Fiat Punto: nová tvář mu (ne)sluší

Italská automobilka ukončila spekulace na téma facelift Fiatu Punto. Veřejnosti totiž v těchto dnech představila omlazené Punto v celé své kráse. Máme pro vás kompletní fotogalerii včetně prvních informací.
Fiat Punto: nová tvář mu (ne)sluší
Seznam kapitol
  1. Celkový design, novinky v interiéru a výbavě
  2. Kompletní nabídka motorů, bezpečnost

Design

Dávno před zveřejněním oficiálních fotografií italský výrobce avizoval, že se nové Punto vzhledem více přiblíží modelu Stilo. Designéři ve službách Fiatu akceptovali požadavky vedení, v potaz údajně vzali také nejmodernější trendy v oblasti automobilového designu, usedli za stůl a nakreslili „osvěžující“ změny. Na Puntu se omlazovací kúra výrazně podepsala. Vznikl automobil o rozměrech 3860 x 1660 x 1480 ( 5dveřové verze). Tří dveřová verze je o něco kratší, na délku měří 3840 mm. Pokud bychom Fiat Punto obkroužili ze všech stran, nejvíce nás zaujme (nebo zarazí) přední část vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat od začátku hlásal, že se facelift Punta inspiruje modelem Stilo

Té totiž vévodí rozměrná mřížka chladiče – jeden z prvků, jenž signalizuje inspiraci (?) modelem Stilo. Vzezření mřížky se má měnit v závislosti na verzi. Pokud si koupíte sportovně laděné Punto, bude mřížka trochu jiná než u nejluxusnější verze. Dalším designovým prvkem, snad prvkem nejvýraznějším jsou nové světlomety. Starší obdélníkový tvar vystřídal poněkud netradiční obrazec, který má údajně připomínat tvar křídla. Pod takto formovaným tvarovým krytem se ukrývají kulaté světlomety.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nejdramatičtější změny vzhledu se odehrály v předních particích vozu 

Punto dostalo také upravené nárazníky. Ty jsou tentokrát o něco větší. Zatímco přednímu nárazníku dominuje veliký výřez, zadní nárazník nabídne kromě pozměněného tvaru zabudované odrazky. Pokud se rozhodnete pro sportovní verzi, změní se dramaticky nejen nárazníky, ale téměř celá podoba vozu. Tím pomalu končíme výčet změn, které jsou patrné na první pohled. Zbytek úprav zůstanou náhodnému pozorovateli skryty. Pojďme se proto podívat také do interiéru a hlavně pod kapotu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Punto nabídne slušný prostor pro zazadla - 297 l 

(Již podle prvních reakcí se tábor motoristů kvůli faceliftu rozdělí do dvou skupin. Jedni si nové Punto zamilují, druzí ho naopak zavrhnou. Zatím to vypadá, že záporné reakce převažují.)

Změny v interiéru

Co nejméně hran, co nejvíce komfortu. Tak by se daly v jedné větě shrnout změny v interiéru. Bližší seznámení odstartujeme palubní deskou. Vrzání a skřípání plastů uvnitř italských vozů bylo po léta jejich typickým neduhem. Ačkoliv ušel Fiat od dob vrzajících palubních desek pořádný kus cesty, stále má oproti některým konkurentům co dohánět. Snad si toho byli konstruktéři vědomi, když novému Puntu věnovali palubní desku z kvalitnějších plastů.

Záliba v oblých tvarech u "Itala" nepřekvapí. Palubní deska tak oplývá vším, jen ne hranatostí. Je tvořena plasty dvou barev. Vrchní část palubní desky opanovala tmavě šedá, zatímco spodní část barva světle šedá. Pouhá hra s tvary a barvičkami však pro úspěšný facelift nestačí. Fiat vsadil také na pohodlí. Nové Punto má poskytnout dostatek prostoru pěti pasažérům. Zavazadlový prostor nezůstane pozadu a nabídne objem 297 l. Přístrojová deska je přehlednější, veškeré ovládací prvky dostupnější.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Uvnitř vozu najde relativní pohodlí pět pasažérů -- interiér je laděn do dvou barev

Boj o zákazníka přinutil italskou automobilku rozšířit výbavu. Od nynějška nalezneme uvnitř Punta zdokonalený multifunkční displej, dvouzónovou klimatizaci, autorádio s CD přehrávačem nebo autorádio s MP3 přehrávačem, CONNECT OBN (navigační systém využívající k určování polohy - místo klasického CD-ROM - systémy GPS a GSM), multifunkční volant, tempovat či dešťový senzor.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Celkový design, novinky v interiéru a výbavě
  2. Kompletní nabídka motorů, bezpečnost
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků