Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Na náš trh přijíždí omlazená verze Fiatu Punto. Kromě drobných stylistických retuší stojí za zmínku premiéra dvouválce 0,9 l TwinAir.
Seznam kapitol
  1. Fiat Punto 2012
  2. Fotogalerie

Stávající generace populárního kompaktu Fiat Punto prošla od roku 2005, kdy se začala vyrábět, několikanásobnou změnou identity. V prodejích odstartovala coby Grande Punto, přívlastek Grande však záhy zmizel, aby byl po faceliftu v roce 2009 nahrazen označením Evo. Do modelového roku 2012 však vůz znovu vyráží pod prostým jménem Fiat Punto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Punto ve vylepšeném provedení pro modelový rok 2012

Veřejnosti se již podruhé vylepšené Punto prvně ukázalo vloni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu, nyní již máme ale k dispozici celou sadu fotografií a podrobností, ale hlavně ceník. Zvenčí si na novince všimneme především celolakovaných nárazníků, přemístěných předních blinkrů, nových litých kol a trojice nových metalických laků Glam Rock Blue, Tip Tap Red a Blues Grey.

Velmi drobných změn doznaly také potahové a obkladové materiály v interiéru, resp. jejich barevná schémata. Skutečně zásadní novinkou je ale zavedení zážehového přeplňovaného dvouválce TwinAir známého již z jiných modelů koncernu Fiat. Disponuje objemem 875 cm3 a pro nové Punto je naladěn na výkon 85 koní (62 kW) a točivý moment 145 Nm.

Test Fiat Punto Evo 1,4 turbo: není Evo jako Evo

Test Fiat Punto Evo 1,4 turbo: není Evo jako Evo

Dvouválec 0,9 l TwinAir bude k mání od letošního dubna. Ostatní motory zůstávají v nabídce beze změn, záhy by se ale v nabídce měla objevit vylepšená verze vznětového čtyřválce 1,3 JTD MultiJet II. Ta se svým výkonem 85 koní (62 kW) zasune mezi stávající verze 1,3 JTD s výkony 70 a 95 koní (55 a 70 kW) a díky sadě vylepšení a použití „inteligentního alternátoru“ stlačí oficiální emise CO2 na 90 g/km oproti 119 a 110 g/km u současných variant. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro dvouválec TwinAir je v modelové řadě Fiatu Punto vyčleněn zvláštní výbavový stupeň
 

A na závěr malý paradox, který nás napadne při pohledu do ceníku. Zaváděcí cena řady Punto 2012 startuje na 189 900 Kč za základní, třídveřové provedení Pop se čtyřválcem 1,2 l o výkonu 69 koní (51 kW). Pokud si ale hodláte vystačit s dvouválcem, musíte si dokonce připlatit, a sice plných 110 000 Kč! TwinAir totiž bude k mání výhradně ve vlastním výbavovém stupni, který vychází ze střední verze Easy…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat Punto 2012
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků