Fiat Panda je „Car of the year 2004“

Mezinárodní porota sestavená z celkem 58 novinářů z 22 evropských zemí, zvolila vůz Autem roku 2004 malý vůz Fiat Panda. Pořadí bylo následující:

  • Fiat Panda (281),
  • Mazda 3 (241),
  • Volkswagen Golf (241),
  • Toyota Avensis (219),
  • Opel/Vauxhall Meriva (213), 
  • BMW řady 5 (144) ,
  • Nissan Micra (111).

Následuje úryvek z tiskové zprávy Fiatu:

„Fiat Panda je nejen celkovým vítězem ocenění Auto roku 2004, ale obdržel také hlasy od většiny členů jury: 55 z 58 nominovali Pandu, 16 z nich ji tipovali vítězem. Poprvé v historii model segmentu A zvítězil v nejprestižnější soutěži automobilového průmyslu. Vyjímečný rekord, který znamená pro Fiat Auto pět vítězství za posledních deset let: Fiat Punto v roce 1995, Fiat Bravo/Brava - 1996, Alfa 156 - 1998, Alfa 147 v roce 2001 a Fiat Panda v roce 2004. Slavnostní předání ceny Auto roku je tentokrát organizované francouzským časopisem ‘L’Automobile Magazine’ a proběhne v Paříži 19. ledna 2004.

Ocenění Auto roku bylo poprvé představeno v roce 1964. Aby se mohl vůz zúčastnit soutěže, musí být uveden během jednoho roku alespoň na pět různých evropských trhů. Další parametry jsou následující: design, komfort, bezpečnost, spotřeba, jízdní vlastnosti, výkon, praktičnost, ekologický přístup a nakonec cena a užitná hodnota.

Seznam je vytvořen ze všech  nových modelů uvedených během roku a sedm nominovaných postupuje do finále. Každý člen jury má 25 bodů,  které rozdělí mezi 7 vozů, maximum je 10 bodů pro první volbu.“

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků