Tlumocim: Hele, vsimli jste si, ze ve vsech diskusích, které jsou o autáku Made by FIAT se strhne jakási antifiatácká pomlouvacná kampan a vubec nikoho nezajímá, o jaký auto se vlastne puvodne jednalo? Já bych jen trochu poopravil ty kecy: Fiat mel uz pred druhou svetovou válkou takový stupen automatizace a robotizace, ze Nemci k tomu dospeli nekdy na prelomu sedesátých a sedmdesátých let. Pokud nekdo z tech kecalu byl nekdy ve fabrice Fiatu tak by musel videt, ze dnesní robotizace systému Comau (patrí taky Fiatu) odpovídá hodne odváznýmu sci-fi filmu z roku 2500. On duvod je prozaický - je to spatná pracovní morálka zamestnancu. Proto tam nejezdí ani vozíky rízené lidmi, vse je ovládáno pocítacovým systémem s rozvody pod podlahami. Automatická lisovna, svarovna, motorárna...ke korozi: prícinou drastické koroze Fiatu a Lancií do pocátku devadesátých let byl plech Made in CCCP, který tehdejsí Sovetský svaz dodával Fiatu za vybudování závodu VAZ v Togliatti (Volzský automobilový závod - výrobce vozu LADA). Ochrana proti korozi tohoto plechu probíhala sice tehdy pokrokovou kataroforézou, bohuzel plech pri hlubokotazných operacích trpel vysokou mírou mezikrystalické koroze, takze hnil "zevnitr". Je také pravda, ze v polovine osmdesátých let trpely Fiaty a Lancie obrovskou spoustou poruch, které ale pramenely zejména z pokrokových technických resení a slozitejsí elektroinstalace, nez treba u Nemeckých aut. Chtel bych jen tak na okraj pripomenout, ze Lancia delala auta se samonosnou karoserií od 20. let minulého století, v padesátých delali uz znacne podarenejsí verzi vidlicových motoru s malým rozevrením válcu (VW to taky zkouseli - o 70 let pozdeji a s mizernými výsledky) a vysokým merným výkonem (1,3 l/ 90 koní - za to se ani dneska není nutno stydet). Alfa romeo od roku 1924 nevyrobila jiný benzinový motor nez DOHC, první sériové auto s variabilním casovámím sacích vacek byl Fiat 128A Rally v roce 1969 (ano, zádná Honda ani BMW), obdobný systém mela poté sériove Giulietta 2.0/130 koní v roce 1979 (s nápravou DeDion v bloku prevodovky), Lancia Delta jako "Vuz roku 1980" mela vzadu nápravu s aktivní zmenou geometrie (jak jsme v Cesku tento systém obdivovali u Focusu o 10 let pozdeji, ze?), drzitelem nejlepsího vyhýbacího manévru ("Losí test") není zádné BMW M3 (71,2 km/h), ale práve AR 156 (72,3 km/h), a tak bych mohl pokracovat. V kazdém odvetví motoristického sportu získal Fiat vzdy dominantní pozici (Alfetta GTV v 80. letech v div. II cest. aut + 18 svet, rekordu, Alfa Romeo 75 Turbo - jediný mistr sveta v cestákách 1989, Alfa 155 - vítez nekolika rocníku cestáku, model 155 Q4 GTA musela FIA zakázat, protoze lítala treba v Imole o cca 10 km/h na kolo rychleji nez M3!!! Lancia zpusobila totální odliv diváku ze sveta rally, kdyz v letech 1987-1992 nedala nikomi nejmensí sanci - nastestí, znudene odesli sami; o soucasném svete F1 nemá smysl se rozepisovat). Ano, treba Audi byla první automobilkou, která do sveta rallye vytáhla s permanentním pohonem vsech kol... Geniální myslenka!!! Bohuzel, príslovecná Nemecká nespolehlivost a neschopnost dojet do cíle kvuli neuveritelnému mnozství technických závad zpusobila, ze Audi drzí pouze 2 tituly v MS rally (FIAT jich má 13+1 - jen tak pro porádek) a tak muzeme pokracovat. Dovolil jsem si napsat "príslovecná nemecká nespolehlivost" proto, ze to je má osobní zkusenost. Nikdy jsem nezazil, aby se na aute sypalo úplne vsechno, a to i po výmene, jako u BMW M5 (kterýmu potom Fiat Coupé Turbo plus ujel jak detskýmu kocárku - mimochodem, u toho Fiata se kapota zvedla jen pri dolejvání vody do ostrikovacu), nikdy jsem nezazil, abych s autem nedojel z dovolený (jako u Audi A6), nikdy jsem nezazil, aby se na aute rozletely 3 diferáky v jednom roce (Porsche 944 Turbo), atd. To jen pro poradek... Ja si jdu koupit FIAT!!!
v redakcii si urobili prdel a urcite nalepili na bakelitove auticko zo serie Barbie 4x4 nalepku Fiat. ved taky dizajnersky experiment sa inde, ako v hrackarskom priemysle neda uplatnit. alebo existuje este jedna moznost, silvestrovsku spravu dali o niekolko dni vopred.
Zezadu to vypadá jak z Lega... zejména úzký světla a to zkosení nad nima, to byl v dětství můj oblíbenej designovej prvek... Docela by mě zajímala vojenská verze, protože jestli je vizuálně podobná, vcelku ty armády lituju.
Vzhledem k tomu, že se jedná o nejlepší lehké bojové vozidlo, tak lituj ty armády co ho nemají... Zejména tu americkou ve které tucet humveee následuje 2 tucty zásobovacích vozů s palivem
To je hnus velebnosti
...tak tak Kelišová!Svatý pán to vidí a taky se mu chce blít!
Mě jako fandu Hummera to teda urazilo...!!!!!Myslím, že to je tak trapně podobné H2, že by mě byla hanba to vůbec představovat jako svoje auto... FU*K OFF FIAT!!!
kdybych na to měl a stálo to o DOST méně než originální HUMVEE. Nejlépe černé.... Anebo v olive green.
Ani by ma neprekvapilo keby tam taliani dali motor s auta iveco daily ( dodavka ). A mozno je to len uprava a vymena plechariny lebo uz su aj prevedenia dodavok s vyssou prechodnostou tj. vyvyseny podvozok a pohonom 4x4.
Je to hnuse ako cele Taliansko, a o kvalite tiez niet pochyb...
Lépe bych to neřekl, fakt...
a mozno sa bude interier robit aj v ruzovej kombinacii s bielimi kozusinami.
ma slicky tak asi rataju s nasadenim do zavodov f1 namiesto ferrari
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.