Fiat Punto Abarth SuperSport: 180 koní za 563 000 Kč

Značka Fiat se po čase vrací k tématu pekelně čiperného Punta. Novinka nese opět označení SuperSport a vznikne v sérii 199 kusů.

Pokud si dobře vzpomínáte, Fiat Abarth Punto SuperSport jsme vám prvně představili již na konci léta roku 2009. A nyní je zde Abarth Punto SuperSport znovu, a sice ve verzi, v jaké jsme je mohli vidět na posledním autosalonu ve Frankfurtu. V porovnání s modelem z roku 2009 zůstala většina technických specifikací zachována.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Punto SuperSport ve svém aktuálním provedení

Zatímco tehdy bylo Abarth Punto SuperSport k dispozici výhradně ve světle šedé metalíze Airfield Grey, aktuální provedení poněkud potemnělo. Dodávat se bude tentokrát s černým, nebo tmavě šedým lakováním, přičemž v obou případech mají vynikat široké podélné „rychlé pruhy“ v matově šedém odstínu Grey Campovolo.

Fiat Abarth Grande Punto SuperSport: 180 koní pro mini

Fiat Abarth Grande Punto SuperSport: 180 koní pro mini

Také ráfky kol jsou nyní matově šedé, ale namísto dřívějších „osmnáctek“ se musí spokojit s průměrem o jeden palec menším. Interiér nového provedení Abarth Punto SuperSport je podle výrobce opatřen sportovními sedadly, automatickou klimatizací, komunikačním rozhraním Blue&Me, kůží čalouněným volantem nebo nerezovými obklady pedálů.

Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: Abarth Punto SuperSport z roku 2009

Pod kapotou se nic nezměnilo, ale stejně to stojí zato. Těšit se tedy můžeme na modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, působivým výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 270 Nm při 3 000 ot./min. Ten vozu umožní sprint z klidu na 100 km/h za 7,5 s, a aby se neřeklo, nejvyšší rychlost narostla o 1 km/h na celkových 216 km/h.

Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Abarth Punto SuperSport má vykazovat průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 142 g/km. Tato série bude omezena na 199 jednotek a například v Itálii se tyto vozy budou prodávat v přepočtu za 563 000 Kč. Zvenčí si všimneme především citelně rozevlátěji působícího předního nárazníku s kulatými mlhovkami, který v hrubých rysech vychází ze standardního Fiatu Punto faceliftovaného pro modelový rok 2012.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků