Fiat Punto Abarth, ostrá verze dostane naftu

Italská automobilka Fiat již pilně pracuje na ostré verzi svého modelu Grande Punto. Klasický přívlastek Abarth, který tento vůz dostane, však nebude mít vůbec jednoduché a aby uspěl vůči konkurentům, musí přijít s něčím opravdu zajímavým.

Hlavním konkurentem v segmentu bude pro ostré Punto hlavně Renault Clio Sport s atmosférickým výkonem téměř 200 koní, dále stávající i budoucí generace Fordu Fiesta ST a dle předpokladů i česká Škoda Fabia RS.

Nová generace Punta Abarth ovšem přijde se zcela novým pojetím a filosofií. Fiat totiž chce využít svého vývoje a do tohoto modelu nasadit hned dvojici motorů. Oba dva budou přeplňované, ovšem každý jinak a hlavně, každý bude spalovat jiné palivo.

Naftová verze dostane agregát 1,9 JTDM s dvojitým přeplňováním a výkonem 147 kW (200 k). Benzínová by měla být odvozena od nového motoru 1,6, který opět dostane přeplňování, ovšem jednoduché a výkon by měl dosahovat obdobné úrovně.

Nasazení naftového motoru může být pro mnoho motoristických fandů překvapením, ovšem v dnešní době určuje zájem zákazníků o tom, co automobilka nabídne. Velký zájem o auta s naftou tak vedou k tomu, že lze stále častěji koupit sportovní modely s naftovým agregátem.

Celkově bude Punto Abarth naladěno velmi sportovně a Fiat chce plně využít své znalosti z okruhových a rallye závodů a to nejen své vlastní, ale také dceřiné automobilky Alfa Romeo.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 21 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků