Fiat pokračuje v ataku, v Ženevě představí dva malé vozy

Ačkoliv Fiat stále trápí dluhy a nedořešená finanční situace, jeho počínání v posledních dnech a týdnech v žádném případě neukazuje na automobilku, která by rezignovala na své pozice. Právě naopak. Fiat jasně ukazuje, že jeho řeči o vývoji nových modelů a masivních investicích do výzkumu, nebyly řečmi planými. Poté, co na veřejnost pronikly informace o novém dieselovém motoru 1,3 l se systémem Multijet druhé generace (více zde), objevily se první obrázky novinek, které budou veřejnosti představeny na ženevském autosalonu.

Prvním z představených modelů bude malý vůz vycházející z modelu Seicento. Interní značení Fiatu mu přiřklo název Projekt 169. Fiat tímto modelem navazuje na dlouholetou tradici ve výrobě malých vozů. I přes svůj malinký vzor však bude 169 vozem střiženým v moderním kabátě. K vidění bude automobil s rozměry 3540 x 1580 x 1530 mm a tedy dostatkem místa pro 4 osoby. Výrobce navíc tvrdí, že za zadními sedadly nalezne budoucí majitel 169 největší zavazadlový prostor v této třídě (200 l).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Svůj vzor v podobě Seicenta model 169 poněkud přerostl

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řadící páka je umístěná na palubní desce podobně jako u
jiných velkoprostorových vozů.

Ze začátku bude 169 dostupná s motorem o objemu 1.1 l a 1.2 l s pětistupňovou manuální převodovkou nebo sekvenční převodovkou Dualogic. V průběhu roku by však měl být i tento model nabízen s novým dieselovým motorem 1.3 l se systémem Multijet druhé generace.

Druhým vozem, který bude hájit barvy Fiatu na ženevském autosalonu bude malé MPV interně označované jako Projekt 350. Tento revoluční počin Fiatu, se kterým automobilka poprvé vkračuje na půdu malých MPV, se může pochlubit vším, co k této kategorii vozů patří. 350 má moderní variabilní interiér, množství odkládacích ploch a díky téměř čtyřmetrové délce, 1,7 m šířce a 1,66 m výšce dostatek místa pro nohy i pro hlavu. Systémy ABS a EBD budou k dispozici již v základní výbavě. Za příplatek bude k dostání také systém elektronické stability ESP.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První pokus o malé MPV se Fiatu opravdu povedl

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Variabilní interiér poskytne množství odkládacích ploch

Oproti modelu 169 bude 350 od začátku nabízena s dieselovým motorem 1.3 se systémem Multijet druhé generace a benzínovým motorem o objemu 1.4 l. Další benzínový motor o objemu 1.2 l se společně s dieselovým 1.9 JTD Multijet objeví v nabídce později.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků