Generální ředitel Olivier Francois ve čtvrtek potvrdil, že benzinová Panda zůstane ve výrobě minimálně do roku 2027. Zdroj: Fiat

Generální ředitel Olivier Francois ve čtvrtek potvrdil, že benzinová Panda zůstane ve výrobě minimálně do roku 2027. | Zdroj: Fiat

Důvodem jsou stabilně vysoké prodeje, které přesahují momentální kapacitu výroby. Zdroj: Fiat

Důvodem jsou stabilně vysoké prodeje, které přesahují momentální kapacitu výroby. | Zdroj: Fiat

Produkce bude proto letos navýšena o 20 procent ze 144 000 na 175 000 kusů. Zdroj: Fiat

Produkce bude proto letos navýšena o 20 procent ze 144 000 na 175 000 kusů. | Zdroj: Fiat

Panda se během let designově vyvíjela, dostávala modernější infotainment a jízdní systémy, ale základ zůstal stejný. Zdroj: Fiat

Panda se během let designově vyvíjela, dostávala modernější infotainment a jízdní systémy, ale základ zůstal stejný. | Zdroj: Fiat

To šetřilo investice do vývoje, takže Fiat z ní má příhodné zisky a zároveň ji může stále nabízet za přívětivou cenu. Zdroj: Fiat

To šetřilo investice do vývoje, takže Fiat z ní má příhodné zisky a zároveň ji může stále nabízet za přívětivou cenu. | Zdroj: Fiat

Letos ji čeká další dílčí modernizace technického rázu. Zdroj: Fiat

Letos ji čeká další dílčí modernizace technického rázu. | Zdroj: Fiat

Je třeba splnit nové bezpečnostní standardy platné od 7. července. Zdroj: Fiat

Je třeba splnit nové bezpečnostní standardy platné od 7. července. | Zdroj: Fiat

Panda dostane povinnou signalizaci překročení rychlosti, „černou skříňku“, protikolizního asistenta, sledování jízdy v pruhu a čtení dopravních značek. Zdroj: Fiat

Panda dostane povinnou signalizaci překročení rychlosti, „černou skříňku“, protikolizního asistenta, sledování jízdy v pruhu a čtení dopravních značek. | Zdroj: Fiat

Standardem se rovněž stane snímání bdělosti řidiče a zadní parkovací senzory. Zdroj: Fiat

Standardem se rovněž stane snímání bdělosti řidiče a zadní parkovací senzory. | Zdroj: Fiat

Uprostřed palubní desky se objeví nový 7palcový infotainment s Apple CarPlay a Android Auto s digitálním příjmem rádia. Zdroj: Fiat

Uprostřed palubní desky se objeví nový 7palcový infotainment s Apple CarPlay a Android Auto s digitálním příjmem rádia. | Zdroj: Fiat

Důvodem jsou stabilně vysoké prodeje, které přesahují momentální kapacitu výroby. Zdroj: Fiat
Produkce bude proto letos navýšena o 20 procent ze 144 000 na 175 000 kusů. Zdroj: Fiat
Panda se během let designově vyvíjela, dostávala modernější infotainment a jízdní systémy, ale základ zůstal stejný. Zdroj: Fiat
To šetřilo investice do vývoje, takže Fiat z ní má příhodné zisky a zároveň ji může stále nabízet za přívětivou cenu. Zdroj: Fiat
10
Fotogalerie

Fiat Panda přijde v červnu s novou výbavou. Pro mimořádný zájem Fiat rapidně posílí výrobu

Pandu čekají dvě pozitivní novinky. Dostane modernější verzi a její výroba posílí. Je to evergreen, o který je stále velký zájem.

Nedávno zveřejněná pětice studií naznačila možný příchod elektrického Fiatu Panda a možná i vznik nové rodiny nesoucí toto jméno. Prakticky stejný záměr jako u pětistovky. V tu chvíli vyvstala otázka, co bude se spalovací verzí?

Generální ředitel Olivier Francois ve čtvrtek potvrdil, že benzinová Panda zůstane ve výrobě minimálně do roku 2027. Důvodem jsou stabilně vysoké prodeje, které přesahují momentální kapacitu výroby. Produkce bude proto letos navýšena o 20 % ze 144.000 na 175.000 kusů. Jediné, co může smělý plán výsledkově ovlivnit, je další zpřísnění emisních norem. Současné „benevolentnější“ podobě Euro 7 Panda bez problému vyhoví.

Pro Fiat je Panda zlatým dolem. Současná generace je tu s námi od roku 2011 a stojí na stejném základu jako například Lancia Ypsilon, která je rovněž nesmrtelným vozem. Panda si oblibu získala vysokou praktičnost při kompaktních rozměrech. Zákazníci jezdící mimo zpevněné silnice oceňovali možnost pohonu všech kol, stejně jako šetřící měli radost z motoru na LPG.

Moc z toho už v současné Pandě nenajdeme, protože mild-hybridní litr pohání jen přední kola. Panda se během let designově vyvíjela, dostávala modernější infotainment a jízdní systémy, ale základ zůstal stejný. To šetřilo investice do vývoje, takže Fiat z ní má příhodné zisky a zároveň ji může stále nabízet za přívětivou cenu.

Letos ji čeká další dílčí modernizace technického rázu. Je třeba splnit nové bezpečnostní standardy platné od 7. července. Panda dostane povinnou signalizaci překročení rychlosti, „černou skříňku“, protikolizního asistenta, sledování jízdy v pruhu a čtení dopravních značek. Standardem se rovněž stane snímání bdělosti řidiče a zadní parkovací senzory. Uprostřed palubní desky se objeví nový 7palcový infotainment s Apple CarPlay a Android Auto s digitálním příjmem rádia. Nabídku rozšíří linie Pandina s bílým lakem zvenčí i zevnitř a žlutými detaily. Výroba naběhne v červnu.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud