Fiat Punto Abarth, ostrá verze dostane naftu

Italská automobilka Fiat již pilně pracuje na ostré verzi svého modelu Grande Punto. Klasický přívlastek Abarth, který tento vůz dostane, však nebude mít vůbec jednoduché a aby uspěl vůči konkurentům, musí přijít s něčím opravdu zajímavým.

Hlavním konkurentem v segmentu bude pro ostré Punto hlavně Renault Clio Sport s atmosférickým výkonem téměř 200 koní, dále stávající i budoucí generace Fordu Fiesta ST a dle předpokladů i česká Škoda Fabia RS.

Nová generace Punta Abarth ovšem přijde se zcela novým pojetím a filosofií. Fiat totiž chce využít svého vývoje a do tohoto modelu nasadit hned dvojici motorů. Oba dva budou přeplňované, ovšem každý jinak a hlavně, každý bude spalovat jiné palivo.

Naftová verze dostane agregát 1,9 JTDM s dvojitým přeplňováním a výkonem 147 kW (200 k). Benzínová by měla být odvozena od nového motoru 1,6, který opět dostane přeplňování, ovšem jednoduché a výkon by měl dosahovat obdobné úrovně.

Nasazení naftového motoru může být pro mnoho motoristických fandů překvapením, ovšem v dnešní době určuje zájem zákazníků o tom, co automobilka nabídne. Velký zájem o auta s naftou tak vedou k tomu, že lze stále častěji koupit sportovní modely s naftovým agregátem.

Celkově bude Punto Abarth naladěno velmi sportovně a Fiat chce plně využít své znalosti z okruhových a rallye závodů a to nejen své vlastní, ale také dceřiné automobilky Alfa Romeo.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků