Původním plánem (ještě z letošního února) bylo ukončit výrobu kompaktního a dostupného modelu v roce 2027, z linek v italském Pomigliano d’Arco poblíž Neapole ale bude sjíždět až do konce desetiletí. Zdroj: Fiat

Původním plánem (ještě z letošního února) bylo ukončit výrobu kompaktního a dostupného modelu v roce 2027, z linek v italském Pomigliano d’Arco poblíž Neapole ale bude sjíždět až do konce desetiletí. | Zdroj: Fiat

Zatím co minulá generace Pandy se vyráběla v polských Tychách, ta aktuální se přesunula do italské fabriky, která byla modernizována s nákladem téměř 900 milionů eur a bylo v ní nutné „něco dělat,“ aby vyráběla dle své kapacity 250.000 vozů ročně. Zdroj: Fiat

Zatím co minulá generace Pandy se vyráběla v polských Tychách, ta aktuální se přesunula do italské fabriky, která byla modernizována s nákladem téměř 900 milionů eur a bylo v ní nutné „něco dělat,“ aby vyráběla dle své kapacity 250.000 vozů ročně. | Zdroj: Fiat

Fiat má v plánu stát se čistě elektrickou značkou od roku 2030. Zdroj: Fiat

Fiat má v plánu stát se čistě elektrickou značkou od roku 2030. | Zdroj: Fiat

Fiat Panda Zdroj: Fiat

Fiat Panda | Zdroj: Fiat

Fiat Panda Zdroj: Fiat

Fiat Panda | Zdroj: Fiat

Fiat Panda Zdroj: Fiat

Fiat Panda | Zdroj: Fiat

Zatím co minulá generace Pandy se vyráběla v polských Tychách, ta aktuální se přesunula do italské fabriky, která byla modernizována s nákladem téměř 900 milionů eur a bylo v ní nutné „něco dělat,“ aby vyráběla dle své kapacity 250.000 vozů ročně. Zdroj: Fiat
Fiat má v plánu stát se čistě elektrickou značkou od roku 2030. Zdroj: Fiat
Fiat Panda Zdroj: Fiat
Fiat Panda Zdroj: Fiat
6
Fotogalerie

Fiat Panda se spalovacím motorem přežije až do roku 2030. Pak už budou všechny Fiaty elektrické

Italský nezmar se bude vyrábět souběžně s novou verzí na baterie, potvrdil šéf koncernu Stellantis.

I když měla Panda premiéru již v roce 2011, čeká jí ještě dlouhý život. O její budoucnosti promluvil Carlos Tavares při otevření továrny na elektrifikované dvouspojkové převodovky v komplexu Mirafiori v Turíně, informovala agentura Reuters. Původním plánem (ještě z letošního února) bylo ukončit výrobu kompaktního a dostupného modelu v roce 2027, z linek v italském Pomigliano d’Arco poblíž Neapole ale bude sjíždět až do konce desetiletí.

Nemusí jít jen o dobromyslnou snahu Fiatu nabízet lidem dostupné vozy s „normálním“ pohonem. Zatímco minulá generace Pandy se vyráběla v polských Tychách, ta aktuální se přesunula do italské fabriky, která byla modernizována s nákladem téměř 900 milionů eur a bylo v ní nutné „něco dělat,“ aby vyráběla dle své kapacity 250.000 vozů ročně.

Začátkem letošního roku navíc italská premiérka Meloniová prohlásila, že vytvoření koncernu Stellantis bylo jen maskované nepřátelské převzetí italského autoprůmyslu tím francouzským vzhledem k tlaku na koncern, aby vyráběl v Itálii milion vozů ročně.

K těm se nebude počítat chystaná nová elektrická Panda. Má stát na platformě Smart stejně jako koncernový sourozenec Citroën ë-C3, její výroba bude probíhat v srbském Kragujevaci. Proti tomu protestovaly italské odbory, jedna z největších tamních organizací FIOM ve svém prohlášení oznámila, že bude proti přesunu výroby mimo domovskou zemi Fiatu nejen protestovat, ale dokonce bojovat. Fiat má v plánu stát se čistě elektrickou značkou od roku 2030.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud