarthu, k čemuž by mohlo dojít i v případě chystaného nástupce.
Fiat Punto si získává zákazníky především stylovým italským designem, ale v jeho prospěch mluví i jistý podvozek a energický turbomotor 1,4 l. Vyrábí se i jako sportovní Abarth.
Test Fiat Punto Evo 1,4