Fiat Punto Evo od Novitecu: až 184 koní

Specialista na italské vozy Novitec, známý hlavně pro úpravy Ferrari, se tentokrát pustil do oblíbeného kompaktního Punta.

„Malé Maserati“ ve své nejnovější verzi nese přídomek Evo a v dílnách ladičské společnosti Novitec jej vylepšili po všech stránkách. Pod kapotou se nachází přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka MultiAir, jež ve svém standardním odladění dává 135 koní (99 kW). Instalace dodatečné řídicí jednotky PowerJet 2, nabízené za 419 eur, tuto špičku navýšila na 160 koní (118 kW), zatímco točivý moment poskočil z 206 na 246 Nm při 1 780 ot./min. Díky tomu vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Jednotku PowerJet 2 lze instalovat také na stroj Abarth Punto Evo, jež díky tomu posílí ze 163 koní (120 kW) až na 184 koní (135 kW).

Podobné zařízení lze instalovat též do všech vznětových verzí Punta Evo, například šestnáctistovka MultiJet tak dosáhne výkonu 144 koní (106 kW) a točivého momentu 356 Nm. Za ceny od 200 eur lze objednávat certifikované, z nerezu vyrobené tlumiče výfuku nabízené v plných 26 druzích. Při letmém pohledu na kabát vozu zaznamenáme především „mračítka“ na předních světlometech a spoiler pod předním nárazníkem, k větší agresivitě dále přispívá členitá kapota s ventilačními otvory. Za zmínku stojí též prahové obklady, spoiler nad zadním oknem a samozřejmě také bezmála závodně působící difuzor dodávaný ve třech verzích.

Lité ráfky Novitec N10 s desítkou dvojitých paprsků lze objednávat v průměrech 17 a 18 palců, lakovány mohou být stříbrně, nebo černě. V největším rozměru ráfky o šířce 8 palců obouvají pneumatiky o rozměru 215/35 R18 a celá sada vás přijde na 1 310 eur. Také v otázce zavěšení kol nabízí Novitec široký výběr. Začít můžete sportovními pružinami umožňujícími použití standardních tlumičů, ale zvolit také můžete nové pružiny a tlumiče s nastavitelnou tuhostí. Podle vašeho výběru klesne světlá výška vašeho Punta Evo o 35 až 75 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo Novitec
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků