Fiat připravuje dieselovou ofenzívu

Fiat připravuje dieselovou ofenzívu

Fiat vystoupil s programem, jenž vidí budoucnost v dieselových barvách. Nosným pilířem programu bude nový dieselový motor JTD se systémem Multijet druhé generace, první dieselový motor, který bude schopen bez problémů splnit zpřísněné emisní normy - Euro IV.

Fiat tímto počinem navazuje na své úspěchy ve vývoji dieslových motorů z předchozích let. Byl to totiž Fiat, kdo přivedl na světlo světa první turbodiesel s přímým vstřikováním paliva. Stalo se tak v roce 1986, když oním přelomovým modelem byl Fiat Croma Td i.d. Fiat poté i nadále věnoval velikou pozornost výzkumu, a tak o jedenáct let později přinesl světu další novinku v podobě prvního turbodieselu se systémem "common rail". Ani tehdy Fiat neusnul na vavřínech a navzdory těžkostem, kterým delší dobu čelí věnoval hodně peněz i úsilí zdokonalování systému common-rail. Tato snaha nakonec vyústila právě v Multijet. Společnost nyní předpokládá, že ostatní výrobci automobilů vycházející nyní z technologie common rail, ji brzy nahradí právě jejím systémem.

V čem tedy spočívá systém jménem Multijet? Na rozdíl od stávajících motorů, které dokáží vstříknout palivo do válce maximálně dvěma po sobě následujícími vstřiky, dokáže motor se systémem Multijet dopravit palivo do válce pomocí vstřiků pěti. Výsledný efekt je přinejmenším zajímavý. Motor se vyznačuje nižší hlučnosti, menší spotřebou, vyšším točivým momentem a nižšími emisními hodnotami.

Veřejnosti bude motor se systémem Multijet představen na ženevském autosalonu jakožto součást nového MPV značky Fiat. Ve své premiérové verzi bude mít šestnáctiventilový motor objem 1.3 l o výkonu 55 kW/75 koní při 4000 ot./min a točivém momentu 170 Nm/1750 ot. Na konci tohoto kalendářního roku by měl být Mulijet dostupný také s motorem 1.9 l. Společnost plánuje zpočátku vyrábět 500 000 ks motorů se systémem Multijet ročně. Nicméně pro rok 2006 již počítá s trojnásobnou produkcí tedy 1 500 000 ks.

Klepněte pro větší obrázek
Extrémně kompaktní rozměry
nového 1.3 JTD 16V jej přímo
předurčují k použití v malých
modelech.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 320 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 458 km
Cena: 50 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků