Fiat Punto Abarth: opravdu ostře

Italská automobilka představí v Ženevě první ostrou verzi malého Grande Punta. Bude malý fešák stačit na nabroušenou konkurenci?

Nebyl by to Fiat, kdyby svým zákazníky nenabízel ostré verze svých modelů s přídomkem Abarth. Toto jméno pak většinou znamená, že daný model je pořádně vyladěn, aby poskytl vysoké jízdní výkony a pořádný kopec zábavy. Na řadě je nová generace Punta, která je sice na trhu již delší dobu, ale stále ji chybí ten správný italský adrenalin. To se ovšem nyní změní.

Malé Punto dostane mj. nový vzhled. Velká 17" kola, modifikovaný přední nárazník, dvojitou koncovku výfuku, bílé lakování a také nově „vyzdobený” interiér. Samozřejmostí je i modifikovaný podvozek a brzdová soustava.

O pohon ostrého Punta se bude starat nový turbomotor 1,4 T-JET o výkonu 110 kW (150 k). To je ovšem vůči ostatní konkurenci málo. Corsa OPC disponuje výkonem 192 k a Clio RS výkonem 197 k. Dle informací to ovšem vypadá, že produkční verze by měla dosahovat výkonu až 180 koní a to ze stejného agregátu.

Představená verze Abarth je ovšem jen koncept, který bude sloužit i pro představení nového čtyřválce 1,4 T-JET, který vznikl přímo v dílnách Fiatu a objeví se mj. pod kapotou nového Brava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Abarth
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků