Fiat Panda je „Car of the year 2004“

Mezinárodní porota sestavená z celkem 58 novinářů z 22 evropských zemí, zvolila vůz Autem roku 2004 malý vůz Fiat Panda. Pořadí bylo následující:

  • Fiat Panda (281),
  • Mazda 3 (241),
  • Volkswagen Golf (241),
  • Toyota Avensis (219),
  • Opel/Vauxhall Meriva (213), 
  • BMW řady 5 (144) ,
  • Nissan Micra (111).

Následuje úryvek z tiskové zprávy Fiatu:

„Fiat Panda je nejen celkovým vítězem ocenění Auto roku 2004, ale obdržel také hlasy od většiny členů jury: 55 z 58 nominovali Pandu, 16 z nich ji tipovali vítězem. Poprvé v historii model segmentu A zvítězil v nejprestižnější soutěži automobilového průmyslu. Vyjímečný rekord, který znamená pro Fiat Auto pět vítězství za posledních deset let: Fiat Punto v roce 1995, Fiat Bravo/Brava - 1996, Alfa 156 - 1998, Alfa 147 v roce 2001 a Fiat Panda v roce 2004. Slavnostní předání ceny Auto roku je tentokrát organizované francouzským časopisem ‘L’Automobile Magazine’ a proběhne v Paříži 19. ledna 2004.

Ocenění Auto roku bylo poprvé představeno v roce 1964. Aby se mohl vůz zúčastnit soutěže, musí být uveden během jednoho roku alespoň na pět různých evropských trhů. Další parametry jsou následující: design, komfort, bezpečnost, spotřeba, jízdní vlastnosti, výkon, praktičnost, ekologický přístup a nakonec cena a užitná hodnota.

Seznam je vytvořen ze všech  nových modelů uvedených během roku a sedm nominovaných postupuje do finále. Každý člen jury má 25 bodů,  které rozdělí mezi 7 vozů, maximum je 10 bodů pro první volbu.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků