Výroba nepoběží měsíc, automobilka nyní spěšně chystá hybridní verzi.
Čtyřtýdenní přerušení výroby začíná dnes, tedy 13. září, model 500e vzniká v Turíně v továrně Mirafiori. „Opatření je nezbytné kvůli současnému nedostatku zakázek, který souvisí s hlubokými potížemi, s nimiž se na evropském trhu s elektromobily potýkají všichni výrobci, zejména ti evropští,“ uvedl koncern Stellantis ve svém prohlášení.
Automobilka v tuto chvíli chystá výrobu hybridní verze modelu 500, která by měla zalepit díru v plánu produkovat ikonický hatchback jen jako elektromobil. Vznikat má i v Turíně.
Do modernizace továrny Mirafiori značka Fiat investuje 100 milionů eur, aby zde mohla vyrábět dostupný objemový model – pozastavení výroby 500e jasně ukazuje, že v tomto ohledu má automobilka problém. Navíc na ní tlačí italská vláda kvůli klesající výrobě a přesunu některých modelů do zahraničních továren.
„Komplex Mirafiori prochází hlubokou proměnou, jejímž cílem je vytvořit z něj skutečné globální inovační a vývojové pracoviště, které je klíčovou volbou, pokud chceme čelit výzvě přechodu na udržitelnou mobilitu, k níž jsme povoláni,“ uvedl koncern Stellantis.
Hybridní 500 by měla přinést nižší ceny, než u elektrického provedení a vrátit prodeje do akceptovatelných hodnot, již dříve se objevily informace, že oproti plánované výrobě 175.000 kusů ročně v loňském roce vzniklo jen 77.260 kusů. Připomeňme si také, že původní „nové“ pětistovky s kořeny v roce 2007 se vloni v Evropě prodalo stále velmi solidních 112.567 kusů.