Fiat Panda: nová generace se začne vyrábět ještě letos

Fiat Panda: nová generace se začne vyrábět ještě letos

Ještě během letošního listopadu začne automobilka Fiat ve své středoitalské a zásadně modernizované továrně Pomigliano d'Arco vyrábět v pořadí již třetí generaci svého slavného kompaktu Panda (co naplat, Fiat byl na malé vozy vždy „machr“…), který vloni oslavil své 30. narozeniny. Veřejnosti se novinka oficiálně představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Již vloni Sergio Marchionne, nejvyšší muž Fiatu, hovořil o strategické úloze továrny Pomigliano v plánu „Fabbrica Italia“, jenž počítá s navýšením produkce z 650 000 vozů v roce 2010 až na 1,4 milionů již v roce 2014 (kam se v tomto ohledu hrabou i ty nejodvážnější plány takového Volkswagenu!).  

Rozhodnutí přesunout výrobu Pandy z polské továrny Tychy do Pomigliana je součástí opatření navazujících na dohodu Fiatu s odbory, které na oplátku slíbily zvýšit produktivitu práce zaměstnanců o plných 70 % zavedením trojsměnného provozu (místo dosavadního dvousměnného) a zavedením 280 denního pracovního roku (dosud 235). Není divu, Marchionne vyhrožoval, že pokud odbory požadavky vedení nepřijmou, přesune produkci Pandy z Polska do Srbska.

Fiat již nyní do továrny Pomigliano investoval v souvislosti s přípravou Pandy na 800 milionů eur. Během loňského roku zde vzniklo na 30 000 vozů Alfa Romeo 159 a 147. V Polsku Fiat nyní vyrábí nejen stávající Pandu, ale také svoji populární „pětistovku“ a Ford Ka, přičemž jde o druhou největší továrnu Fiatu v Evropě, neboť jen vloni vyrobila přes 530 000 automobilů. „Jedničkou“ v tomto ohledu ale zůstává brazilská fabrika Belo Horizonte, kde se již několik let staví více než 700 000 vozů. Jedním z nejnovějších přírůstků do jejího portfolia je specifický typ Fiat Uno, jenž byl připraven speciálně pro mimořádně důležitý brazilský trh s dlouholetou tradicí výroby vozů spalujících alkohol.
 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků