Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Na náš trh přijíždí omlazená verze Fiatu Punto. Kromě drobných stylistických retuší stojí za zmínku premiéra dvouválce 0,9 l TwinAir.
Seznam kapitol
  1. Fiat Punto 2012
  2. Fotogalerie

Stávající generace populárního kompaktu Fiat Punto prošla od roku 2005, kdy se začala vyrábět, několikanásobnou změnou identity. V prodejích odstartovala coby Grande Punto, přívlastek Grande však záhy zmizel, aby byl po faceliftu v roce 2009 nahrazen označením Evo. Do modelového roku 2012 však vůz znovu vyráží pod prostým jménem Fiat Punto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Punto ve vylepšeném provedení pro modelový rok 2012

Veřejnosti se již podruhé vylepšené Punto prvně ukázalo vloni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu, nyní již máme ale k dispozici celou sadu fotografií a podrobností, ale hlavně ceník. Zvenčí si na novince všimneme především celolakovaných nárazníků, přemístěných předních blinkrů, nových litých kol a trojice nových metalických laků Glam Rock Blue, Tip Tap Red a Blues Grey.

Velmi drobných změn doznaly také potahové a obkladové materiály v interiéru, resp. jejich barevná schémata. Skutečně zásadní novinkou je ale zavedení zážehového přeplňovaného dvouválce TwinAir známého již z jiných modelů koncernu Fiat. Disponuje objemem 875 cm3 a pro nové Punto je naladěn na výkon 85 koní (62 kW) a točivý moment 145 Nm.

Test Fiat Punto Evo 1,4 turbo: není Evo jako Evo

Test Fiat Punto Evo 1,4 turbo: není Evo jako Evo

Dvouválec 0,9 l TwinAir bude k mání od letošního dubna. Ostatní motory zůstávají v nabídce beze změn, záhy by se ale v nabídce měla objevit vylepšená verze vznětového čtyřválce 1,3 JTD MultiJet II. Ta se svým výkonem 85 koní (62 kW) zasune mezi stávající verze 1,3 JTD s výkony 70 a 95 koní (55 a 70 kW) a díky sadě vylepšení a použití „inteligentního alternátoru“ stlačí oficiální emise CO2 na 90 g/km oproti 119 a 110 g/km u současných variant. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro dvouválec TwinAir je v modelové řadě Fiatu Punto vyčleněn zvláštní výbavový stupeň
 

A na závěr malý paradox, který nás napadne při pohledu do ceníku. Zaváděcí cena řady Punto 2012 startuje na 189 900 Kč za základní, třídveřové provedení Pop se čtyřválcem 1,2 l o výkonu 69 koní (51 kW). Pokud si ale hodláte vystačit s dvouválcem, musíte si dokonce připlatit, a sice plných 110 000 Kč! TwinAir totiž bude k mání výhradně ve vlastním výbavovém stupni, který vychází ze střední verze Easy…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat Punto 2012
  2. Fotogalerie

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků