Fiat přichází s další speciální edicí 500. Dolcevita slaví 62. výročí slavného modelu

Speciální edice Fiatu 500 zdá se nemají konce. Italská automobilka tak nyní představuje novinku Dolcevita, oslavující výročí uvedení slavné „pětistovky“.

Kromě dosažení výrobního milníku modelové řady 500 se nyní Fiat rozhodl speciální verzí oslavit také výročí uvedení klasické „pětistovky“, která se do historie motorismu zapsala již před 62 lety. Italové tak nyní představují výroční edici moderního Fiatu 500 s dodatkem Dolcevita. Novinka obsahující řadu speciálních stylistických prvků bude dostupná jak ve verzi hatchbacku, tak jako kabriolet.

Dolcevita se zprvu vyznačuje hlavně exkluzivním lakem v krémově bílém odstínu Gelato White, který je po obvodu celé karoserie doplněn o červenobílou linku. Zbytek podtrhují chromované díly na přední masce, kapotě nebo víku kufru, přičemž auto stojí na bílých 16palcových kolech, kterým rovněž nechybí špetka chromu.

Tři miliony Fiatů 500. Italská automobilka slaví v Evropě prodejní milník

Tři miliony Fiatů 500. Italská automobilka slaví v Evropě prodejní milník

Zatímco v hatchbacku má posádka nad hlavou standardně panoramatickou střechu, u kabrioletu se speciální detaily Dolcevity objevují také na stahovací plátěné střeše. Ta je totiž zbarvena do pruhovaného modro-bílého motivu, jenž má připomínat potahy klasických rozkládacích křesel a slunečníků italské riviéry 60. let.

Interiér Fiatu 500 Dolcevita má na druhou stranu připomínat paluby jacht a plachetnic. Elegantně se zde kombinuje dřevěné obložení palubní desky s opět krémově zbarveným koženým čalouněním sedaček. Tyto barvy se přitom ukazují rovněž na bočnicích dveří, koberečcích a dalším příslušenství.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Pod kapotou Dolcevity se bez ohledu na variantu karoserie objeví na výběr buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), která je dostupná také ve specifikaci na LPG, nebo 0,9litrový dvouválec o výkonu 62 kW (85 koní). Benzinová dvanáctistovka je dostupná rovněž s automatickou převodovkou, u zbývajících motorizací je k mání výhradně manuální skříň.

O dostupnosti speciální verze na jednotlivých trzích mimo Itálii se Fiat zatím nezmiňuje. Teprve tak uvidíme, zda se Dolcevita ukáže na prodej i v Česku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků