Fiat Portofino Concept: pětimístný otevřený vůz po italsku

Nejnovější koncept z dílny italské automobilky Fiat si propůjčil jméno od malé pobřežní vesnice na západní části Itálie, které je velice oblíbené pro svou malebnost a charakteristické panorama. Jako základ pro nový koncept dobře posloužil osobní van Fiorino Combi a konstruktéři jej pokusili upravit tak, aby připomínal „plážové vozy“ automobilky Fiat z šedesátých let.

Fiat Portofino můžeme s klidným svědomím zařadit mezi ryze stylové vozy, jelikož možnosti jeho praktického využití jsou jen velice omezené. Tomuto plážovému Fiatu přesně sedí pojmenování „otevřený vůz“ a cestující si jízdu v horkých letních dnech skutečně vychutnají. Protože vůz nemá zatahovatelnou střechu, návrháři museli počítat i s nějakou tou dešťovou kapkou a tak jsou všechny materiály v interiéru odolné vůči vodě. Cestující může kromě toho potěšit i několik stylingových „námořnických“ prvků, jako třeba dřevěná podlaha nebo dřevěné ozdobné lišty.

Konstrukční změny si vyžádala pouze střední a zadní část vozu, přičemž příď zůstala beze změny. Představitelé automobilky se vyjádřili, že vůz v této podobě zůstane zřejmě jen konceptem. Pokud by se ovšem dala podobnému projektu zelená, vůz by už disponoval i stahovatelnou střechou a dalšími prvky nezbytnými pro bezpečnou a pohodlnou jízdu. Tento koncept se představí 29. srpna na akci Caravan Salon v německém Dusseldorfu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Portofino Concept
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků