chtel bych si poridit packet Class, mel by byt do 25000Kc
Jak funguje manualni klimatizace?
Je to kroutitko mechanicky sprazeno se soupatky a klapkami jako bez klimatizace, nebo elektromagnety?
Co termostat?; neumrznu, kdyz prijedu z Prahy do hor a nesnizim po ceste vykon chlazeni?; bude pri odstavenem kompresoru ve vnitr udrzovana konstantni teplota?
Nevim, nevim a nevim.
ale podle mě ho spíš převezme od Suzuki, nebo od Opelu, takže to nebude 900, ale 1000. A vzhledem k tomu, že v Suzuki Swift si tento motorek řekne o 5,3 litru na sto, mohla by panda po drobné modernizaci brát tak 4,9 l/100 km. A to už by stálo za zvážení, jestli nafťák, kterej je dražší jak při koupi, tak při opravách, nebo benziňák, kterej by mohl brát jen o 0,5 litru víc. Teď je ten rozdíl 1,5 l/100 km a to je ještě moc velkej rozdíl.
Ten motor 1.1 už má Fiat kromě Pandy jen ve výběhovým Seicentu. Má pak smysl kvůli jednomu modelu vyrábět motor 1.1, když mu konkuruje motor 1.2?
Podle mě Fiat tento motor brzy stáhne a vzhledem k tomu, že plánuje ještě něco menšího než je Panda, vezme stávající motor 1.2(který používá ve spoustě svých modelů), odpreparuje jeden válec a na světě bude hned tříválcová devítistovka s výkonem kolem 33 kW.
Podle mě se brzy Panda dočká této motorizace:
benzín:
0,9 - tříválec - cca 33 kW,
1.2 - čtyřválec - 44 kW,
1.4 - čtyřválec
nafta :
1.3 - čtyřválec - 45kW.
Dacia je nepochybně levné auto jako Panda, ale máte pocit, že Dacia o délce více než 4metry je malé auto?
Jinak jsem obrovský fanda nové Pandy (měl jsem i starou) a už pomalu šetřím na verzi 1.3JTD a kdo ví, možná dosáhnu i na verzi 1.3JTD 4x4.
1/ Špatný kryt zavazadlového prostoru ? - má ho vůbec v základu MATIZ nebo Fóbia JUNIOR ? 2/ Kufr jen 206 litrů ? - kolik mini aut (nemyslím malých aut) má tak slušnej kufr ? 3/ Kvalita ? - mrkni se na statistiku: japonci + porsche, pak dlouho nic, FIAT a zbytek světa a na konci VW Sharan.4/ Posilovač řízení ? - 90% aut bez posilovače má daleko těžší řízení5/ Sklápění sedaček ? - Jako každé auto s nedělenou sedačkou - líp se to dělá z kufru - obě páčky naráz6/ Centrální zamykání i na kufr ? - FÓBIA od verze COMFORT, PANDA - s dálkovým ovládáním c.z.7/ Signalizace světel ? - zkus to ještě jednou, protože fakt zhasínají úplně všechny, tj. signalizaci nepotřebuješ8/ Nejde se opřít o řadičku ? - Já myslel že to je jen na řazení ???9/ Spotřeba ? - to je fakt objektivní když měla najeto 1200km, Kolik žere ten Yaris ve 140 -150 km/h ? Ve starém a těžším Puntu 1.1 s SPI (PANDA je MPI) motor žere do 6,5 litru při normálním stylu jízdy.10/ Srovnání DACIA a PANDA - skoro stejná třída.....tak možná cenová...
ad POZITIVA
- co funce Follow me home (Superblb do XXXXXXtisíc)
- automatický zadní stěrač
- dveře co nejdou "vyháčkovat"
- 3x tříbodový pás vzadu v základu
- atermická skla (Ochcáfka Classic za příplatek !!!)
POZN. Nemám doma jen Fiata, ale i němce
1) Popsal jsem, jak funguje, nikde ani slovo kritiky.2) Napsal jsem, že má velikost 206 litrů a že to není mnoho; nebo snad je? Rovněž uvádím, že vzhledem ke krátké zádi je to pochopitelné.3) Píšu, že nové Fiatu jsou na tom s kvalitou daleko lépe.4) Řízení je těžké.8) Přispělo by to pohodlí při jízdě9) K testu jsem dostal auto s 1200 km a musel jsem ujet 400 km po dálnici; to je objektivní skutečnost a právě proto to v článku uvádím.10) Obojí jsou malá levná auta...
Kdybych měl psát o všem, co auto umí i neumí, upsal bych se k smrti. Nicméně automatický zadní stěrač či prostřední tříbodový pás vzadu jsem zmínit mohl, to je fakt.
Pokud pojedeš rychlostí 140km/h, tak se ve spotřebě maže rozdíl mezi 1.1 motorem a 2.5 litrovám motorem. Tu spotřebu bude mít motor od japonce, itala i němce plus minu stejnou. Důležitý pak je pouze součinitel aerodynamického odporu Cx. Pane Broža, dyť to jsou fyzikální zákonitosti !
Dneska jsem absolvoval v odpoledním shonu cestu Havířov -Brno (tj.3/4 dálnice, 1/3 silnice II a III.třídy) se zánovní firemní Pandou, jenž má na tachometru 10 tisíckm a výsledek ??? Vzdálenost 185 km jsem v odpolední špičce překonal za 2 hodiny a 3 minuty což odpovídá průměrné rychlosti 90 km/h a při opětovném dotankování do plné nádrže jsem naměřil spotřebu 10,54 litru na celou cestu, tj. necelých 5,7 litrů NA95 na 100km s podprůměrnýma zimníma gumama DEBICA....(test SM, Auto Tipu, Autohitu - všude chvála na vynikající spotřebu kolem 6 litru)
Takže doporučuji dát si v autoškole kondiční jízdy nebo používat tu řadící páku i na něco jiného než jako opěrku ruky
Doufám, že FIAT ČR bude příště trošku citlivější v tom komu ty novinářský auta má půjčovat. Myslím si že Panda nemá žádnou větší slabinu (ano široký středový panel,ale to pocítíte až po 100km jízdy ale to asi nebyl záměr konstrukterů dělat auto třídy GrandTurismo). Jediného vážného konkurenta vidím v Opelu AGILA (trošku víc prostoru), ale porovnání cena versus výbava a design jasně hovoří pro PANDU. Ten kdo se v Pandě někdy sveze, tak rychle zapomene na Matiz, Swift, Atos ap.
Pane Broža Přeji hezké svátky a Nový rok a doufám, že příště budete auto posuzovat měřítkem třídy kam auto patří a ne srovávat mini auto s konkurenty o třídy víš.
Nechápu, proč nedokážete pochopit, že těch 400 km jsem po dálnici prostě ujet musel; do článku jsem to uvedl a rovněž jsem tam napsal, že jsem poměrně rychle. Z toho pohledu je článek naprosto objektivní.
PS. Trasu Praha-Brno a zpět absolvuji s každým testovaným autem...
No myslím, že se dal najít nějaký normální úsek přiměřený účelu auta než omračovat grandózní spotřebou. A jestli jste si nenašel ani chvilku na testování v provozu, pro který je toto auto určený, tak jste je měl asi úplně zbytečně. Že to není auto na dálnici, to jsem Vám mohl říct rovnou od stolu, ani bych si do auta nemusel sedat. Trochu mi tedy uniká smysl testu. Ale nic ve zlým, příště si snad udělejte víc prostoru, ať to není tak zbrklé.
Možná je to jen můj dojem, ale celý článek není jen o spotřebě...
Ale nemusel, mezi Prahou a Brnem neni jen dálnice...
Poznámka k autorovi článku (i když si to asi nikdy nepřečte)
Článek na mě působil dojmem, že autor nemá rád italká auta, nebo přesnji značku FIAT.
Legendární motor FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) se proslavil nejvíce v Evropě a tak se pouřívá dodnes, nevím, proč se na městském autě hodnotí spotřeba při 140km/h, když se na našich dálnicích ani pomalu tak jezdit nedá, a je jasné, že motor o objemu 1.1litru bude mít určitě přes 4500otáček, tudíž i velkou spotřebu. O té dynamice: myslím si, že PANDA 1.1 má rozhodně větší dynamiku než Škoda Fabia 1.2MPI....
Také se mi nelíbil postoj - JEN 13" kola a kupte si posilovač. :)) Docela mě mrzí, jak je tento národ zhýčkaný. U takového auta bych snad ani posilovač nechtěl. Je pravda že pro ženy to výhoda je, ale jak může chlap říct, že ho z Pandy bolí rameno a že se málem utočil, to už je buď ostuda, nebo žádná fyzická síla :(, když chce člověk testovat auta s cenovkou 215000kč, nesmí týden předtím testovat auto za milion, nebo za plu milionu, to je můj názor. ... k těm kolům, "pouze" 13" kola sice nevypadají nejlépe, ale do městského provozu bych asi lepší nenašel, nebo snad 195/40R15? no nevím, a cena pneu? Možná by se to chtělo zaměřit trošku ekonomičtěji,protože 155/80R13 sice bude "plavat" na dálnici, ale ve městě a zvláště v ČR,kde jsou silnice v dezolátním stavu si myslím že je to řešení výborné.
Jinak jsem též rád za zlepšení zpracování plasů, v čemž fiat opravdu pokročil.
Interiér působí levně, protože to auto je levné.
Myslím si že článek není tak špatný, dokonce jsem tu a tam viděl chválu,
nicméňe tento článek nehodnotím známkou nebo bodováním, je to podle názoru a lásky ke značce. Jistě vidíte, že já asi Fiata mám rád. Ano mám, protože ho mám, vím dost o jeho historii a jezdil jsem v hodně Fiatech, nejsem jenom "dolívač benzínu", proto jsem musel na tento článek reagovat.
Jsou to jen mé názory, nechci nikomu křivdit, ale od čeho příspěvky jsou
Možná jste si nevšiml, ale v závěru článku jsem dal Pandě pomyslnou známku jedna minus. Panda je bezesporu povedené auto, jen ten posilovač mohl být v základu. Přítelkyně se ním právě proto odmítla svézt, protože by nezaparkovala.
Dynamika: Ano, Panda 1.1 jede lépe než Fabia 1.2 40 kW, stačí se podívat na údaje zrychlení... To, že jsem musel jet s Pandou 400 km/h po dálnici je dáno tím, že auta se půjčují v Praze a redakce je Brně, proto i ta spotřeba dopadla jak dopadla. Považoval jsem za fér úvést, že byla dosažena jízdou po dálnici při zhruba 130-140 km/h rychlosti.
Myslím, že článek je objektivní a případná kritika/chvála oprávněná.
PS. Nejsem příznivcem žádné značky, výjimkou je pouze Alfa Romeo, k níž mám jakýsi "intimní" vztah. Není tedy pravda tvrzení, že nemám rád italská auta
Nechci se moc s nikym hadat, ale 1.1 a jede 400 km/h? Inu chybicka se obcas stane, nejsme neomylni. Jinak diky za clanek, je napsan velmi dobre. Hezke svatky
Samozřejmě tam mělo být jen km
Díky za příspěvek - jsem ze stejného těsta. Ale musím se pana Broži trochu zastat. Kdysi jsem měl taky pocit, že nepíše objektivně, zvlášť, když nedal dopustit na svoji Oktávku. Pak se ale prořekl, že je vlatně skrytý Alfista. Jeho články se mi líbí.
Ano, jsem skrytý Alfista (nebo teď už vlastně ne, už to prasklo ) a kdyby to finanční situace dovolila, už bych jezdil faceliftovanou Alfou 156 s dvoulitrem JTS se Selespeedem
Octavia je spíše z nouze cnost, levné auto se slušným motorem a dobrou využitelností, ale ke škodovkám nijak zvlášť netíhnu... Nebýt to tehdy tak výhodná koupě, tak bych ji dnes neměl.
Vazeny pane, obecne se povazuje za lepsi miti na voze namontovany vetsi pneumatiky. Prave na vytlucich zjistite, ze vetsi stycna plocha a obvod kola znacne pomaha tlumit nerovnosti a take prispiva k lepsimu kontaktu s vozovkou. U dnesnich vozu je jiz nepsanym standardem rozmer R14. Pneumatika je sice o pak korun drazsi, nicmene ma vsechny jiz zminene vlastnosti. Uprime, kolik najezdite na pneumatikach km, ze je vam lito dat o par korun vice?
U takto malého auta větší styčná plocha zvýší tření, zvýší spotřebu a sníží max. rychlost, akceleraci atd atd. naopak bude auto o něco lépe držet v zatáčkách. Nevidím velký rozdíl mezi 14" a 13" koly, do města čím větší profilové číslo, tím větší je životnost celého auta, hlavně ráfků, náprav, poloos,ložisek, pneu sice nejsou o tolik dražší, ale přeci jenom jsou a profil 65 a 80 je obrovský rozdíl, tedy pokud mluvíme o pláštích šířky 155-165mm...jenom jsem reagoval na to slovo "pouze". 14" jsou přijatelné (např. 165/65R14), ale např. 15" kola na takové autíčko si pořídí jenom někdo kdo chce "tunit" nebo aby se na to všichni dívali, praktický užitek nula, naopak, dražší pláště,i ráfky.
... Chybí i takové základní prvky jako posilovač nebo druhý airbag řidiče.Na co by tam byly DVA airagy pro řidiče? Nechybí tam spíš airbag spolujezdce? To je vhodné si uvědomit, když jste zvyklí řídit pouze auta, která posilovač mají – jinak se vám může stát jako mně, že jsem v první zatáčce jel prakticky rovně; neuvědomil jsem si, že jedna ruka na volantu nestačí.To si snad pane Broža děláte srandu ne? To vám fakt v tomhle pidiautě (notabene jedoucím) chybí posilovač? To jste chlap?
Psal jsem v první zatáčce, pak jsem jízdu autu bez posilovače samozřejmě přizpůsobil...
No, ja bych to tak nedramatizoval. Pokud jste zvykli na fabii, tak vam vsechna ostatni auta budou pripadat, jako bez posilovace.
A neda mi to abych nedodal, ze zatacet jednou rukou neni nejlepsi zvyk ani v aute s posilovacem - a uz vubec ne v aute, ktere ridite poprve. A tohle by snad mel vedet kazdy, kdo uspesne absolvoval autoskolu.
To máte pravdu; jenže člověk si občas natolik jist sám sebou, že na takové základní věci zapomene
pane Broža, Vy jste borec! A ptal sem se na Audi A4 Allroad, A3 Allroad! Co děláte že nejste schopen odpovědi?
Pokud máte na mysli nové modely, jediné informace, které mám, pochází ze staršího čísla Autotipu. Měly by se objevit, ale nic bližšího zatím nevím.
... Přihrádka u spolujezdce nemá kryt, takže kolemjdoucí vidí, co je tam schováno. Proto není vhodné v ní něco nechávat v případě, že auto opouštíte. Protože tak není možné v autě nechat kryt rádia, musíte si ho brát s sebou. ...
Tato věta mě zvedá ze židle!!! Kvůli takto nezodpovědným lidičkám nám zloději lezou do aut i když sundáme čelní panel z rádia.
Více to komentovat raději nebudu, páč bych asi nebyl slušný....
no oni ti ukradnou i radio bez krytu
To se mi zatím, díkybohu, nestalo. Ale kámošovi jo, takže vím, že je to možné. Každopádně se vždycky snažím uklidnit tím, že si raději vybarou to auto, kde mají rádio komplet.
Neda mi nezapojit sa do diskusie, sam ma Fiat Seico 1,1.Motor je dostatocne zivy na tak male auto, spotreba 5-6,5l podla stylu jazdy.da sa ist aj za osem, ale to je styl brzda plyn,.S kvalitou pocas troch rtokov prevadzky to boli prkotiny, nesiel ventilator kurenia, boli vypadnute uhliky, tot vsjo.To sa moze stat aj na drahsom aute.Po vytiahnuti klucika sa vypne elektrika komplet, parkovacky sa daju pustit po zatlaceni tlavcidla vedla klucika zapalovania a pootoceni klucika zapalovania, tento system je aj v Punte.Tretie dvere s a daju otvorit y vnutra a po sklopeni sedadiel vznikne rovna ploch s objemom po strechu okolo 800 litrov.To na pande pokazili, signalizacia svetiel je tam telenou kontrolkou.
majo
K vasemu tipu u verze Dynamic nebude navic jen vybava a motor, ale take skrutny stabilizator na predni naprave (podle tabulky specifikaci) coz vyrazne zlepsi jizdni vlastnosti.
Nemejte strach z porizeni italskeho Fiatu. Sam jsem vlastnikem jiz druheho Fiatu a se spolehlivosti jsem nikdy problem nemel. Prvnim vozem bylo Punto 2 a slouzilo naprosto bez problemu - za cenu 270 000 jsem nenasel lepsi auto (Fiat dealeri radi poskytuji slevy a tak katalogova cena meho vozu byla 295 000). Pravdou je, ze nejen Panda, ale i Punto jsou mensi vozy. Presel jsem tedy do Brava a spokojenost je jeste vetsi. Pokud do Pandy zacnou davat motor 1,2 16V 80koni tak vrele doporucuji. S touto motorizaci dostanete diky fantasticke elasticite tohoto motoru a nizke vaze Pandy malinkaty zavodacek. Tento motor se dava do Punta a ja sam ho mam v Brave - ktera neni o mnoho tezsi nez Punto. Zcela ho vsak nedoporucuji v tezkem Stilu, kde je to motor za trest. Kvalita zpracovani Fiatu v novem tisicileti je zcela bez vetsich komplikaci. Sice sem tam neco nekde zaklepe, ale co - kousek papirku vse napravi. Znate snad levne auto, kde by se toto nevyskytovalo? Na rozdil od ceskeho cenoveho ekvivalentu - Fabia Junior ma nova Panda alespon italskeho ducha a to je vlastnost ktera je k nezaplaceni.
sem tam zaklepe ,sem tak vypadne schránka u spolujezdce a praští ho přes kolena,ale jinak má italskýho ducha. Jsi zapoměl na jejich siestu ! po 5ti hodinách přijdou vyspinkaný a nevěděj kde přestali a to je jejich problém
Ale jako nákupní taška se slevou ujde.
Jedine auto, kde na me kdy vypadla schranka spolujezdce a prastila me pres kolena byla Skoda Octavia modelovy rok 2001...
No a ještě některé modelové řady Fabie mají tu výhodu, že rozhodně nic nemůže vypadnout, protože nemají na té schránce ani dekl. A po dnešní jízdě na zadních sedadlech Fábie 1.9 SDI Classic jsem zjistil, že tam není ani madlo nade dveřmi. To musela být úspora. To je fakt síla.
mysli, na co by u auta s motorem 1.9 sdi to madlo asi bylo?
Dříve v Classicu madla nechyběla, teď už ano. Škodovka ořezává co může, aby pak mohla uvést speciální akční modely, kde ta "vykradená" výbava je
Poznámka: Testované Pandě chyběla signalizace zapnutých světel, což je nadmíru užitečná funkce. Naštěstí nechybí přepnutí na parkovačky po vytáhnutí klíčků ze zapalování.Tak tohle me zajima. Pokud vim, tak u vsech Fiatu to vzdy fungovalo tak, ze po vytazeni klicku se vypla komplet elektrika. Takze zadna signalizace nebyla potreba. Fakt u tehle Pandy sviti svetla i po vytazeni klicku v normalni (majitele Fiatu vedi ) poloze?
NA CO? S autem jezdím a když vytáhnu klíč tak vše zhasne, pokud chceš parkovačky musíš napřed otočit konec páčky pod volantem do polohy "O" a pak přepnout na parkovačky. Starší Fiaty to měly u spínací skříňky.
za stop polohou klicku u Fiatu Tipo byla jeste jedna, do ktere se klicek dal prepnout az po zatlaceni pojistky palcem a pootoceni klicku zpet. Tehdy se rozsvitili obrysovky. Jinak po "beznem" vytazeni klice svetla zhasla. Jak je to u Pandy, to nevim, ale mne se ta funkce libila. Zato se mi nelibilo hodne jinych veci
Pandu už bohužel nemám, proto nemohu tuto tezi ověřit. Nicméně věřím, že se časem najde čtenář, který si Pandu pořídí a zjistí, zda je to možné či nikoliv.
Panda páčku u zapalování nemá, světla se s vypnutím klíčku vypnou sama, pokud chcete nechat svítit obrysy, je potřeba světla mít ve vypnuté poloze a po vypnutí zapalování zapnout obrysovky, a ty pak svítí. Možná sem to popsal složitě, ale funkčně je to OK. Myslím že Panda Active posilovač nepotřebuje, řízení de krásně lehce...
No, já mám FIATA UNO - jj já vím stařičké auto, no a když vytáhnu klíček ze zapalování, tak se světla vypínají, jak parkovací, tak obrysovky, myslím si že je to jedna z velkých chvál, protože to jsou ještě doby favoritů a vytřískaných baterek, co favoritů, starých škodovek (Uno se vyrábělo od .r.83)...a rodiče mají PUNTO I - a tam je to to samé, pochybuji, že to bude u nové Pandy jinak. Starou pandu jsem řídil ale už si to nepamatuji :))
Přesně to napadlo i mě. Měl jsem tři Fiaty a vždy to bylo stejné. Po vypnutí motoru fungovala jen výstražná světla a rádio. Jestlipak taková jednoduchá a užitečná fajnůstka napadla i "nedostižný" VW?
To nenapadlo. U VW a u mnoha dalsich automobilek se vychazi z logiky, ze pokud napr. zastavite u silnice a vypnete motor (vytahnete klice ze zapalovani), pak sviti alespon parkovaci svetla, coz bezesporu prispiva k vyssi viditelnosti vozu pri zhorsenych svetelnych podminkach a tim i k bezpecnosti. Je to vsak otazka nazoru, co je lepsi.
Jenze to ty Niemande jde u Fiatu samozrejme taky aby svitil i bez klicku v zapalovani! Akorat se logicky predpoklada, ze ve vetsine pripadu clovek po vytazeni klicku rozsvicena svetla nechat nechce. A pokud jo, tak proste klickem otoci jeste o pul obratky vic... ale to uz by na VW asi bylo moc konstrukcne narocne....
Nevíte zda se bude dělat i třídveřová verze a kdy?
Podle našich informací koncem příštího roku.
Zajímalo by mně, jestli už fiat konečně zapracoval na kvalitě, na internetu se to jen hemží špatnými zkušenosti s fiaty obecně... Mně se třeba líbí docela Stilo, ale trochu se ho bojím... Abych pak nestrávil víc času v servisu než na silnici.
Kdy už konečně tupci přestanou donekonečna vychvalovat VW?
Kdy už konečně tupci pochopí, že Panda (Punto, Bravo(a), Stilo) není Ritmo?
Kejml by se měl asi zamyslet... Bravo/Brava jsou auto o ničem. Za něco bude stát Panda 4x4. Fiat by se mněl vzpamatovat a dělat něco jiného než Fiat Multipla. nejhorší je že přední částí pokazili tak skvělé auto jakým je Lancia Lybra...
Co se ti nelíbí na VW? Ukaž něco lepšího!
Bravo/Brava jsou stale lepsi nez Golf III. Shodou okolnosti mam ve sve garazi jedno a v rodicovske je druhe. Vrzou obe stejne, Fiat ma lepsi podvozek, Golf lepsi motor. Golf je v servisu daleko casteji. Stilo MW JTD115 je taky v rodine. Kam se na to se*e Focus, Oktavka... Lybru neznam, nemuzu hodnotit. Jestli se ale zlepsili od dob Prismy tak jako Fiat od doby Ritma ...
No nevím ale i takové Polo má větší image než Bravo/Brava... Golf III? To je minulost zabývej se IV! Lancia s Alfou podle mě drží Fiat nad vodou... Kdysi jsme měli Themu a musím říct že to bylo super auto a vypadá dobře i dneska. Ale jak si někdo může koupit Fiat Multipla to fakt nechápu, to je h*vno jak Brno... Touran ze srovnatelné kategorie je mnohem lepší po všech stránkách!
Fauvé rulezzz
Proboha Touaregu, trochu objektivity do své VW zaslepenosti. Touran je zcela nové auto a Multipla se dělá možná už 4 roky, což je dnes u aut téměř generace. Designéři se u Multiply pokusili udělat jiné auto. Dopadlo to na jedné straně blbě - velmi kontroverzní design (i na mě už je to divoké) a na druhé straně dobře - parádní vnitřní prostor, netradičně řešený. Už jsem slyšel od pár majitelů, že je to naprosto bezproblémové auto pro větší rodinu (6 míst) na delší vzdálenosti. Teď jen řeknu svůj osobní názor. Raději zkusit divoký design než žádný typu krabice vzešlé z užitkového Transporteru. Protože podle mě takto vypadá Touran a navíc za dost velké peníze. Myslím, že to není jen můj názor, ale i řady periodik, které ho testovaly v nedávné době. Dokonce i na DSF v Motorvision si ten redaktor, pro kterého je jinak Golf jediné auto na světě, neodpustil pár jízlivých poznámek na jeho design. Samozřejmě to nic nemění na tom, že mimo Itálii se Multipla prodává mizerně a v současné době se přepracovává a řeší se co s ní.
Jinak Polo (a každý VW) má větší image hlavně u kravatových manažerů a jim podobných. Je jen dobře, že tak nesmýšlí každý člověk, jinak by se nám na silnicích z té přemíry spolehlivosti brzy zatočila hlava.
Obvykle se s fandy VW nehádám, ale dnes se celkem nudím, takže.... Multipla je auto pro 6 lidí, Touran jen pro 5. Kufr má větší Touran (asi o 200l). Multipla stojí v maximální výbavě 700tisíc (1.9 JTD 110HP), Touran 850 (1.9 TDI 100HP). Jinak ta výbava je asi větší u Fiatu, ale to se mi fakt nechce zjišťovat podrobně (Touran je zase bezpečnejší...). Co se týče jízdních vlastností, tak na tom budou asi podobně.... VW by měl být kvalitnější, ale těch 150tisíc cenového rozdílu je fakt hodně. Co se týče vzhledu, tak už brzo přijde nová Multipla, která není tak extravagantní jako ta současná (ikdyž pro fandy konzervativního designu to ještě pořád asi nebude ono....), takže tím zmizí asi největší negativum současného modelu (ikdyž mě se líbí....). No, ale jak už tady psal jeden kolega, člověka s nickem "touareg" asi tyhle argumenty nepřesvědčí.... Takže se dál vyjadřuj stylem "multipla je h*vno jak Brno" a dál ztrapňuj fandy VW....
Obvykle se s fandy Fiatu nehadam, ale protoze mam cas, takze ...
Touran je koncipovan jako vuz pro 5 lidi, to neni slabina, tak bylo auto navrzeno. Z pruzkumu, ktere delala automobilka VW jasne plyne, ze zakaznici si vuz pro vice lidi v teto tride nepreji (nepotreuji).
Cena Fiatu je jiste nizsi, protoze musi bojovat s image spatnych vozu a Multipla je konstrukce starsi model. VW je drazsi, protoze si to muze dovolit, ma takovou cenovou strategii.
Do Touranu se take montuje novy vyspely naftovy agregat 2.0 TDI, ktery splnuje normu Euro IV a nove FSI benzinove motory.
Verte, ze jizdni vlastnosti Touranu s novou koncernovou platformou jsou o stupen lepsi nez ve fiatu. Mene se naklani, vice tlumi razy od pricnych nerovnosti, zad je stabilnejsi, ma mensi sklon k nedotacivosti (ve spojeni s tezsim naftovym agregatem).
O kvalite zpracovani se nema cenu rozepisovat. Konecne Touran je o nejaky ten rok konstrukcne mladsi. Spary dveri, lepsi ulozeni naprav, lepsi brzdy, lepsi ulozeni motoru v ramu, vyssi torzni tuhost karoserie jak v tahu tak ve zkrutu, kvalitni plasty, pohodlna sedala, siroce nastavitelny volant, vysoky stupen ergonomie. Vim ze to zni jako bych byl marketingovy pracovnik VW , ale tohle jsou jasna a nepopiratelna fakta.
Vzhled nehodnotim, nekomu se libi extravagance, nekomu jinemu strohy a prisne funkci design.
Pokud se nekdo vyjadruje ve smyslu ze Fiat je h*vno a podone, pak se jedna o cloveka, ktery je evidentne zameren proti fiatu. Osobne si ale myslim, ze Fiat ve svych drivejsich modelech vysoky stupen kvality neuplatnoval. Zmena jiste prisla s vozy Stilo a Panda, o tom neni sporu. To jsou kvalitni vozy.
OK, Vaše argumenty beru a pod prvou vetu Vaseho posledniho odstavce jsem ochoten se podepisat. Jen bych ji doplnil v tom smyslu, ze podobne je na tom clovek, ktery tu kdesi navrhoval srovnavat Bravo/Bravu s Golfem IV, nikoli s Golfem III - odstup v dobe vzniku modelu je obdobny, jako u Touranu a Multiply.
touran má uváděnou velikost kufru cca 695 L, ale až po střechu!!! Po nahlédnutí dovnitř je každému jasné, že tam pod roletku schová jen asi 550 L
No tak to ne! Já nikoho neztrapňuju a nejsem sám komu se Multipla nelíbí... Asi nechápeš, že mě se líbí hodně aut! Třeba USA trucks! I když v našich krajinách o nich nikdo nic neví... Ty asi taky ne, že? To sem se zasmál jak jeden amatér psal že v USA jsou o moc větší auta než touareg. A víš co napsal jako příklad? Doslovně toto: Já jsem v takových autech normální řidiče potkával - v Americe. A to v SUVčkách, proti kterým je Touareg malej prcek (Ford Expedition, GMC Denali nebo trochu menší Lincoln Navigator).
To je co?
Ten příspěvek se zastával řidičů SUVček, že všichni nejsou nutně vylízaní blbečci. A uznávám, že toho Navigatora jsem netrefil - to je stejná třída jako Touareg. Ale že Denali a Expedition jsou o dost větší než Touareg, za tím si stojím. Nevím, kam bys třeba v Touaregu posadil 9 lidí, když je bez o 298 mm kratší než Denali a o 442 mm než Expedition. Jinak míry Expeditionu jsou tady (oficiální stránka Fordu mi teď nejede) a míry Denali (tedy Yukonu ) máš tady. (1 inch je 2,54 cm, což jako příznivec trucků musíš vědět daleko líp než já. )
Hele Touaregu, bavili jsme se snad o Multiple a Touranu, ne? Tak proč sem do toho taháš americký SUV???? Patrně postrádáš základní intelektuální vybavení jako třeba schopnost argumentace, ne???? Ale jsem rád za Tvoje přízpěvky, hezky mi tím potvrzuješ moji teorii, že průměrný fanda VW je naprostý idiot. Jen tak dál, Eintopf forever!!!!!!
Tak to je vrchol všeho! já sem se snažil být hodný, podiskutovat ale ty si jenom nějaký ... co dokáže jen argumentovat že neumím konverzovat či co a! O Touran vs. Multipla si mi (jako správný amatér) řekl pár čísel a asi sis myslel že ti řeknu něco v tom smyslu, že Touran nemá rozvor 3421 ale 3425 mm (čísla jsem si vymyslel). Proč ses se mnou nezačal bavit o Am trucks, to nevím... Asi o nich nic nevíš a beztak nevíš, co mi přišlo nesmyslné na tom jednom přízpěvku. A nechápu proč sem nějaký blbec!
A doufám že odpovíš a nahodíš téma o autech, jinak si o tobě budu myslet svoje!
A to co si budu myslet nebude nic kladného.
Good night and VW rulezz forever!
Helo Touareg, víš kdo jezdí v U.S v trakách? Lesby...To jen tak mezi nama..Fakt...A nerozčiluj se.
I když jsem velký Fanda Fiatu, nebudu urážet VW, protože mám z těchto aut vcelku respekt.. Myslím si ale, že VW je zaměřená na komfort a Fiat na cenu. Proto bych tyto auta vůbec nesrovnával. Pokud chci auto na komfort, koupím si STILO MW (mutliwagon) pokud mám hodně dětí nebo početnou rodinu, koupím so Multiplu, která není nejhezčí, ale cenově asi nejdostupnější. Pokud chci jezdit rychle a ujiždět všem ostatním, pořídím si stará UNO LOGO 1.4TURBO I.E nebo PUNTO 1.4T GT, popř. COUPE. je to vyloženě o kategoriích a fiat BRAVO/BRAVA vyloženě předběhla vývojem Golfa III . Podívejte se jenom na palubní desku :) jenom na koeficient aerodynamiky. S motorem 1.6 16V Brava taky není lína, jak s 1.2 8V - pravda na Bravo/a dost slavý agregát. Japonce bych už vůbec nesrovnával, protože to tovoří lidi z uplně jiných zemí na jiné úrovni. Japonci mají lepší motory než fiat - jsou výkonější... ale co se týče výdrže, no to už bych si tak nebyl jistý, a spolehlivosti také ne. Fiat má u nás tu nevýhodu, že ho lidi mají zafixovaného jak zrezlá Regata, zrezlé Ritmo, Uno, Tipo :)) no to bude asi hlavně tím, že v Itálii nesolí. Kdyby se VW dělal v itálii, taky by už dnes měl odslouženo. Naštěstí Fiat přešel před rokem 93 na pozink kastle (ne u všech modelů), ale lidi si pořád myslí totéž. Ono se chce také o auto starat a ne jen dolívat benzín..Viděl jsem stejně zrezlé Fiaty jako golfy, horší laky u VW, staré technologie. Samozdřejmě že u Fiatu např. nízká účinnost (ale zase vyskoá životnost) Dieselových motorů-..ale FIAT vynalezl první maloobjemové vstřikování - legendární motor FIRE vyvíjený už v roce 1980, a od roku 1985 se dělá prakticky nezměněný až dodnes (1.1Panda , 1.1seicento, 1.2 8V Stilo,Brava,Bravo,Punto..atd atd), proto bych Fiata vůbec neodsuzoval a VW bych nepovažoval za nej značku.
Nechci si připadat jako kverulant, ale v tabulkách TUV mají první příčky obsazené ve většině kategorií právě japonci /1 - 3 je Toyota/, a kupodivu i auta od kterých bych to nečekal /pověstná německá kvalita/ se drží až ve středu pole. A na adresu Touarega bych chtěl říct, že platit za image 150 000,- mi připadá zbytěčné, to je raději investuju jinam, třeba do nafty. /Jen pro rejpaly, nemám nic společného ani s italskými ani německými auty./
Já Pana Brožu z ničeho neobviňuju, jenom mi to někdy nepřišlo jako subjektivní názor, ale objektivní. Mnoho z jeho výroků je pravda, takže já proti nikomu nic nemám. Ono vždycky se najde někdo, kdo si rejpne a komu se článek nelíbí, takže já sám vím, jak je to těžké.
touareg opět zabodoval: Polo a image to je jako láska a šrapnely
Kluku, když miluješ svou zemi, kterou obsadil jiný národ tak použiješ šrapnely! :) Ale z Pola čiší solidnost, což se o Bravě říci nedá. Já znám ty co závidí Volkswagenu, ale přesto jsou tvrdohlaví. Nemysli si však že sem nějaký šulin, co neuznává nic jiného... Tak to není!
K čemu je ti solidnost v servisu? Auto je naježdění. Mimochodem v takovým Monte Carlu by si nadělal určitě víc parády s Bravem (HGT) než s Golfem... (VR6)
Zapomněl jsem... Polo samozřejmě image má - ale pro koho, že ? Potkal jsem pár prosťáčků, kterým se líbilo víc než Favorit. Co se konkrétně třeba zmíněné Bravy týká, řekl bych, že naprosté většině lidí se líbí. Mimochodem i mě.
to Touareg: jestli jsi penis, o tom jasně mluví Tvoje fundované příspěvky, plné exkrementů
Co je lepší než VW ? To je dobrej fór Skoro všechno
Proboha, všichni zaslepenci do té VW hrůzy by si už konečně měli přiznat, že jim např. Japonci dali už pořádně za vyučenou. Co se spolehlivosti, technologií i designu týká. Výtvory z Golfsburgu už nemají ani jedno z toho. Ale někomu, kdo má takový nickname je to asi zbytečné vysvětlovat.
Tato debata je dost o nicem...Nevim o tom, i kdyz jsou nynejsi japonska auta ve vsech ohledech skvela, ze by nemcum nejak davali na prdel, to jsou keci. Prilis silna slova. Nemecka auto jsou kvalitni, vybavena moderni technologii a designem stejne tak jako jsou japonska. Japoncum bohuzel chybi ta spetka image navic, kterou maji nemci. Ruku na srdce, vozy Audi - navic je z holdingu VW - je po vsech strankach kvalitni znacka, stejne tak jako treba Honda.
Zhruba bych se vsim souhlasil, ale s tou moderni technologii u VW jsem popadal dech. Co se tyce motoru, v tom japonci predstihli VW o dost, aby to stalo za zamysleni. Napr. na motory Hondy nebo Toyoty saha VW tak z 50 %. Upozornuji, ze myslim motory v autech pro nizsi stredni tridu, ktera je preci jen dostupnejsi pro ceskeho obcana.
P.S. pro rejpaly, mam Escorta 1.6 16V r.v. 93 a mel jsem vyhrady na japonce (japonec nakonec atd.), ale uz jsem se poucil a otevrel oci.
záleží, aké motory hodnotíš. Pokiaľ benzín, tak s tebou súhlasím. Jediným dôstojným reprezentantom VW v benzíne je zastaralá 1,8T.
Čo sa týka nafty, tak tu je situácia presne opačná. Ale jedno treba japoncom uznať - prestali kurviť naftu a začali kupovať dízle od Európanov (napr. Mazda - Ford).
Odpovim souhrne. Pokud si nekdo mysli, ze VW nema moderni technologie, pak je dle meho nazoru clovekem, ktery nevi o automobilovem prumyslu vubec nic, nebo se snazi umyslne rikat nepravdu. Motory VW Group jsou myslim velmi dobre. O dieslech nema cenu debatovat, tam je to jasne. Benziny jsou na tom hure. Japonci maji urcite o trochu navrch, o tom neni sporu. Pokud tu ale nekdo rika, ze jedinym slusnym motorem je 1.8T, tak to se mi snad jenom zda. Co 2.0 110 kW, co 1.4 74kW, co nova technologie FSI a dalsi technologicke novinky. Automobil se musi posuzovat celkove, nikoli jenom pouzitym motorem. Nicmene VW nikomu nenutim, to v zadnem pripade.
FSI jsou nové motory. Nkdo neví jak na tom budou se spolehlivostí a jak to bude s výkony v reálu. Mimo jiné opět s těmito motory přišel VW po funuse, neb Mišizbuši, Honda či Fiat (A-R JTS) tyto motory ještě s lepšími parametry vyrábí už dávno. Tak jak je to s tou technologií? A pokud jde o tu 1,4 74 kW. Horší benzinový motor neznám. Musíš lít do toho 98, žere to olej a životnost je také mizerná...
Jasne, ze jsem mel namysli benzin. V nafte se VW podarilo postavit motor vybornych vlastnosti. I kdyz je zajimave, ze prvni TDi motor zacal delat seriove Fiat v roce 1988 s vykonem 90 hp. Podle vyjadreni od nekolika lidi se tento motor od nynejsiho VW moc nelisi. Niemand s tim FSi bych pockal, zatim hodnoceni jsou dost zdrzenliva a uvidime jak bude tento motor vypadat po 3, 5 letech provozu. Mam trochu strach z toho mnozstvi elektroniky. Jinak samozrejme jsou i ostatni motory pouzitelne a nejenom 1.8T. Je dost tezke se zavdecit vsem zakaznikum, kdyz spektrum je siroke a naroky naprosto rozdilne (jeden chce sportovni vykon a zvuk a druhy to chce jako auto pro manzelku do mesta)
P.S. proti VW nic nemam
Motory jsou u vsech automobilek podrobovany docela prisnym zatezovym testum, ktere se snazi co nejverneji simulovat opetrebeni a zatez po urcitou dobu. Pochybuji, ze by jakakoli automobilka vyslala do sveta technologii, ktera by nebyla takto odzkousena. Vzdyt by si sypali pisek na hlavu, pokud by museli ze zaruky vymenovat tak drahe komponenty, jakou bezesporu elektronika motoru je. S tim spektrem zakazniku mate pravdu, kazdy chce neco jineho. Nastesti je tu konkurence, takze pokud nenajdu to prave orechove u jedne znacky, jdu k jine. To ale preci jeste neznamena, ze pokud VW nenabizi v dane kategorii to nejlepsi, tak ze je spatny. To jste samozrejme netvrdil, to rikam obecne!
Moderná technológia je jedna vec, ale pohľad na motor z celkového hladiska výkonu, priebehu NM, spotreby, spolahlivosti, typu paliva (95 vs. 98), servisných nákladov a výdrže motoru je vec druhá. Tak ako sa motor VW 1,9 TDI 81 kW ukázal ako jeden z najlepších na svete (pravda je, že svoje už má za sebou), tak napr. motor 1,4 16V 74 kW sa ukázal ako prepadák (ďaleko lepšie je hodnotený 1,4 16V 55 kW). Podobne to vyzerá s motorom 1,6 FSI, čo sa týka 2,0 FSI, ten už je hodnotený ďaleko lepšie, aj keď porovnanie 2,0 FSI vs. 1,8T vyznieva stále lepšie pre oldies.
Je to pořád dokola. Stačí si přečíst na těchto stránkách rubriku Garáž a v ní debatu na téma spolehlivost Fiatů. Myslím, že to dost napoví. Lidi jsou dneska s Fiaty spokojení. Byl jsem jeden z nich. Jo a s Pandou 1.2 Dynamic jsem jel cca 25 km po městě a okolí. Myslím, že je to parádní auto pro tyto účely. Kdo chce polykače dálničních kilometrů, měl by se poohlédnout po něčem jiném.
Fakt dobrý auto, ta verze Dynamic, o ní by se už dalo uvažovat. Ale věčný dilema: koupit za 250 táců nový malý auto nebo ojetinu střední třídy?
Za 250 táců je také Fiat Punto (pokud platí akční ceny). Také otázka - větší s menší výbavou,nebo malé auto líp vybavené?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.