Fiat Punto Rally

Fiat Punto Rally značí návrat Fiatu na pole automobilových soutěží. Punto Rally vyrábí a prodává závodní oddělení Fiatu – Fiat Auto Racing. Punto Rally patří do skupiny A do 1600 cm3.
Fiat Punto Rally
Fiat Punto Rally značí návrat Fiatu na pole automobilových soutěží. Punto Rally vyrábí a prodává závodní oddělení Fiatu – Fiat Auto Racing. Punto Rally patří do skupiny A do 1600 cm3.

Punto Rally je v momentě, kdy si jej přebírá nový zákazník již plně způsobilé k závodům. To znamená, že má všechny potřebné bezpečnostní prvky ve standardní výbavě. Právě proto, že všechny úpravy jsou vykonány už v továrně je možné podstatně snížit cenu tohoto čistě závodního automobilu.

Jako základ pro stavbu Punta Rally posloužilo Punto HGT. Bylo však provést mnoho úprav, aby výsledný vůz vyhovoval předpisům pro danou třídu. Punto Rally vypadá agresivněji než Punto HGT, ale přesto si zachovalo charakteristické rysy řady Punto. Fiat Punto Rally je o 122 mm širší a o 40 mm nižší než Punto HGT. Délka vozu je však shodná se sériovým modelem HGT. Všechny nové díly karosérie jsou vyrobeny z kompozitních materiálů.

Aby Punto Rally splňovalo homologační předpisy bylo nutné snížit objem motoru na 1579 cm3. Nová je kliková hřídel, závodní písty a samozřejmě také ojnice. Vše je uzpůsobeno tak, aby motor, jehož zapalování a vstřikování paliva je řízeno systém Magneti Marelli, byl schopen při 9000 otáčkách produkovat 215 koní.

Přenos výkonu na přední poháněná kola se uskutečňuje prostřednictvím jednokotoučové spojky, která využívá i keramické prvky. Dalším krokem při přenosu výkonu je šestistupňová sekvenční převodovka. Punto Rally je samozřejmě vybaveno i samosvorným diferenciálem.

Velké úpravy prodělal také podvozek. Díky širší karoserie bylo možné zvýšit rozchod kol. Přední náprava využívá nastavitelných tlumičů. Zadní náprava je řešena torzními tyčemi a klasickými pružinami. U Punta Rally existují dvě základní nastavení podvozku. První je určeno pro asfaltové soutěže a to druhé tak pro nezpevněné povrchy. Tomu odpovídají i dvě varianty hliníkových disků. – v první variantě 17“ a v druhé 16“.

Každý sportovní automobil musí umět bezpečně zastavit. Dvojnásob to platí pro soutěžní automobily. Proto je Putno Rally vybaveno vyspělým brzdovým systémem. Přední kotouče i třemeny pocházejí od firmy Brembo a jejich velikost závisí na povrchu trati. Zadní kotouče pocházejí ze sériové výroby, ale jsou také vybaveny třemeny Brembo.

Fiat Punto Rally skvěle brzdní, zatáčí i akceleruje. Škoda jen, že se s ním nemůžeme setkat na tratích našich soutěží. Doufejme, že se to v příštím roce změní.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků