Kapitoly článku:
- Panda je nadějí Fiatu, oficiální fotografie mini autíčka
- Vzhled a velikost Pandy, zavazadlový prostor
- Základní výbava, ceny příplatkových prvků, interiér, palubní deska
- Palubní deska, odkládací prostory, sedačky, místo vpředu a vzadu
- Motor, spotřeba, řazení, chybí posilovač
- Srovnání s konkurencí, zhodnocení, plusy a minusy, přehled výbav
- Technické parametry všech motorizací
Seicento se nevyplatí
Zde se přímo vybízí srovnání s ještě menším Seicentem, které je nabízeno pouze ve třídveřovém provedení a jen s motorem 1.1 40 kW. Seicento má nejen nižší užitnou hodnotu, ale o pět tisíc nižší základní cena nevyváží generační zastaralost a zejména podstatně dražší příplatkovou výbavu. Pokud budete porovnávat stejně vybavené Seicento a Pandu, bude na tom Panda lépe. Zkrátka uvedením Pandy se ze Seicenta stal „mrtvý“ model.
Ačkoliv je Panda v základní výbavě skutečně levná, nepatří mezi nejlevnější vozy na českém trhu. Ty se totiž nabízí s cenou pod dvě stě tisíc: Daewoo Matiz, Dacia Solenza a dosluhující Suzuki Swift. O něco levnější je již zmíněný stájový kolega Fiat Seicento, i když zde je rozdíl nepatrný a užitné vlastnosti má bezesporu lepší Panda. Pro detailní srovnání cen a výbav těchto vozů, stejně jako dalších aut do 300 tisíc, si přečtěte náš starší článek. Zejména Dacia Solenza je zdatným konkurentem, má silnější motor, je levnější a mimo to má větší zavazadelník.
Panda je skvělé auto
Panda je nadmíru povedené auto, které má i přes malé rozměry velmi dobře využitý vnitřní prostor, kam lze bez problému „naskládat“ čtyři průměrně vzrostlé cestující. Pokud si zvyknete na masivní středovou konzolu a vyšší posez, nebudete mít s autem problémy. Počítejte ale s tím, že zadní sedačky jsou určené spíše dětem, než dospělým; zejména dobře živení tatíkové by se tam nemuseli cítit dobře. Já se však se svou výškou 177 cm cítil v autě poměrně dobře.
Díky délce 3,5 m se s autem perfektně manipuluje ve městě, jedinou nevýhodou je malý zavazadlový prostor; je to taková nákupní taška. Kvalita zpracování interiéru se zdá být dobrá, cestovní pohodlí rovněž. Myslím, že Fiat udělal slušný krok kupředu. A to, že se v interiéru nachází materiály druhé kategorie a že musel výrobce udělat určité kompromisy, je vzhledem k nízké základní ceně snad každému jasné. Kdybych měl auto hodnotit známkou jako ve škole, dostane jedna minus.
Plusy:
- dobrý vnitřní prostor vzhledem k délce
- nízká základní cena
- nepříliš drahá příplatková výbava
- rychlý nástup topení
Minusy:
- absence posilovače
- větší náklad v zatáčkách
- příliš masivní středová konzola
Parametry
- Fiat Panda 1.1 Active
- Rozměry: 3535 x 1578 x 1540 mm
- Rozvor: 2 299 mm
- Hmotnost: 840 kg
- Kola/penumatiky: 13" plechová s kryty, 155/80 R13
- Motor: 1.1 l, 1 108 ccm, výkon 40 kW při 5 000 ot., max. točivý moment 88 Nm při 2 750 ot.
- Zrychlení na 100 km/h: 15 s
- Spotřeba: 7,2/4,8/5,7 l/100 km
- Maximální rychlost: 150 km/h
- Zavazadlový prostor: 206/775 l
- Palivová nádrž: 35 l
- Základní cena: 214 900 Kč
- Cena testovaného vozu: 232 400 Kč
Základní výbava: airbag řidiče, nedělené zadní sedačky (pětimístná verze)
Příplatková výbava: centrální zamykání + el. ovládání předních oken (8 000 Kč), příprava pro rádio (2 500 Kč), autorádio Blaupunkt (7 000 Kč)
Ceny a výbavy základních verzí
Fiat Panda |
1.1 Active |
1.2 Dynamic |
1.2 Emotion |
Airbag řidiče |
• |
• |
• |
Airbag spolujezdce |
- |
- |
• |
ABS |
- |
• |
• |
Centrální zamykání |
- |
• |
• |
Dálkové ovládání |
- |
- |
• |
Výškově nastavitelný volant |
- |
• |
• |
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče |
- |
• |
• |
Elektrický posilovač řízení |
- |
• |
• |
El. ovládáná přední okna |
- |
• |
• |
El. ovládaná a vyhřívaná zrcátka |
- |
- |
• |
Mlhovky |
- |
- |
• |
Klimatizace |
- |
- |
- |
Automatická klimatizace |
- |
- |
• |
Příprava pro rádio |
- |
• |
• |
Rádio s CD |
- |
- |
• |
Pětimístná verze |
• |
- |
- |
Čtyřmístná verze s dělenými sedačkami |
- |
• |
• |
Plechová kola 155/80 R13 |
• |
• |
- |
Kola z lehké slitiny 165/65 R14 |
- |
- |
• |
Boční ochranné lišty |
- |
- |
• |
Cena (Kč) |
214 900 |
249 900 |
299 900 |