Fiat po dlouhé době hospodaří bez ztráty

34 komentářů

Mirek
1. února • 17:02

Doufám,že nové punto bude pořádnej bič na fabie!Přeji mu to.

p
1. února • 19:21

Taky jsem se rád chodil dívat na nové Fiaty. Bohužel to u nás v okresním měste vloni zabalil a prodejnu zrušil . Taď je tam místo něj nějakej Autoplus a prodává škodovky. Škoda.

theo
2. února • 18:43

Proč tě mrzí, že bude nová Thesis na platformě AR 159 ?

UM
31. ledna • 17:14

Uspech Fiatu me tesi, neumim si automobilovou Evropu bez techto vozu predstavit. (Grande) Punto mi prijde krasne, a prece to neni kdovijaka drahota. Na jare si ho koupim; jestli tim pomuzu Fiatu, je vedlejsi, ale sobe dopomuzu k vozu, ktery se ke mne hodi, ktery chci a na ktery mam penize. To uz se mi dlouho nestalo! Male a velke ekonomiky se zvlastne ovlivnuji...

Ralf
31. ledna • 18:53

Jen aby Fiat nekřičel hop ještě před skokem. Punto je možná správný směr, ale je více než nutné v tomto trendu pokračovat i dalšími modely.

theo
31. ledna • 21:37

To máš pravdu - ale já myslím, že Fiat nekřičí hop jako někteří účastníci této diskuse. Myslím, že to bude ještě dost bolestný, ale výsledky už mají. Hlavně aby udrželi nastolenej trend teď, když už jím GM nesvazuje ruky a taky se setřásli jakýhosi toho germánskýho direktora ( co mimochodem tak příšerně zprznil Cromu proti původní Giugiarově podobě). Už teď je jasný, že Stilo II bude prodejně lepší než současný Stilo (horší to být nemůže
Jen se bojím, aby se trochu nepřehřáli z těch moc modelů Fiatu a Alfy naráz vržených na trh - třeba trepiuno se mi moc líbí, ale konkrétně na tomto autě podle mě prodělají i když se sčuchli s Fordem.
Na druhou stranu se mi zdá, že Lancia jako součást GrupoFiat dost spí- chybí mi zástupce v nižší střední i když různých malůvek nové Delty jsem viděl neurekom. Taky Lybra už by si po 7 letech + bůhvíkolik ještě než bude novej model - zasloužila nástupce.

p
31. ledna • 22:20

Nemá na příznivém finančním výsledku také vliv odstupného které Fiatu zaplatil GM? Mám dojem že jsem někde četl snad 1,5 miliardy eur (nebo tak nějak)? Nějak to souviselo s právy na JTD. Tolik peněz může hospodaření dost ovlivnit.

Radek Ondrášík
31. ledna • 22:47

Určitě ne, tento výsledek je pouze za čtvrté čtvrtletí minulého roku. Vyrobnání s GM proběhlo již dávno předtím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
1. února • 8:26

A hlavně ty tři miliardy eur padly právě na umoření starých dluhů...
P.S. Trepiuno určitě ztrátový nebude. Už teď vím o hafo lidí co do toho auta půjdou pokud bude aspoň ze 70% vypadat jako studie a pokud cena bude krapet rozumnější než třeba u New Beatla... Takže o osud Trepiuna, nového Stila strach nemám. Delta už je na příští rok připravená. Myslím, že se představí příští rok hned na jaře. A myslím, že nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že skoro společně s nástupcem Lybry (tak max. do půl roku po Deltě bude nová Lybra). Takže myslím, že pohoda...
Víčet nových modelů na které se v průběhu dvou let (max tří můžeme těšit)...
Stilo, Delta, 149, Dále nástupce Lybry, 166 (169?, ale bude to auto úplně jiné kategorie, konkurence Mercedesu CLS), nástupce Thesis (to mě strašně mrzí, nová thesis už bude sdílet stejně jako 169 podvozek s Quatroportte) Fiat 500 alias Trepiuno, nová Multipla,  pravděpodobně Maserati Kubang společně s AR Kamal, Maserati Spider a coupe, dále AR 8C, dále nové motory V6, V8 benzín, nafta...Je toho dost...+ modernizace stávajících modelů, které nebudou vyměněny (Dobló, Idea...)

limach
31. ledna • 14:57

Byl jsem si vyzkoušet nové Grande Punto. Pánové, to auto si zaslouží, aby si ho lidi koupili. Oproti předchozímu Puntu o dvě generace dál, a to Punto II nebylo (není) rozhodně špatné auto. Fiatu přeji úspěch.

petrumr
31. ledna • 16:28

Já taky mu přeji,všichni závidí Fiatu jeho dokonalost v autech a ted jediná automobilka,která není ve ztrátě.Copak škodovka neinvestuje,ford propouští,mercedes,opel atd.

Petr
1. února • 8:16

Fiat není jediná automobilka, která není ve ztrátě. Toyota měla za loňský rok čistý zisk cca 4 miliardy euro (570 miliard yenů) !
Podobně na tom byla Toyota i rok předtím. To se budou muset hoši v Itálii ještě hodně snažit, aby sahali Toyotě alespoň po kotníky A to Toyota investuje do F1, staví stále nové továrny, rozšiřuje výrobu atd.
Toyota je prostě nejlepší, ale to bys měl vědět

War
1. února • 10:08

Fiat v F1 taky občas vyhraje

cowgaR
3. února • 14:30

chlape, toto je comment za MILION, ako rofl, dik, you've made my day...11/10!!!

Petr
1. února • 11:12

Máš pravdu, já na ty kluky italský zapomněl
Jen ještě dodám, že elektroniku do monopostů Toyoty dodává Magneti-Marelli

KOSS
31. ledna • 18:43

Bacha skoda investuje byt treba min ale hlavne vyplacela akumulovane dividendy.

KOSS
31. ledna • 20:52

Omlouvam se melo to byt ne akumulovane, ale kumulovane. Proste nastradane

puck
31. ledna • 11:11

nechapem na co je dobre urdziavat pri zivote taketo kolosy. minu sa statne dotacie, a zas bude v minuse. europa vraza miliardy do neuspesnych projektov... hroza

Jarda
31. ledna • 11:29

By mne zajimalo, kolik let predtim byl FIAT ve ztrate a jak velike......treba tim lonskym rokem umazal 5% se svych predchozich ztrat, ze jo? Takze je porad celkove ve ztrate a to vice nez velke. Nastesti pro automobilku italska vlada vi, ze nemuze nechat FIAT padnout a nacpala do fabriky spoustu dotaci. Kdo tuhle castku zaplati? Vsichni Italove.....

Milosch
31. ledna • 11:38

Co to melete za nesmysly vy dva odborníci?? Odkud máte info, že do toho narvala peníze IT vláda?? Kde jsi vzal své procenta troubo?? Kdyby jste se jenom trochu o tento problém zajímali tak byste nepsali takové hovadiny. Fiat prošel a stálé prochází mohutnou revitalizaci, která spočívá v propouštění lidí, zavíráním některých provozů, ale taky prodejem divizí (např. Fiat Avio) a pochopitelně šetřením v nákladech. Další věc je , že hos. výsledek ovlivňovala aut. divize cca 50% Fiat Group. Zbytek hospodařil v černých číslech New Holland, Magneti M., Iveco atd. Příště si vy dva "machři" sežeňte více informací.

wolff
31. ledna • 12:11

To sem netušil, že je puck takovej odborník.... Měl by si dát do Nicku pan ševěda...

wolff
31. ledna • 12:13

Mimochodem v evropě jsou dvě automobilky, které EU potažmo národní státy drží nad vodou. Fiat mezi ně nepatří....A sice jedná se o Renault (státní podnik) a Volkswagen (akcie vlastní zemské vlády, potažmo projekt Touran je toho důkazem)...
 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cynik
31. ledna • 12:30

Fakt, ze stat vlasni urcite procento akcii, nemuzes nazyvat "drzeni nad vodou". Vlastnictvi akcii je jedna vec a statni dotace je vec jina. Je uplne jedno, zda vlastni akcie stat, nebo soukromy sektor.

Ad. topic: Fiatu drzim palce, snad uz jsou ty zle casy za nim...

Jarda
31. ledna • 12:41

Omlouvam se za spatnou formulaci: ne italska vlada, ale italske banky drzi Fiat nad vodou uz nekolik let.
viz: ht tp://ekonomika.idnes.cz/ekoakcie.asp?r=ekoakcie&c=A021210_174620_ekoakcie_ven
a  ht tp://ekonomika.idnes.cz/ekoakcie.asp?r=ekoakcie&c=A021017_105626_ekoakcie_ven
Italská vláda uvazuje o vstupu do koncernu Fiat. Finanční problémy strojírenského kolosu ovládaného rodinou Agneliů a věřitelskými bankami zatím řešila jen jako zprostředkovatel. O jejím přímém zapojení hovořil před novináři jeden ze senátorů vládní koalice. "Věřím, že majetkový vstup vlády do Fiatu nebude nutný," prohlašuje zatím premiér Silvio Berlusconi. Prohlášení senátora Iva Trolliho o tom, že má kabinet na stole studii o možnostech nákupu akcií Fiatu označil za zákulisní drb.  Už svým zapojením do diskusí se stávkujícími odboráři v uplynulých týdnech ale dala Berlusconiho vláda najevo, že nemůže nechat firmu jen tak padnout do zajetí věřitelských bank, u nichž má miliardové dluhy.
Hlavními věřiteli Fiatu jsou čtyři přední italské banky. UniCredito, Intesa, Sanpaolo i Capitalia Fiatu letos v květnu poskytly konvertibilní půjčku tři miliardy eur.

War
31. ledna • 12:45

To je velmi zajímavá čtyři roky stará informace..

wolff
31. ledna • 12:55

Když to je tak, když někdo něčemu nerozumí...
Ale dělá chytrýho...
P.S. To je sakra rozdíl, když vlastní akcie soukromá osoba  a stát....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jarda
31. ledna • 13:32

Ano, 4 roky stara informace, zamerne, aby jsme videli ze az do lonska byl Fiat stale ve ztrate...az ted poprve jde do cernych cisel. Jak velka ta ztrata je celkem? Tot otazka, kterou vi asi jen ty banky.
Wolfe, uz jsem se omluvil za ten stat  , vedel jsem, ze jsem cetl spoustu clanku na tema, jak Fiat drzi na vodou pujcky. Myslel jsem si, ze od statu, ted jsem se opravil, ze od 4 bank.
Ale podstata je stejna a zatim stojim. Fiat je obrovsky zadluzeny. Ten jeden rok v cernych cislech to moc nezmenil, mozna tim splati uroky.

wolff
31. ledna • 14:06

Tak a teď mi ještě vysvětli jaký je rozdíl mezi dluhopisem a akcií? Díky... Já to vím, ale čekám, že mi to povíš...
Tudíž pokud si chceš nechat ode mne poradit...Tak věz, že za
a) Myslím, že tu jednu banku vlastní rodina Agneliova, t.j. vlastně Fiat (ale tohle nevím jistě)
b) To že je Fiat v černých číslech, přesto, že vydal za x miliard dluhopisů je neuvěřitelný výsledek a věz, že pokud bude pokračovat v tom, v čem teď jede, tak veškeré dluhy má vyplaceny do 2 let, což je brnkačka...
c) V té době bude záležet jen na majiteli dluhopisů co s nimi dál udělá... nesjpíš je odprodá zpět rodině Agnellů a nebo Fiatu.
d) Dluhopisy, potažmo akcie Fiatu šli teď hoooodně na horu a neřekl bys, je o ně docela solidní zájem. Sám bych nějaké koupil, kdybych tu možnost měl.

KOSS
31. ledna • 14:23

Nebudu ti rikat zda tomu rozumis ci ne. ALE

1/ Dluhopis - pri vydavani inkasuje ten kdo vydava dluhopis penize, nebot ostatni si je, prevazdne banky a financni skupiny je NAKUPUJI. Na dluhopise je vyznacena doba splatnosti. Tj. kdy je ten ktery podnik bude VYKUPOVAT zpet. pri vykupu vydava penize tj. mizi z uctu. Dluhopis automaticky nezaklada pravomoc podilet se na rozhodovani na rozdil od akcie.

2/ Akcie- vydavani, noveho baliku akcii taktez inkasuje podnik penize a to za ucelem navyseni zakladniho meni - zakladniho kapitalu. Vlastneni takoveto akcie opravnuje k spolurozhodovani v zavislosti na % vyjadreni vlastnenych akcii z celkoveho objemu. Akcie jsou na drzitle, na jmeno atd. Ale neni uvedena a neexistuje doba splatnosti. Pokud chce podnik vykoupit zpet akcie, musi vystupovat jako jakykoli jiny akcionar. TJ jakoby akcionar samasebe. Pri tomto "vykupu" snizuje podniku ZK.


To jak je to u Fiatu nevim, ale kazdopadne mu fandim. Napriklad Stilo za tu cenu co nabizeji je super kauf a automaticka klima u nich je opravdu automaticka, ne jako nektere automobilky delaji automatickou a clovek pak zira ze pri navoleni taploty 24 stupnu toci cuflikem nekam mezi 21 a 26.

wolff
31. ledna • 15:03

Skoro správně,a le čekal sem co napíše Jarda...
No dluhopisy ještě mohou být úročeny, s akciemi je sice spjata dividenda,ale ta se nevyplácí, není li zisk. 
Tudíž...Pokud mají Banky akcie (s kterými jsou spojena práva akcionářů), pak v "zadluženosti" nevidím problém, pokud se společnosti daří.
A pokud mají banky dluhopisy a Fiatu se daří, pak mu jen tleskám... Je fakt dobrý...

wolff
31. ledna • 15:06

Přeměna dluhopisů n akcie je samozřejmě možná, jedná li se například o dluhopisy pritoritní...

KOSS
31. ledna • 18:47

Chtel jsem reagovat na tvuj bod b/
"To že je Fiat v černých číslech, přesto, že vydal za x miliard dluhopisů je neuvěřitelný výsledek a věz"

asi jsi se prepsal. Slovo "presto" si v kontextu odporuje. Asi jsi chtel napsat "Protoze"

V pohode. Fiatu zdar.

PS: dneska jsem byl na strankach alfy romeo. A krapet mne zdrtily ceny. takove vyssi jsem necekal. Doufal jsem ze zaklad tusim ze 146 bude posazen tak o 100 tis niz. Cenu na netu maj myslim okolo 500tis Skoda

wolff
31. ledna • 21:01

No jo...

core
31. ledna • 12:41

Tak tak, zivotaschopna konkurence s dobrymi motory je jen potreba

Doporučujeme

Články odjinud