Fiat představil svou obdobu amerického Hummeru

13 komentářů

Brava
19. března • 21:36


Tlumocim: Hele, vsimli jste si, ze ve vsech diskusích, které jsou o autáku Made by FIAT se strhne jakási antifiatácká pomlouvacná kampan a vubec nikoho nezajímá, o jaký auto se vlastne puvodne jednalo? Já bych jen trochu poopravil ty kecy: Fiat mel uz pred druhou svetovou válkou takový stupen automatizace a robotizace, ze Nemci k tomu dospeli nekdy na prelomu sedesátých a sedmdesátých let. Pokud nekdo z tech kecalu byl nekdy ve fabrice Fiatu tak by musel videt, ze dnesní robotizace systému Comau (patrí taky Fiatu) odpovídá hodne odváznýmu sci-fi filmu z roku 2500. On duvod je prozaický - je to spatná pracovní morálka zamestnancu. Proto tam nejezdí ani vozíky rízené lidmi, vse je ovládáno pocítacovým systémem s rozvody pod podlahami. Automatická lisovna, svarovna, motorárna...ke korozi: prícinou drastické koroze Fiatu a Lancií do pocátku devadesátých let byl plech Made in CCCP, který tehdejsí Sovetský svaz dodával Fiatu za vybudování závodu VAZ v Togliatti (Volzský automobilový závod - výrobce vozu LADA). Ochrana proti korozi tohoto plechu probíhala sice tehdy pokrokovou kataroforézou, bohuzel plech pri hlubokotazných operacích trpel vysokou mírou mezikrystalické koroze, takze hnil "zevnitr". Je také pravda, ze v polovine osmdesátých let trpely Fiaty a Lancie obrovskou spoustou poruch, které ale pramenely zejména z pokrokových technických resení a slozitejsí elektroinstalace, nez treba u Nemeckých aut. Chtel bych jen tak na okraj pripomenout, ze Lancia delala auta se samonosnou karoserií od 20. let minulého století, v padesátých delali uz znacne podarenejsí verzi vidlicových motoru s malým rozevrením válcu (VW to taky zkouseli - o 70 let pozdeji a s mizernými výsledky) a vysokým merným výkonem (1,3 l/ 90 koní - za to se ani dneska není nutno stydet). Alfa romeo od roku 1924 nevyrobila jiný benzinový motor nez DOHC, první sériové auto s variabilním casovámím sacích vacek byl Fiat 128A Rally v roce 1969 (ano, zádná Honda ani BMW), obdobný systém mela poté sériove Giulietta 2.0/130 koní v roce 1979 (s nápravou DeDion v bloku prevodovky), Lancia Delta jako "Vuz roku 1980" mela vzadu nápravu s aktivní zmenou geometrie (jak jsme v Cesku tento systém obdivovali u Focusu o 10 let pozdeji, ze?), drzitelem nejlepsího vyhýbacího manévru ("Losí test") není zádné BMW M3 (71,2 km/h), ale práve AR 156 (72,3 km/h), a tak bych mohl pokracovat. V kazdém odvetví motoristického sportu získal Fiat vzdy dominantní pozici (Alfetta GTV v 80. letech v div. II cest. aut + 18 svet, rekordu, Alfa Romeo 75 Turbo - jediný mistr sveta v cestákách 1989, Alfa 155 - vítez nekolika rocníku cestáku, model 155 Q4 GTA musela FIA zakázat, protoze lítala treba v Imole o cca 10 km/h na kolo rychleji nez M3!!! Lancia zpusobila totální odliv diváku ze sveta rally, kdyz v letech 1987-1992 nedala nikomi nejmensí sanci - nastestí, znudene odesli sami; o soucasném svete F1 nemá smysl se rozepisovat). Ano, treba Audi byla první automobilkou, která do sveta rallye vytáhla s permanentním pohonem vsech kol... Geniální myslenka!!! Bohuzel, príslovecná Nemecká nespolehlivost a neschopnost dojet do cíle kvuli neuveritelnému mnozství technických závad zpusobila, ze Audi drzí pouze 2 tituly v MS rally (FIAT jich má 13+1 - jen tak pro porádek) a tak muzeme pokracovat. Dovolil jsem si napsat "príslovecná nemecká nespolehlivost" proto, ze to je má osobní zkusenost. Nikdy jsem nezazil, aby se na aute sypalo úplne vsechno, a to i po výmene, jako u BMW M5 (kterýmu potom Fiat Coupé Turbo plus ujel jak detskýmu kocárku - mimochodem, u toho Fiata se kapota zvedla jen pri dolejvání vody do ostrikovacu), nikdy jsem nezazil, abych s autem nedojel z dovolený (jako u Audi A6), nikdy jsem nezazil, aby se na aute rozletely 3 diferáky v jednom roce (Porsche 944 Turbo), atd. To jen pro poradek... Ja si jdu koupit FIAT!!!

milan
5. prosince • 17:41

v redakcii si urobili prdel a urcite nalepili na bakelitove auticko zo serie Barbie 4x4 nalepku Fiat. ved taky dizajnersky experiment sa inde, ako v hrackarskom priemysle neda uplatnit. alebo existuje este jedna moznost, silvestrovsku spravu dali o niekolko dni vopred.

jenislav
5. prosince • 13:38

Zezadu to vypadá jak z Lega... zejména úzký světla a to zkosení nad nima, to byl v dětství můj oblíbenej designovej prvek... Docela by mě zajímala vojenská verze, protože jestli je vizuálně podobná, vcelku ty armády lituju.

wolff
5. prosince • 14:13

Vzhledem k tomu, že se jedná o nejlepší lehké bojové vozidlo, tak lituj ty armády co ho nemají... Zejména tu americkou ve které tucet humveee následuje 2 tucty zásobovacích vozů s palivem

Globetrotter.XL
4. prosince • 9:39

To je hnus velebnosti

kubajz
4. prosince • 12:59

...tak tak Kelišová!Svatý pán to vidí a taky se mu chce blít!

Hans
5. prosince • 16:58

Mě jako fandu Hummera to teda urazilo...!!!!!Myslím, že to je tak trapně podobné H2, že by mě byla hanba to vůbec představovat jako svoje auto... FU*K OFF FIAT!!!

Vojín Impík
4. prosince • 0:06

kdybych na to měl a stálo to o DOST méně než originální HUMVEE. Nejlépe černé.... Anebo v olive green.

yoggi
3. prosince • 16:58

Ani by ma neprekvapilo keby tam taliani dali motor s auta iveco daily ( dodavka ). A mozno je to len uprava a vymena plechariny lebo uz su aj prevedenia dodavok s vyssou prechodnostou tj. vyvyseny podvozok a pohonom 4x4.

guru
3. prosince • 15:39


Je to hnuse ako cele Taliansko, a o kvalite tiez niet pochyb...

PájaTHC
3. prosince • 19:00

Lépe bych to neřekl, fakt...

puck
3. prosince • 0:43

a mozno sa bude interier robit aj v ruzovej kombinacii s bielimi kozusinami.

puck
3. prosince • 0:41

ma slicky tak asi rataju s nasadenim do zavodov f1 namiesto ferrari

Doporučujeme

Články odjinud