Fiat Panda: nová generace se začne vyrábět ještě letos

Ještě během letošního listopadu začne automobilka Fiat ve své středoitalské a zásadně modernizované továrně Pomigliano d'Arco vyrábět v pořadí již třetí generaci svého slavného kompaktu Panda (co naplat, Fiat byl na malé vozy vždy „machr“…), který vloni oslavil své 30. narozeniny. Veřejnosti se novinka oficiálně představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Již vloni Sergio Marchionne, nejvyšší muž Fiatu, hovořil o strategické úloze továrny Pomigliano v plánu „Fabbrica Italia“, jenž počítá s navýšením produkce z 650 000 vozů v roce 2010 až na 1,4 milionů již v roce 2014 (kam se v tomto ohledu hrabou i ty nejodvážnější plány takového Volkswagenu!).  

Rozhodnutí přesunout výrobu Pandy z polské továrny Tychy do Pomigliana je součástí opatření navazujících na dohodu Fiatu s odbory, které na oplátku slíbily zvýšit produktivitu práce zaměstnanců o plných 70 % zavedením trojsměnného provozu (místo dosavadního dvousměnného) a zavedením 280 denního pracovního roku (dosud 235). Není divu, Marchionne vyhrožoval, že pokud odbory požadavky vedení nepřijmou, přesune produkci Pandy z Polska do Srbska.

Fiat již nyní do továrny Pomigliano investoval v souvislosti s přípravou Pandy na 800 milionů eur. Během loňského roku zde vzniklo na 30 000 vozů Alfa Romeo 159 a 147. V Polsku Fiat nyní vyrábí nejen stávající Pandu, ale také svoji populární „pětistovku“ a Ford Ka, přičemž jde o druhou největší továrnu Fiatu v Evropě, neboť jen vloni vyrobila přes 530 000 automobilů. „Jedničkou“ v tomto ohledu ale zůstává brazilská fabrika Belo Horizonte, kde se již několik let staví více než 700 000 vozů. Jedním z nejnovějších přírůstků do jejího portfolia je specifický typ Fiat Uno, jenž byl připraven speciálně pro mimořádně důležitý brazilský trh s dlouholetou tradicí výroby vozů spalujících alkohol.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků