Fiat Punto Rally

Fiat Punto Rally značí návrat Fiatu na pole automobilových soutěží. Punto Rally vyrábí a prodává závodní oddělení Fiatu – Fiat Auto Racing. Punto Rally patří do skupiny A do 1600 cm3.
Fiat Punto Rally
Fiat Punto Rally značí návrat Fiatu na pole automobilových soutěží. Punto Rally vyrábí a prodává závodní oddělení Fiatu – Fiat Auto Racing. Punto Rally patří do skupiny A do 1600 cm3.

Punto Rally je v momentě, kdy si jej přebírá nový zákazník již plně způsobilé k závodům. To znamená, že má všechny potřebné bezpečnostní prvky ve standardní výbavě. Právě proto, že všechny úpravy jsou vykonány už v továrně je možné podstatně snížit cenu tohoto čistě závodního automobilu.

Jako základ pro stavbu Punta Rally posloužilo Punto HGT. Bylo však provést mnoho úprav, aby výsledný vůz vyhovoval předpisům pro danou třídu. Punto Rally vypadá agresivněji než Punto HGT, ale přesto si zachovalo charakteristické rysy řady Punto. Fiat Punto Rally je o 122 mm širší a o 40 mm nižší než Punto HGT. Délka vozu je však shodná se sériovým modelem HGT. Všechny nové díly karosérie jsou vyrobeny z kompozitních materiálů.

Aby Punto Rally splňovalo homologační předpisy bylo nutné snížit objem motoru na 1579 cm3. Nová je kliková hřídel, závodní písty a samozřejmě také ojnice. Vše je uzpůsobeno tak, aby motor, jehož zapalování a vstřikování paliva je řízeno systém Magneti Marelli, byl schopen při 9000 otáčkách produkovat 215 koní.

Přenos výkonu na přední poháněná kola se uskutečňuje prostřednictvím jednokotoučové spojky, která využívá i keramické prvky. Dalším krokem při přenosu výkonu je šestistupňová sekvenční převodovka. Punto Rally je samozřejmě vybaveno i samosvorným diferenciálem.

Velké úpravy prodělal také podvozek. Díky širší karoserie bylo možné zvýšit rozchod kol. Přední náprava využívá nastavitelných tlumičů. Zadní náprava je řešena torzními tyčemi a klasickými pružinami. U Punta Rally existují dvě základní nastavení podvozku. První je určeno pro asfaltové soutěže a to druhé tak pro nezpevněné povrchy. Tomu odpovídají i dvě varianty hliníkových disků. – v první variantě 17“ a v druhé 16“.

Každý sportovní automobil musí umět bezpečně zastavit. Dvojnásob to platí pro soutěžní automobily. Proto je Putno Rally vybaveno vyspělým brzdovým systémem. Přední kotouče i třemeny pocházejí od firmy Brembo a jejich velikost závisí na povrchu trati. Zadní kotouče pocházejí ze sériové výroby, ale jsou také vybaveny třemeny Brembo.

Fiat Punto Rally skvěle brzdní, zatáčí i akceleruje. Škoda jen, že se s ním nemůžeme setkat na tratích našich soutěží. Doufejme, že se to v příštím roce změní.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků