Fiat Punto Evo: facelift malého Maserati

Grande Punto se dočkalo faceliftu, který Fiat prvně vystaví již za pár dnů ve Frankfurtu. Krom vzhledu došla řada i na technické inovace.

„Velké Punto“ si svého času pro svůj originální vzhled s výraznou maskou chladiče vysloužilo přezdívku „malé Maserati“ a v následujících letech významným způsobem posílilo značku Fiat. Ta nový facelift označuje jako Punto Evo a kromě omlazené karosérie nabízí i nový interiér a nové motory včetně zážehového 1,4 MultiAir a přímovstřikového dieselu 1,3 Multijet druhé generace.

Na první pohled je vidět, že Centro Stile Fiat vyvinulo nová přední světla a členitější nárazník s trojicí mřížek, přičemž jeho horní část novinku poněkud přibližuje úspěšné „pětistovce“. Svěžímu dojmu přispívají i nové zadní světlomety a nárazník, jehož vsazení opakuje motiv z nárazníku předního. Tyto modifikace přinesly decentní nárůst vnějších rozměrů, Punto Evo je tak dlouhé 4 060 mm, široké 1 690 mm a vysoké 1 490 mm, rozvor náprav činí 2 510 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska působí hodnotněji než dosud, a to především díky novým materiálům a větší členitosti inspirované typem Bravo. Nový je hluboce zapuštěný přístrojový štít, ale též panely rádia a klimatizace či výdechy ventilace. Do rozšířené základní výbavy patří sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, k dispozici bude rovněž informačně zábavní systém Blue&Me-TomTom, jenž sdružuje ovládání telefonu, navigace nebo palubního počítače skrze barevný dotykový displej.

Nový zážehový čtyřválec z generace MultiAir s objemem 1,4 l se vyznačuje elektrohydraulicky proměnným zdvihem ventilů, jenž nahrazuje konvenční škrticí klapku a přináší nižší spotřebu díky snížení ztrát. Podle Fiatu má tato jednotka v porovnání s motory srovnatelného objemu nabízet o 10 % vyšší výkon, o 15 % více točivého momentu a spotřebu a emise nižší o 10 %, k dispozici však zatím nemáme podrobnější údaje, natož pak přímé zkušenosti.

Za zmínku stojí též vznětový čtyřválec 1,3 Multijet s novým vstřikovacím systémem, jenž přináší nepatrné snížení spotřeby a emisí CO2. Vůbec poprvé budou všechny motory Punta Evo plnící emisní normu Euro V standardně osazeny oblíbeným systémem pro automatické zhášení motoru Start&Stop.

Kompletní specifikace a více snímků můžeme očekávat spolu se začátkem frankfurtského autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky