Fiat přichází s další speciální edicí 500. Dolcevita slaví 62. výročí slavného modelu

Speciální edice Fiatu 500 zdá se nemají konce. Italská automobilka tak nyní představuje novinku Dolcevita, oslavující výročí uvedení slavné „pětistovky“.

Kromě dosažení výrobního milníku modelové řady 500 se nyní Fiat rozhodl speciální verzí oslavit také výročí uvedení klasické „pětistovky“, která se do historie motorismu zapsala již před 62 lety. Italové tak nyní představují výroční edici moderního Fiatu 500 s dodatkem Dolcevita. Novinka obsahující řadu speciálních stylistických prvků bude dostupná jak ve verzi hatchbacku, tak jako kabriolet.

Dolcevita se zprvu vyznačuje hlavně exkluzivním lakem v krémově bílém odstínu Gelato White, který je po obvodu celé karoserie doplněn o červenobílou linku. Zbytek podtrhují chromované díly na přední masce, kapotě nebo víku kufru, přičemž auto stojí na bílých 16palcových kolech, kterým rovněž nechybí špetka chromu.

Tři miliony Fiatů 500. Italská automobilka slaví v Evropě prodejní milník

Tři miliony Fiatů 500. Italská automobilka slaví v Evropě prodejní milník

Zatímco v hatchbacku má posádka nad hlavou standardně panoramatickou střechu, u kabrioletu se speciální detaily Dolcevity objevují také na stahovací plátěné střeše. Ta je totiž zbarvena do pruhovaného modro-bílého motivu, jenž má připomínat potahy klasických rozkládacích křesel a slunečníků italské riviéry 60. let.

Interiér Fiatu 500 Dolcevita má na druhou stranu připomínat paluby jacht a plachetnic. Elegantně se zde kombinuje dřevěné obložení palubní desky s opět krémově zbarveným koženým čalouněním sedaček. Tyto barvy se přitom ukazují rovněž na bočnicích dveří, koberečcích a dalším příslušenství.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Pod kapotou Dolcevity se bez ohledu na variantu karoserie objeví na výběr buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), která je dostupná také ve specifikaci na LPG, nebo 0,9litrový dvouválec o výkonu 62 kW (85 koní). Benzinová dvanáctistovka je dostupná rovněž s automatickou převodovkou, u zbývajících motorizací je k mání výhradně manuální skříň.

O dostupnosti speciální verze na jednotlivých trzích mimo Itálii se Fiat zatím nezmiňuje. Teprve tak uvidíme, zda se Dolcevita ukáže na prodej i v Česku.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků