Fiat představuje nové Scudo a Ulysse. Používají techniku Peugeotu a Citroënu

Z čtyřčat jsou paterčata – svou verzi Peugeotu Expert a Traveller dostává po Citroënu, Opelu a Toyotě dostává i italská značka.

Už tak široká rodina dodávek a velkých MPV je opět větší. Počítejte s námi: Peugeot Expert a Traveller, Citroën Jumpy a Spacetourer, Opel Vivaro a Zafira Life, Toyota ProAce a ProAce Verso... A nyní Fiat Scudo a Ulysse.

Mimochodem, pokud je vám název povědomý, šlo o velkoprostorové vozy, které Italové vyráběli ve spolupráci s PSA ve dvou generacích mezi lety 1994 a 2010. Novinky Fiatu stojí stejně jako sourozenci na platformě EMP2, k dostání budou s naftovými motory (1.5 a 2.0) a také v elektrické verzi s výkonem 100 kW a dvěma kapacitami baterie – 50 kWh a 75 kWh.

Užitková verze by měla být k dispozici ve třech délkách a objemem 4,6 m3, 5,3 m3 a 6,1 m3. U civilní pak půjde zvolit počet sedadel – pět, šest, sedm či osm. Skupina Stellantis chce mít do konce roku elektrické provedení u všech svých užitkových vozů, v roce 2030 pak očekává, že budou nízkoemisní vozy tvořit více než 70 % prodejů v Evropě a 40 % v USA.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Váš názor Další článek: TEST sanitky Volkswagen Transporter: Silnice mi patřily, ale už to nechci zažít

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,