Fiat Punto Evo: facelift malého Maserati

Grande Punto se dočkalo faceliftu, který Fiat prvně vystaví již za pár dnů ve Frankfurtu. Krom vzhledu došla řada i na technické inovace.

„Velké Punto“ si svého času pro svůj originální vzhled s výraznou maskou chladiče vysloužilo přezdívku „malé Maserati“ a v následujících letech významným způsobem posílilo značku Fiat. Ta nový facelift označuje jako Punto Evo a kromě omlazené karosérie nabízí i nový interiér a nové motory včetně zážehového 1,4 MultiAir a přímovstřikového dieselu 1,3 Multijet druhé generace.

Na první pohled je vidět, že Centro Stile Fiat vyvinulo nová přední světla a členitější nárazník s trojicí mřížek, přičemž jeho horní část novinku poněkud přibližuje úspěšné „pětistovce“. Svěžímu dojmu přispívají i nové zadní světlomety a nárazník, jehož vsazení opakuje motiv z nárazníku předního. Tyto modifikace přinesly decentní nárůst vnějších rozměrů, Punto Evo je tak dlouhé 4 060 mm, široké 1 690 mm a vysoké 1 490 mm, rozvor náprav činí 2 510 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska působí hodnotněji než dosud, a to především díky novým materiálům a větší členitosti inspirované typem Bravo. Nový je hluboce zapuštěný přístrojový štít, ale též panely rádia a klimatizace či výdechy ventilace. Do rozšířené základní výbavy patří sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, k dispozici bude rovněž informačně zábavní systém Blue&Me-TomTom, jenž sdružuje ovládání telefonu, navigace nebo palubního počítače skrze barevný dotykový displej.

Nový zážehový čtyřválec z generace MultiAir s objemem 1,4 l se vyznačuje elektrohydraulicky proměnným zdvihem ventilů, jenž nahrazuje konvenční škrticí klapku a přináší nižší spotřebu díky snížení ztrát. Podle Fiatu má tato jednotka v porovnání s motory srovnatelného objemu nabízet o 10 % vyšší výkon, o 15 % více točivého momentu a spotřebu a emise nižší o 10 %, k dispozici však zatím nemáme podrobnější údaje, natož pak přímé zkušenosti.

Za zmínku stojí též vznětový čtyřválec 1,3 Multijet s novým vstřikovacím systémem, jenž přináší nepatrné snížení spotřeby a emisí CO2. Vůbec poprvé budou všechny motory Punta Evo plnící emisní normu Euro V standardně osazeny oblíbeným systémem pro automatické zhášení motoru Start&Stop.

Kompletní specifikace a více snímků můžeme očekávat spolu se začátkem frankfurtského autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků