Fiat přichází s další speciální edicí 500. Dolcevita slaví 62. výročí slavného modelu

Speciální edice Fiatu 500 zdá se nemají konce. Italská automobilka tak nyní představuje novinku Dolcevita, oslavující výročí uvedení slavné „pětistovky“.

Kromě dosažení výrobního milníku modelové řady 500 se nyní Fiat rozhodl speciální verzí oslavit také výročí uvedení klasické „pětistovky“, která se do historie motorismu zapsala již před 62 lety. Italové tak nyní představují výroční edici moderního Fiatu 500 s dodatkem Dolcevita. Novinka obsahující řadu speciálních stylistických prvků bude dostupná jak ve verzi hatchbacku, tak jako kabriolet.

Dolcevita se zprvu vyznačuje hlavně exkluzivním lakem v krémově bílém odstínu Gelato White, který je po obvodu celé karoserie doplněn o červenobílou linku. Zbytek podtrhují chromované díly na přední masce, kapotě nebo víku kufru, přičemž auto stojí na bílých 16palcových kolech, kterým rovněž nechybí špetka chromu.

Tři miliony Fiatů 500. Italská automobilka slaví v Evropě prodejní milník

Tři miliony Fiatů 500. Italská automobilka slaví v Evropě prodejní milník

Zatímco v hatchbacku má posádka nad hlavou standardně panoramatickou střechu, u kabrioletu se speciální detaily Dolcevity objevují také na stahovací plátěné střeše. Ta je totiž zbarvena do pruhovaného modro-bílého motivu, jenž má připomínat potahy klasických rozkládacích křesel a slunečníků italské riviéry 60. let.

Interiér Fiatu 500 Dolcevita má na druhou stranu připomínat paluby jacht a plachetnic. Elegantně se zde kombinuje dřevěné obložení palubní desky s opět krémově zbarveným koženým čalouněním sedaček. Tyto barvy se přitom ukazují rovněž na bočnicích dveří, koberečcích a dalším příslušenství.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Pod kapotou Dolcevity se bez ohledu na variantu karoserie objeví na výběr buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), která je dostupná také ve specifikaci na LPG, nebo 0,9litrový dvouválec o výkonu 62 kW (85 koní). Benzinová dvanáctistovka je dostupná rovněž s automatickou převodovkou, u zbývajících motorizací je k mání výhradně manuální skříň.

O dostupnosti speciální verze na jednotlivých trzích mimo Itálii se Fiat zatím nezmiňuje. Teprve tak uvidíme, zda se Dolcevita ukáže na prodej i v Česku.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků