Kapitoly článku:
- Úspěšný model, dvě generace, nekompromisní facelift, design
- Na vzhled si zvyknete, interiér, plasty, rozmístění ovládacích prvků
- Ovládací prvky, rádio, vnitřní prostor, vynikající sedadla
- Odkládací plochy a jejich využitelnost - malý test
- Charakteristika motoru, chování motoru, parametry, spotřeba, zvuk
- Jízdní vlastnosti, brzdy, podvozek, hodnocení, technické parametry
- Kompletní technické parametry - pokračování, výbava a ceny
- Srovnání Fiatu Punto první generace a testovaného Punta
Přehlednost především
Jiné pazvuky jsem během jízdy nezaznamenal. Palubní deska si udržela oblé tvary, na extravaganci z dob prvního Punta však můžete zapomenout. K vidění jsou typické křivky, nijak robustní avšak praktická palubní deska s množstvím odkládacích ploch. Praktické je také rozmístnění. Středové konzole vládnou otočené ovladače ventilace, nad nimi sídlí veliká a dobře přístupná tlačítka otevírání oken, přepínání režimu CITY, mlhovek, vyhřívání skla.
Zabudované rádio značky Blaupunkt hraje výborně. "Muzika" ve Fiatu patří k
nejlepším
Nad ovládacími prvky naleznete rozměrné výdechy ventilace a zabudované rádio. Za ergonomii uděluji Fiat pochvalu, ovládací prvky jsou po ruce, za každých okolností dobře přístupné (na tom má zásluhu také velikost). Problémy s ovládáním nepotkáte ani na vrcholu středové konzoly, kde vyhrává rádio značky Blaupunkt. Také ono lze jednoduše ovládat – na parkovišti i za jízdy.
V testovaném Puntu bylo možné nastavit volant pouze výškově --- Airbag na straně
spolujezdce můžete deaktivovat. Uvnitř vozu vás na tuto možnost/nutnost upozorní
nepřehlédnutelný štítek
Rádio ještě neopustíme. Jako tradičně vynikalo testované Punto kvalitním audiosystémem. Zvukový přednes autorádia podpořený slušným výkonem vytvářel příjemnou atmosféru, na své si přijdou umírnění posluchači klasiky i drsní rockeři. Celkově na mě interiér působil příjemným dojmem, kvalitní polstrování a bezchybné slícování plastových dílů dalo zapomenout nepřesnostem minulých let.
Vnitřní prostor, vynikající sedadla
Hned na úvod kapitoly zabývající se vnitřním prostorem připomínám, že megatestem prošla třídveřová verze. Ta pochopitelně není nakloněna rodinným výletům jako pětidveřové provedení, tři dveře ocení spíše mladé svobodné páry, mladí manželé s jedním dítětem nebo důchodci. Délkou 3800 mm se Punto řadí mezi malé automobily. S tím je dobré při koupi vozu počítat, fotbalový tým s ním totiž nepřevezete.
Testem prošlo třídveřové provedení, nastupování dvojice zadních pasažérů vyžaduje
spolupráci řidiče nebo spolujezdce
Třídveřové provedení trpí všemi známými neduhy, ať už se jedná o ztížené nastupování dvojice zadních pasažérů, vnitřní nebo zavazadlový prostor. Tím ovšem nechci tvrdit, že se za řidiče a spolujezdce „nesloží“ dva dospělí lidé. Pokud za volantem nesedí zrovna Michael Jordan, nýbrž člověk s tělesnou výškou cca 185 cm, posadí se za řidiče stejně vysoký pasažér bez větších obtíží.
Přizvednu páčku, sklopím a posunu přední sedadlo, dvojice pasažérů může nastoupit...
Stejně snadno dokáže takto uložený pasažér absolvovat delší trasu, aniž by se cítil rozlámaný. Ještě příznivější situace nastane, usedne-li za volant žena s tělesnou výškou cca 170 cm. To se pak stejně vysoký pasažér, ale i pasažér 185 cm vysoký, na zadních sedadlech dostatečně uvolní. Přepravit můžete i pět dospělých osob, v takovém případě nedoporučuji plánovat dlouhé cesty.
Na zadních sedadlech "přežije" cestující s tělesnou výškou 185 cm, i když se před
něho nastěhuje stejně vysoký řidič
Zadní lavice je na tuto alternativu sice připravena, s pohodlným cestováním to mnoho společného nemá. Zmiňuji-li cestovní komfort, nemohu vynechat sedadla. Tady se Fiat doslova a do písmene pochlapil. Usednutí do sedadel lze připodobnit k usednutí na pohodlnou pohovku. Vaše záda se nepotkají s nepříjemným zaoblením, ideální měkkost přímo vybízí k jízdě (nechybí nastavitelná bederní opěrka).
Tentokráte sedí za volantem řidička s výškou 168 cm, na zadních sedadlech má
stejně vysoký cestující dostatečný prostor. 185 cm pasažér zvládne v tomto případě
i delší trasy. --- Řidička si stežovala na mohutný sloupek řízení, do kterého narážela
kolenem..
Příjemný pocit umocní dostatečné boční vedení, které poskytuje ideální oporu horní polovině těla. Ocenil jsem též dlouhý sedák, který zasahuje pod kolena, s dobrým bočním vedením, které podrželo při průjezdech zatáčkami.