Fiat představil svou obdobu amerického Hummeru

O tom, že se vojenské stroje často dostanou na silnice i pro civilní účely, by mohl hovořit americký Hummer nebo německý Mercedes s modelem G. Nyní je na řadě italský Fiat a jeho model Oltre. Jak to Italové zvládli, zjistíte v tomto článku.
Fiat představil svou obdobu amerického Hummeru

Sotva před pár dny, jsme vás informovali, že dceřiná společnost italského Fiatu, automobilka Iveco, hodlá přinést na civilní trh svou armádní verzi terénního vozu (celá zpráva). Ani jsme se nenadáli a Fiat již vystavil na autosalonu v Boloni civilní verzi tohoto vozu. Fiat Oltre, jak se koncept jmenuje, je postaven na základě zmíněného Iveca, které se v armádní verzi dočkalo uplatnění v italské, belgické a také britské armádě. Civilní verze "evropského Hummeru H2" bude měřit 4 870 mm na délku, 2 050 mm na výšku a 2 200 mm na šířku. Hmotnost samotného Oltre se bude pohybovat okolo 3 000 kg, ovšem bude za něj možno připojit přívěs do hmotnosti 4 200 kg, a tak se celková váha soupravy může vyšplhat přes neskutečných sedm tun. O pohon se postará čtyřválcový dieselový třílitr s technologií common-rail, který dává výkon 136 kW (185 k) a točivý moment 456 Nm. Výkon se bude přenášet přes automatickou šestistupňovou převodovku na všechna kola. Tento náhon bude trvalý a pro lepší prostupnost mu bude sloužit trojice diferenciálu s možností uzávěrek jednotlivých náprav. Maximální rychlost, kterou Oltre vyvine, bude atakovat hranici 135 km/h.

Že to myslí Oltre s terénem vážně, lze vidět na parametrech. Brodivost má činit až neuvěřitelných 150 cm, nájezdový úhel má hodnotu 40,8° a stoupavost přes 60%.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Oltre

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků