Fiat představuje auta na zemní plyn pro ČR a SR

Společnost Fiat patří v oblasti výroby automobilů, které mohou spalovat alternativně zemní plyn, k těm aktivnějším. V současné době uvádí na český a slovenský trh své modely Ducato a Multipla Natural Power. Fiat si je také vědom toho, že síť čerpacích stanic, které nabízí zemní plyn (CNG), je v České republice a Slovensku velmi řídká, a tak jsou zájemci odkázání pouze na několik těchto stanic, které jsou soustředěny v několika městech. Fiat proto hodlá pomoci rozvoji budování této sítě v těchto zemích a ve spolupráci s Českým plynárenským svazem hodlají nynější situaci změnit.

Fiat Multipla Natural Power: tento model pohání motor o objemu 1.6 litru, který dává výkon 76 kW (103 k) v případě pohonu na benzín a 68 kW (92 kW) v případě pohonu na zemní plyn. Plynová nádrž je umístěna pod podlahou, a tak zavazadlový prostor nepříjde o své litry. Kombinovaná spotřeba na benzínu je 9l na 100 km a spotřeba plynu 8,8l na 100km. Na jedno natankování může auto ujet až 840 km.

Fiat Ducato: je k dostání s motorem o objemu 2 litry, který dává výkon 81 kW (110 k) pří jízdě na benzín a 71 kW (97 kW) při jízdě na plyn. Ducato má také nádrže umístěny pod podlahou. Ducato si v kombinovaném cyklu řekne v průměru o 13,5l benzínu na 100 km a 9,3l zemního plynu na 100 km. Dojezd je pak až 880 km.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků