Fiat Punto Abarth SuperSport: 180 koní za 563 000 Kč

Značka Fiat se po čase vrací k tématu pekelně čiperného Punta. Novinka nese opět označení SuperSport a vznikne v sérii 199 kusů.

Pokud si dobře vzpomínáte, Fiat Abarth Punto SuperSport jsme vám prvně představili již na konci léta roku 2009. A nyní je zde Abarth Punto SuperSport znovu, a sice ve verzi, v jaké jsme je mohli vidět na posledním autosalonu ve Frankfurtu. V porovnání s modelem z roku 2009 zůstala většina technických specifikací zachována.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Punto SuperSport ve svém aktuálním provedení

Zatímco tehdy bylo Abarth Punto SuperSport k dispozici výhradně ve světle šedé metalíze Airfield Grey, aktuální provedení poněkud potemnělo. Dodávat se bude tentokrát s černým, nebo tmavě šedým lakováním, přičemž v obou případech mají vynikat široké podélné „rychlé pruhy“ v matově šedém odstínu Grey Campovolo.

Fiat Abarth Grande Punto SuperSport: 180 koní pro mini

Fiat Abarth Grande Punto SuperSport: 180 koní pro mini

Také ráfky kol jsou nyní matově šedé, ale namísto dřívějších „osmnáctek“ se musí spokojit s průměrem o jeden palec menším. Interiér nového provedení Abarth Punto SuperSport je podle výrobce opatřen sportovními sedadly, automatickou klimatizací, komunikačním rozhraním Blue&Me, kůží čalouněným volantem nebo nerezovými obklady pedálů.

Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: Abarth Punto SuperSport z roku 2009

Pod kapotou se nic nezměnilo, ale stejně to stojí zato. Těšit se tedy můžeme na modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, působivým výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 270 Nm při 3 000 ot./min. Ten vozu umožní sprint z klidu na 100 km/h za 7,5 s, a aby se neřeklo, nejvyšší rychlost narostla o 1 km/h na celkových 216 km/h.

Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Abarth Punto SuperSport má vykazovat průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 142 g/km. Tato série bude omezena na 199 jednotek a například v Itálii se tyto vozy budou prodávat v přepočtu za 563 000 Kč. Zvenčí si všimneme především citelně rozevlátěji působícího předního nárazníku s kulatými mlhovkami, který v hrubých rysech vychází ze standardního Fiatu Punto faceliftovaného pro modelový rok 2012.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků