Automobilka v tuto chvíli chystá výrobu hybridní verze modelu 500, která by měla zalepit díru v plánu produkovat ikonický hatchback pouze jako elektromobil. Vznikat má také v Turíně. Zdroj: Fiat

Automobilka v tuto chvíli chystá výrobu hybridní verze modelu 500, která by měla zalepit díru v plánu produkovat ikonický hatchback pouze jako elektromobil. Vznikat má také v Turíně. | Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori | Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori | Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori | Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori | Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori | Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori | Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat

| Fiat 500e Mirafiori | Zdroj: Fiat

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) Foto: Michal Kollert

TEST Fiat 500e 3+1 La Prima (87 kW) | Foto: Michal Kollert

| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat
| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat
| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat
| Fiat 500e Mirafiori Zdroj: Fiat
24
Fotogalerie

Fiat pozastaví výrobu elektrického 500e. Nemá objednávky, ale upozorňuje na trable druhých

Výroba nepoběží měsíc, automobilka nyní spěšně chystá hybridní verzi.

Čtyřtýdenní přerušení výroby začíná dnes, tedy 13. září, model 500e vzniká v Turíně v továrně Mirafiori. „Opatření je nezbytné kvůli současnému nedostatku zakázek, který souvisí s hlubokými potížemi, s nimiž se na evropském trhu s elektromobily potýkají všichni výrobci, zejména ti evropští,“ uvedl koncern Stellantis ve svém prohlášení.

Automobilka v tuto chvíli chystá výrobu hybridní verze modelu 500, která by měla zalepit díru v plánu produkovat ikonický hatchback jen jako elektromobil. Vznikat má i v Turíně.

Do modernizace továrny Mirafiori značka Fiat investuje 100 milionů eur, aby zde mohla vyrábět dostupný objemový model – pozastavení výroby 500e jasně ukazuje, že v tomto ohledu má automobilka problém. Navíc na ní tlačí italská vláda kvůli klesající výrobě a přesunu některých modelů do zahraničních továren.

„Komplex Mirafiori prochází hlubokou proměnou, jejímž cílem je vytvořit z něj skutečné globální inovační a vývojové pracoviště, které je klíčovou volbou, pokud chceme čelit výzvě přechodu na udržitelnou mobilitu, k níž jsme povoláni,“ uvedl koncern Stellantis.

Hybridní 500 by měla přinést nižší ceny, než u elektrického provedení a vrátit prodeje do akceptovatelných hodnot, již dříve se objevily informace, že oproti plánované výrobě 175.000 kusů ročně v loňském roce vzniklo jen 77.260 kusů. Připomeňme si také, že původní „nové“ pětistovky s kořeny v roce 2007 se vloni v Evropě prodalo stále velmi solidních 112.567 kusů.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud