Fiat Punto: nová tvář mu (ne)sluší

Italská automobilka ukončila spekulace na téma facelift Fiatu Punto. Veřejnosti totiž v těchto dnech představila omlazené Punto v celé své kráse. Máme pro vás kompletní fotogalerii včetně prvních informací.
Fiat Punto: nová tvář mu (ne)sluší
Seznam kapitol
  1. Celkový design, novinky v interiéru a výbavě
  2. Kompletní nabídka motorů, bezpečnost

Design

Dávno před zveřejněním oficiálních fotografií italský výrobce avizoval, že se nové Punto vzhledem více přiblíží modelu Stilo. Designéři ve službách Fiatu akceptovali požadavky vedení, v potaz údajně vzali také nejmodernější trendy v oblasti automobilového designu, usedli za stůl a nakreslili „osvěžující“ změny. Na Puntu se omlazovací kúra výrazně podepsala. Vznikl automobil o rozměrech 3860 x 1660 x 1480 ( 5dveřové verze). Tří dveřová verze je o něco kratší, na délku měří 3840 mm. Pokud bychom Fiat Punto obkroužili ze všech stran, nejvíce nás zaujme (nebo zarazí) přední část vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat od začátku hlásal, že se facelift Punta inspiruje modelem Stilo

Té totiž vévodí rozměrná mřížka chladiče – jeden z prvků, jenž signalizuje inspiraci (?) modelem Stilo. Vzezření mřížky se má měnit v závislosti na verzi. Pokud si koupíte sportovně laděné Punto, bude mřížka trochu jiná než u nejluxusnější verze. Dalším designovým prvkem, snad prvkem nejvýraznějším jsou nové světlomety. Starší obdélníkový tvar vystřídal poněkud netradiční obrazec, který má údajně připomínat tvar křídla. Pod takto formovaným tvarovým krytem se ukrývají kulaté světlomety.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nejdramatičtější změny vzhledu se odehrály v předních particích vozu 

Punto dostalo také upravené nárazníky. Ty jsou tentokrát o něco větší. Zatímco přednímu nárazníku dominuje veliký výřez, zadní nárazník nabídne kromě pozměněného tvaru zabudované odrazky. Pokud se rozhodnete pro sportovní verzi, změní se dramaticky nejen nárazníky, ale téměř celá podoba vozu. Tím pomalu končíme výčet změn, které jsou patrné na první pohled. Zbytek úprav zůstanou náhodnému pozorovateli skryty. Pojďme se proto podívat také do interiéru a hlavně pod kapotu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Punto nabídne slušný prostor pro zazadla - 297 l 

(Již podle prvních reakcí se tábor motoristů kvůli faceliftu rozdělí do dvou skupin. Jedni si nové Punto zamilují, druzí ho naopak zavrhnou. Zatím to vypadá, že záporné reakce převažují.)

Změny v interiéru

Co nejméně hran, co nejvíce komfortu. Tak by se daly v jedné větě shrnout změny v interiéru. Bližší seznámení odstartujeme palubní deskou. Vrzání a skřípání plastů uvnitř italských vozů bylo po léta jejich typickým neduhem. Ačkoliv ušel Fiat od dob vrzajících palubních desek pořádný kus cesty, stále má oproti některým konkurentům co dohánět. Snad si toho byli konstruktéři vědomi, když novému Puntu věnovali palubní desku z kvalitnějších plastů.

Záliba v oblých tvarech u "Itala" nepřekvapí. Palubní deska tak oplývá vším, jen ne hranatostí. Je tvořena plasty dvou barev. Vrchní část palubní desky opanovala tmavě šedá, zatímco spodní část barva světle šedá. Pouhá hra s tvary a barvičkami však pro úspěšný facelift nestačí. Fiat vsadil také na pohodlí. Nové Punto má poskytnout dostatek prostoru pěti pasažérům. Zavazadlový prostor nezůstane pozadu a nabídne objem 297 l. Přístrojová deska je přehlednější, veškeré ovládací prvky dostupnější.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Uvnitř vozu najde relativní pohodlí pět pasažérů -- interiér je laděn do dvou barev

Boj o zákazníka přinutil italskou automobilku rozšířit výbavu. Od nynějška nalezneme uvnitř Punta zdokonalený multifunkční displej, dvouzónovou klimatizaci, autorádio s CD přehrávačem nebo autorádio s MP3 přehrávačem, CONNECT OBN (navigační systém využívající k určování polohy - místo klasického CD-ROM - systémy GPS a GSM), multifunkční volant, tempovat či dešťový senzor.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Celkový design, novinky v interiéru a výbavě
  2. Kompletní nabídka motorů, bezpečnost
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků