Fiat Punto Abarth: opravdu ostře

Italská automobilka představí v Ženevě první ostrou verzi malého Grande Punta. Bude malý fešák stačit na nabroušenou konkurenci?

Nebyl by to Fiat, kdyby svým zákazníky nenabízel ostré verze svých modelů s přídomkem Abarth. Toto jméno pak většinou znamená, že daný model je pořádně vyladěn, aby poskytl vysoké jízdní výkony a pořádný kopec zábavy. Na řadě je nová generace Punta, která je sice na trhu již delší dobu, ale stále ji chybí ten správný italský adrenalin. To se ovšem nyní změní.

Malé Punto dostane mj. nový vzhled. Velká 17" kola, modifikovaný přední nárazník, dvojitou koncovku výfuku, bílé lakování a také nově „vyzdobený” interiér. Samozřejmostí je i modifikovaný podvozek a brzdová soustava.

O pohon ostrého Punta se bude starat nový turbomotor 1,4 T-JET o výkonu 110 kW (150 k). To je ovšem vůči ostatní konkurenci málo. Corsa OPC disponuje výkonem 192 k a Clio RS výkonem 197 k. Dle informací to ovšem vypadá, že produkční verze by měla dosahovat výkonu až 180 koní a to ze stejného agregátu.

Představená verze Abarth je ovšem jen koncept, který bude sloužit i pro představení nového čtyřválce 1,4 T-JET, který vznikl přímo v dílnách Fiatu a objeví se mj. pod kapotou nového Brava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Abarth
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků