Fiat Panda: malý medvídek do města (megatest)

Fiat Panda: malý medvídek do města (megatest)

Kapitoly článku:


Seicento se nevyplatí

Zde se přímo vybízí srovnání s ještě menším Seicentem, které je nabízeno pouze ve třídveřovém provedení a jen s motorem 1.1 40 kW. Seicento má nejen nižší užitnou hodnotu, ale o pět tisíc nižší základní cena nevyváží generační zastaralost a zejména podstatně dražší příplatkovou výbavu. Pokud budete porovnávat stejně vybavené Seicento a Pandu, bude na tom Panda lépe. Zkrátka uvedením Pandy se ze Seicenta stal „mrtvý“ model.

Ačkoliv je Panda v základní výbavě skutečně levná, nepatří mezi nejlevnější vozy na českém trhu. Ty se totiž nabízí s cenou pod dvě stě tisíc: Daewoo Matiz, Dacia Solenza a dosluhující Suzuki Swift. O něco levnější je již zmíněný stájový kolega Fiat Seicento, i když zde je rozdíl nepatrný a užitné vlastnosti má bezesporu lepší Panda. Pro detailní srovnání cen a výbav těchto vozů, stejně jako dalších aut do 300 tisíc, si přečtěte náš starší článek. Zejména Dacia Solenza je zdatným konkurentem, má silnější motor, je levnější a mimo to má větší zavazadelník.

Panda je skvělé auto

Panda je nadmíru povedené auto, které má i přes malé rozměry velmi dobře využitý vnitřní prostor, kam lze bez problému „naskládat“ čtyři průměrně vzrostlé cestující. Pokud si zvyknete na masivní středovou konzolu a vyšší posez, nebudete mít s autem problémy. Počítejte ale s tím, že zadní sedačky jsou určené spíše dětem, než dospělým; zejména dobře živení tatíkové by se tam nemuseli cítit dobře. Já se však se svou výškou 177 cm cítil v autě poměrně dobře.

Díky délce 3,5 m se s autem perfektně manipuluje ve městě, jedinou nevýhodou je malý zavazadlový prostor; je to taková nákupní taška. Kvalita zpracování interiéru se zdá být dobrá, cestovní pohodlí rovněž. Myslím, že Fiat udělal slušný krok kupředu. A to, že se v interiéru nachází materiály druhé kategorie a že musel výrobce udělat určité kompromisy, je vzhledem k nízké základní ceně snad každému jasné. Kdybych měl auto hodnotit známkou jako ve škole, dostane jedna minus.

Plusy:

  • dobrý vnitřní prostor vzhledem k délce
  • nízká základní cena
  • nepříliš drahá příplatková výbava
  • rychlý nástup topení

Minusy:

  • absence posilovače
  • větší náklad v zatáčkách
  • příliš masivní středová konzola

Parametry

  • Fiat Panda 1.1 Active
  • Rozměry: 3535 x 1578 x 1540 mm
  • Rozvor: 2 299 mm
  • Hmotnost: 840 kg
  • Kola/penumatiky: 13" plechová s kryty, 155/80 R13
  • Motor: 1.1 l, 1 108 ccm, výkon 40 kW při 5 000 ot., max. točivý moment 88 Nm při 2 750 ot.
  • Zrychlení na 100 km/h: 15 s
  • Spotřeba: 7,2/4,8/5,7 l/100 km
  • Maximální rychlost: 150 km/h
  • Zavazadlový prostor: 206/775 l
  • Palivová nádrž: 35 l
  • Základní cena: 214 900 Kč
  • Cena testovaného vozu: 232 400 Kč

Základní výbava: airbag řidiče, nedělené zadní sedačky (pětimístná verze)

Příplatková výbava: centrální zamykání + el. ovládání předních oken (8 000 Kč), příprava pro rádio (2 500 Kč), autorádio Blaupunkt (7 000 Kč)

Ceny a výbavy základních verzí

Fiat Panda 1.1 Active 1.2 Dynamic 1.2 Emotion

Airbag řidiče

Airbag spolujezdce

-

-

ABS

-

Centrální zamykání

-

Dálkové ovládání

-

-

Výškově nastavitelný volant

-

Výškově nastavitelné sedadlo řidiče

-

Elektrický posilovač řízení

-

El. ovládáná přední okna

-

El. ovládaná a vyhřívaná zrcátka

-

-

Mlhovky

-

-

Klimatizace

-

-

-

Automatická klimatizace

-

-

Příprava pro rádio

-

Rádio s CD

-

-

Pětimístná verze

-

-

Čtyřmístná verze s dělenými sedačkami

-

Plechová kola 155/80 R13

-

Kola z lehké slitiny 165/65 R14

-

-

Boční ochranné lišty

-

-

Cena (Kč)

214 900

249 900

299 900

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud