Fiat Punto Evo: facelift malého Maserati

Grande Punto se dočkalo faceliftu, který Fiat prvně vystaví již za pár dnů ve Frankfurtu. Krom vzhledu došla řada i na technické inovace.

„Velké Punto“ si svého času pro svůj originální vzhled s výraznou maskou chladiče vysloužilo přezdívku „malé Maserati“ a v následujících letech významným způsobem posílilo značku Fiat. Ta nový facelift označuje jako Punto Evo a kromě omlazené karosérie nabízí i nový interiér a nové motory včetně zážehového 1,4 MultiAir a přímovstřikového dieselu 1,3 Multijet druhé generace.

Na první pohled je vidět, že Centro Stile Fiat vyvinulo nová přední světla a členitější nárazník s trojicí mřížek, přičemž jeho horní část novinku poněkud přibližuje úspěšné „pětistovce“. Svěžímu dojmu přispívají i nové zadní světlomety a nárazník, jehož vsazení opakuje motiv z nárazníku předního. Tyto modifikace přinesly decentní nárůst vnějších rozměrů, Punto Evo je tak dlouhé 4 060 mm, široké 1 690 mm a vysoké 1 490 mm, rozvor náprav činí 2 510 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska působí hodnotněji než dosud, a to především díky novým materiálům a větší členitosti inspirované typem Bravo. Nový je hluboce zapuštěný přístrojový štít, ale též panely rádia a klimatizace či výdechy ventilace. Do rozšířené základní výbavy patří sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, k dispozici bude rovněž informačně zábavní systém Blue&Me-TomTom, jenž sdružuje ovládání telefonu, navigace nebo palubního počítače skrze barevný dotykový displej.

Nový zážehový čtyřválec z generace MultiAir s objemem 1,4 l se vyznačuje elektrohydraulicky proměnným zdvihem ventilů, jenž nahrazuje konvenční škrticí klapku a přináší nižší spotřebu díky snížení ztrát. Podle Fiatu má tato jednotka v porovnání s motory srovnatelného objemu nabízet o 10 % vyšší výkon, o 15 % více točivého momentu a spotřebu a emise nižší o 10 %, k dispozici však zatím nemáme podrobnější údaje, natož pak přímé zkušenosti.

Za zmínku stojí též vznětový čtyřválec 1,3 Multijet s novým vstřikovacím systémem, jenž přináší nepatrné snížení spotřeby a emisí CO2. Vůbec poprvé budou všechny motory Punta Evo plnící emisní normu Euro V standardně osazeny oblíbeným systémem pro automatické zhášení motoru Start&Stop.

Kompletní specifikace a více snímků můžeme očekávat spolu se začátkem frankfurtského autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků