Fiat Punto Abarth, ostrá verze dostane naftu

Italská automobilka Fiat již pilně pracuje na ostré verzi svého modelu Grande Punto. Klasický přívlastek Abarth, který tento vůz dostane, však nebude mít vůbec jednoduché a aby uspěl vůči konkurentům, musí přijít s něčím opravdu zajímavým.

Hlavním konkurentem v segmentu bude pro ostré Punto hlavně Renault Clio Sport s atmosférickým výkonem téměř 200 koní, dále stávající i budoucí generace Fordu Fiesta ST a dle předpokladů i česká Škoda Fabia RS.

Nová generace Punta Abarth ovšem přijde se zcela novým pojetím a filosofií. Fiat totiž chce využít svého vývoje a do tohoto modelu nasadit hned dvojici motorů. Oba dva budou přeplňované, ovšem každý jinak a hlavně, každý bude spalovat jiné palivo.

Naftová verze dostane agregát 1,9 JTDM s dvojitým přeplňováním a výkonem 147 kW (200 k). Benzínová by měla být odvozena od nového motoru 1,6, který opět dostane přeplňování, ovšem jednoduché a výkon by měl dosahovat obdobné úrovně.

Nasazení naftového motoru může být pro mnoho motoristických fandů překvapením, ovšem v dnešní době určuje zájem zákazníků o tom, co automobilka nabídne. Velký zájem o auta s naftou tak vedou k tomu, že lze stále častěji koupit sportovní modely s naftovým agregátem.

Celkově bude Punto Abarth naladěno velmi sportovně a Fiat chce plně využít své znalosti z okruhových a rallye závodů a to nejen své vlastní, ale také dceřiné automobilky Alfa Romeo.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků