Fiat představuje auta na zemní plyn pro ČR a SR

Společnost Fiat patří v oblasti výroby automobilů, které mohou spalovat alternativně zemní plyn, k těm aktivnějším. V současné době uvádí na český a slovenský trh své modely Ducato a Multipla Natural Power. Fiat si je také vědom toho, že síť čerpacích stanic, které nabízí zemní plyn (CNG), je v České republice a Slovensku velmi řídká, a tak jsou zájemci odkázání pouze na několik těchto stanic, které jsou soustředěny v několika městech. Fiat proto hodlá pomoci rozvoji budování této sítě v těchto zemích a ve spolupráci s Českým plynárenským svazem hodlají nynější situaci změnit.

Fiat Multipla Natural Power: tento model pohání motor o objemu 1.6 litru, který dává výkon 76 kW (103 k) v případě pohonu na benzín a 68 kW (92 kW) v případě pohonu na zemní plyn. Plynová nádrž je umístěna pod podlahou, a tak zavazadlový prostor nepříjde o své litry. Kombinovaná spotřeba na benzínu je 9l na 100 km a spotřeba plynu 8,8l na 100km. Na jedno natankování může auto ujet až 840 km.

Fiat Ducato: je k dostání s motorem o objemu 2 litry, který dává výkon 81 kW (110 k) pří jízdě na benzín a 71 kW (97 kW) při jízdě na plyn. Ducato má také nádrže umístěny pod podlahou. Ducato si v kombinovaném cyklu řekne v průměru o 13,5l benzínu na 100 km a 9,3l zemního plynu na 100 km. Dojezd je pak až 880 km.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků