Fiat představil svou obdobu amerického Hummeru

O tom, že se vojenské stroje často dostanou na silnice i pro civilní účely, by mohl hovořit americký Hummer nebo německý Mercedes s modelem G. Nyní je na řadě italský Fiat a jeho model Oltre. Jak to Italové zvládli, zjistíte v tomto článku.
Fiat představil svou obdobu amerického Hummeru

Sotva před pár dny, jsme vás informovali, že dceřiná společnost italského Fiatu, automobilka Iveco, hodlá přinést na civilní trh svou armádní verzi terénního vozu (celá zpráva). Ani jsme se nenadáli a Fiat již vystavil na autosalonu v Boloni civilní verzi tohoto vozu. Fiat Oltre, jak se koncept jmenuje, je postaven na základě zmíněného Iveca, které se v armádní verzi dočkalo uplatnění v italské, belgické a také britské armádě. Civilní verze "evropského Hummeru H2" bude měřit 4 870 mm na délku, 2 050 mm na výšku a 2 200 mm na šířku. Hmotnost samotného Oltre se bude pohybovat okolo 3 000 kg, ovšem bude za něj možno připojit přívěs do hmotnosti 4 200 kg, a tak se celková váha soupravy může vyšplhat přes neskutečných sedm tun. O pohon se postará čtyřválcový dieselový třílitr s technologií common-rail, který dává výkon 136 kW (185 k) a točivý moment 456 Nm. Výkon se bude přenášet přes automatickou šestistupňovou převodovku na všechna kola. Tento náhon bude trvalý a pro lepší prostupnost mu bude sloužit trojice diferenciálu s možností uzávěrek jednotlivých náprav. Maximální rychlost, kterou Oltre vyvine, bude atakovat hranici 135 km/h.

Že to myslí Oltre s terénem vážně, lze vidět na parametrech. Brodivost má činit až neuvěřitelných 150 cm, nájezdový úhel má hodnotu 40,8° a stoupavost přes 60%.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Oltre

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků