Fiat Panda jako sporťák a off-road 4x4

21 komentářů

Alien
14. října • 11:58

Tak to uz je lepsi!

Den
13. října • 14:51

No verze off-road vypadá velmi dobře. Jenže jsem seděl v interiéru na autosalonu a musím říct, že nic moc. Ty plasty vypadají opravdu moc levně. ale třeba se ro off roadem zlepší, dokážu si představit, že pro takové zedníky, meloucháře na stavby, zemědělce, ochránce přírody by to bylo ideální auto, jaké nemá konkurenci.....

theo
13. října • 19:34

Interiér je hodně přeplastovanej, ale to je ve třídě miniaut bohužel běžný. Ale ten offroad vypadá dost dobře !

Denis
14. října • 20:01

No co se týče kvality Fiatu, tak mám následující zkušenosti. Fiaty máme od první Bravy v Česku. Tu jsme měli s motorem 1.4 2,5 roku bez jediné opravy. Následovala 1.8 stříbrná na kterou doteď spomínáme jako na nej auto co jsme měli. Sportovní jízda, nádherný design, prostě bez chyby. porucha za 3 roky ani jedna. Následovala Fiat Marea 1.9 Jtd. parádní motor, super spotřeba, jediná závada ( čidlo u přívodu vzduchu, které když nefunguje, tak jednotka převede auto do nouzového režimu (asi 40Kw). Oprava 8tis. u Oktávky ta samá oprava vyjde na cca 11 tisíc. Jinak ani jeden problém a má najeto cca 70 tis. km.

Co se ale týče kvality, tak je Oktávka o třídu výš, podvozkem počínaje, drncáním na dlažbě konče. teď jsem si od známého koupil tři roky staré Polo a musím říct že to polo je líp udělaný než Marea.

Jinak designem se zabývám poměrně dlouho (hobby) a musím říct, že Stilo5D mě zklamalo, proti 3D nic nemám. Až na interiér je to velký krok zpět. Fiatu se hlavně nepodařilö najít si svou tvář, aby když se na to podívaš ti hned bylo jasné  ano to je Fiat. Ale Italskému designu pořád věřím a doufám, že brzy něco předvedou, na Autosalonu v Nitře jsem viděl Fiat Idea a je to vselku velmi pěkné a povedené auto. Jinak pro desinéry je nejlepším Fiatem současnosi Multipla, auto které bylo zákazníky nedoceněné. Koncepce vozu prostornost je geniální. To o co se pokusila Škoda s Roomstrem už Fiat hezky dlouho vyrábí....... Doufám, že faceliftem Multiple pomůžou k větší prodejnosti....

dall
13. října • 18:10

Plasty vypadají levně, protože je to levné auto, co čekáš za 215.000,- ??? Čekal sem že 4 x 4 se bude víc podobat studii Simba.

limach
14. října • 7:55

Souhlas. Jde o hodně laciné auto, takže povrch palubky z mahagonu a hliníku nečekejte. Zkusil jsem ho ve městě i na okreskách během předváděčky s motorem 1.2 8V z Punta a nemělo to chybu. Pokud si pohlídají u Fiatu kvalitu - a tomu věřím - tak to bude ve svém segmentu jasná jednička. Jen tak dál Fiate.

Viktor
14. října • 11:10

REPokud si pohlídají u Fiatu kvalitu - a tomu věřím - tak to bude ve svém segmentu jasná jednička. Jen tak dál Fiate.

No, vira bejva nekdy slepa. Zajimalo by me jestli k tomu mas nejaky rozumny duvody krome viry. Stilo budiz prikladem, ze Ital zustane Italem, i kdyby trakare padaly.

V jejich prekladu "Il cuore Sportivo- se sportovnim srdcem" porad znamena "bejt prvni doma z fabriky...."

Viktor

limach
14. října • 12:37

Vážený pane Viktore. O mojí víře nepochybujte, mám důvod skutečně věřit. Po třech Fiatech a jejich bezproblémovém užívání jsem čtvrtého letos nekoupil jen proto, že to, Vámi kritizované Stilo (ačkoliv jste neuvedl proč, takže nevím, jestli to nemám brát jako frajerský kec) že mi už přijde moc německé co se designu týká. Dlouho jsem na něj čekal, stahoval zprávy z netu, absolvoval předváděcí jízdy. Kdyby nebylo toho trochu nefiaťáckého designu, tak jsem v něm dnes jezdil a rozhodně si myslím, ře bych byl spokojený, protože se svou užitnou hodnotou a i designem nemá za co stydět. Takhle si užívám radosti z Alfy 147, která mi, kromě minimálně zatím, bezproblémového provozu, dává i spousty krásných zážitků z občasné sportovní jízdy, o čemž se (pokud je pravda co píše kolega pod vámi) Vám může s Octávií jen zdát. To vše pokud se týká auta, které přes své obří rozměry neposkytne vzadu místo pro dospělé lidi a pod kapotou drnčí Tractor Diesel Inside. Blahopřeji k fantazii, kterou jste projevil při výběru auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Viktor LONEK
14. října • 14:03

Sportovni zazitky si uzivam v Octavii RS a nezda se mi o nich ani v TDI Combi. Tech 110koni a 235nM kroutaku s tim docela cvici. Co mate v te 147 za motor? GTA?

U Stila kritizuju celkovou kvalitu zpracovani a vystupni kontroly. Proste Fiat. Novy auto melo na laku bublinu jak desetikacka a ve FIAT servisu se jim to nezdalo na prelakovani dveri. Po 5tisicich kilometre vymena konektoru bocnich airbagu , aby palubka prestala blikat jak vanocni stromecek (u stila jiz v kategorii beznych zavad elektriky, mimo jine). Tomu rikam kvalita FIAT. K tomu treba lemy na calouneni sou sesity jak kdybych to delal ja...

Co se mista vzadu v octavii tyce, neni ho tam na rozdavani, ale s mym posezem / 186cm za volantem se tam v poho dalsi takovej typek vejde. Ale to se mi stava dvakrat za rok. Nejsem drockar. Takze mi to neva.

P.S.: Taky sem mel Fiata Tipo, 4 roky, 80 tis km. A to Stilo MW je v sirsi rodine ....

Viktor

wake
15. října • 20:50

V Octavii ve výbavě LaK jsem absolvoval za jeden den 400 km a dostával jsem se z toho asi 2 dny , jak jsem byl rozlámanej. Nepohodlnější auto neznám, ošizený kraťoučký sedáky nevalné kvality úplně degradují jinak celkem průměrný auto. To už to sezení v Pandě bude asi lepší

Martin
14. října • 17:24

Stilo mam a souhlasim, ze FIAT nejvice trpi mizernou vystupni kontrolou. Jinak celkem OK. Ovsem nejsem si jist, jestli bych si spolehlivosti u nemeckych znacek nejak vyrazne polepsil. Co se tyce kvality zpracovani, prijde mi slusna, samozrejme po 17 tkm na prazske dlazbe vrze, ale myslim, ze v teto tride je to docela normalni. Kazde auto vrze, drive ci pozdeji. Panicke hlasky elektroniky jsou realita, nicmene nijak casta. Takze opakuji pro FIAT, zlepsit vystupni kontrolu a hlavne kvalitu servisu.

Marty
14. října • 13:39

Gratuluju k Alfe 147. Kdybych mel vic penez, moc rad bych Alfu 156 Sportwagon, jelikoz nabizi jako plus k uzitne hodnote Fiatu Stilo Multiwagon, ktery vlastnim, jeste krasny design a "il cuore sportivo". Stejne jako vy jsem zastancem benzinovych motoru pro jejich kultivovanost a nenarocnost udrzby. Nizsi provozni naklady dieselu jsou jen pohadka vyrobcu, spocitate-li si KOMPLETNI naklady, s vyhodnosti dieselu je konec. Uz vubec nemluvim o tom, ze studeny diesel zni jako Avie rv 1980 a pachne stejne tak. Patri proste do nakladaku a dodavek.
Co se tyce designu Stila, nejvic se mi libi 3dv, MW jsem koupil hlavne diky moznosti odpoctu DPH, ale je take hezky. Jedine neprilis povedene Stilo je asi 5dv Hatchback, jehoz zad je velmi malicka v porovnani s impozantnim predkem.
Mate pravdu v tom, ze Stilo je daleko mene extravagantni vuz nez predchozi fiaty - vyrobce proste musel reagovat na situaci na trhu, ktere nemectejsimu designu preje....
No ale jeste ze nam zustala ta Alfa
VIVA LA FIAT AUTO GROUP
Martina

limach
14. října • 14:18

Určitě bychom si rozuměli. Kdybych neměl malého prcka, možná bych dnes jezdil právě ve 3D Stilu s motorem 1.8 nebo lépe 2.4 20V Abarth, protože třeba 3D ve žluté barvě je prostě paráda. Ten pětidveřový mi, bohužel, příliš nesedl a přiznám se, že jsem to dlouho nemohl překousnout. Nedostižný Fiat pro mě navždy zůstane Brava, kterou jsem také měl. S tím proněmeckým designem - nevím. Já se obávám, aby to Fiatu nezlomilo vaz, protože lidi, co si kupovali Fiaty, vždycky čekali trochu krásy až extravagance. Ale to je jen můj názor a mohu se mýlit. Stilo MW je rozhodně hezčí, ale pro mě už moc veliký. Takže jsem zadlužil rodinu a lízl si Alfu 147 5D, čímž se mi zároveň splnil můj velký sen. A musím potvrdit, že se nacházím ve stálé euforii za volantem téhle krásky, ovšem při zachování zdravé míry rozumu, protože vyjet na naše silnice, to chce někdy dost odvahy. Proti moderním dieselům v osobních autech vpodstatě nic nemám, pokud nejde o excesy typu Fabie RS, ale já stále volím benzín i z těch důvodů, co jste uvedla. V sobotu ale mám sraz s kámošem, který čerstvě koupil 147ku s tím novým 1.9JTD 16V Multijet, takže to trochu porovnám. On zase nemá na rozdíl ode mě problém jezdit např. ve městě pod mých 12 l/100km . Bravo Cuore Sportivo, Beauty is not Enough.

Marty
14. října • 15:43

Zdravim,
Predem bych rad rekl, ze jsem rodu muzskeho, to a se mi tam nejak pripletlo.
Mam svoje stilo asi 3.5 mesice, najeto 6.8 tis. Km.
Spokojenost je maximalni, jel jsem tam jen jednou, pocitac hlasil chybu airbagu, ve starsich verzich byl problem s konektorem u sedacky spolujezdce, pocitac kontroluje spojeni asi 100x za minutu a pokud dojde k preruseni kontaktu byt jen na zlomek vteriny, pocitac chybu hlasi po celou dobu az do resetovani v autorizovanem servisu...
Jinak jsem spokojen, mam zakladni 1.6 (103k) a pokud chci, auto jede velmi svizne, ochotne se vytoci az na 6.5 tisice, pricemz mezi 3.8-6.0 nabizi velmi pekny zatah.
Dostal me hlavne interier, ktery je velmi presne a komfortne zpracovan.
Pokud byste chtel vedet vic, doporucuji mou recenzi na tento vuz po ujeti 5.500 km.Je to v oddilu Fiat/Velký test Fiatu Multiwagon, jeden z posledních příspěvků.
žlutý abarth 2.4 má design špičkový, řídíl jsem jen 1.8 (134 k) v max. výbavě a bylo to super.
Doufám, že nová designérská politika Fiatu neuškodí, design stila. které je ne první pohled ošklivější než třeba Peugeot 206-307 má dlouhodobější charakter, když se na obě dotčená vozítka dívám z odstupem času, peugeot se mi dost omrzel, kdežto Stilo nikoli.
Ale to je otázka vkusu, jako ostatně všechno.
Každopádně bojovat s přívrženci koncernu VW asi nemá smysl, jsou zcela jinak uvažující lidé, zdá se.
Co máte v Alfě za motor ?
1.6 nebo 1.6 T-Spark ?
Pokud máte T-Spark, uvítal bych nějaké subjektivní informace.
S pozdravem
Marty

Marty
14. října • 11:58

Jeste neco, Viktore: slogan "il cuore sportivo" patri Alfe Romeo, nikoli Fiatu, tyto dve znacky maji spolecneho vlastnika, nikoli reklamni kampan. Je to stejne jako kdybys tvrdil, ze slogan "Vorsprung Durch Technik" patri skodovce. Skoda neni Audi (vim, ze by sis to pral, ale vira byva nekdy slepa), zrovna tak jako Fiat neni Alfa.
MArty

Marty
14. října • 11:50

Vazeni pratele, Viktora moc neposlouchejte, znam ho, koupil si pred tremi lety oktavku 1.9 TDi a od te doby je typickym prikladem sloganu "ci chleba jis, toho pisen zpivej", jinymi slovy "Oktavia uber alles
". Stilo ma v porovnani s Oktavkou r.v. 2000 nesrovnatelne kvalitneji a luxusneji zarizeny interier a calouneni.
Ale o to tady nejde. Nova Panda 4x4 je auto, ktere presahuje zazite deleni osobnich vozu - nabizi normalnim lidem auto do terenu za neprekonatelnou cenu - opravdu si nemyslim, ze je dobre Pandu posuzovat podle materialu na palubce...jinak co se tyce urovne slicovani, vrzani jedn. dilu atp. je Fiat dnes nejmene na urovni konkurence nebo vys. Pandu 4x4 jsem neridil, ale drzim ji palce, pokud vim, Skoda auto nabizi 4x4 jen jako luxusni doplnek k Oktavii za hodne penez. Bohuzel, o par centimetru zvyseny podvozek z auta terenak neudela, protoze vyskou ztezi vyrovna seriovemu Fiatu Stilo.Majitele Octavii ale pravdepodobne nejvice bavi cedulka 4x4 vzadu na dverich od kufru, tu totiz videj sousedi nejlip.
Takze majitelum tohoto vozidla radim vozit si s sebou v tom velkem kufru nahradni naraznik, aby neuskodili povesti Skoda AUto jizdou s urvanym naraznikem. No jak by to vypadalo !!!!

Marty
VIVA LA FIAT

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Viktor LONEK
14. října • 14:20

Nemam co dodat.

Uz sem se poucil, Stilo je nejmin tak kvalitni jako AUDI, pokud ma nekdo sedej zakal jako Marty. Jinak Fiaty zna Marty dobre, od ty doby co si koupil Stilo MW je u nich na autosalonu a servisu pecenej varenej..

Marty je fakt nebezpecnej typek co povazuje za sportovni svezeni v naklanejicim se Stilu s motorem 1,6, kde byste skrz necitlive rizeni navic okorene bezva vynalezem CITY ani nepoznali, ze Vam upadlo jedno predni kolo...

Komentovat jeho nazor na 4x4 (nejen od skody, ale od kohokoliv) se moc neda.

Mily Marty, ne vsechno co ma pohon na 4 kola je OFF-ROAD. Co treba Audi RS6? Ty bys jim to asi sel reklamovat, protoze sis koupil ctyrkolo a nesjedes s nim ani z obrubniku...

Mel by ses vratit na ZS, treba by te tam naucili argumentovat...

Viktor

limach
14. října • 15:27

Jen klid pane Viktore. Netřeba do diskuse přenášet emoce. Nikdo neporovnával Fiat a Audi, cenová kategorie obou je jistě trochu (dost) jinde. Pokud se týká motoru 1.6 - jsem plně přesvědčen a v dost motoristických časopisech už se to i napsalo, že srovnatelný od VW, co se dává i do Octávií není o nic lepší, ba spíše naopak. Co se jízdních vlastností týče - tady opět mé přesvědčení vzrůstá - je podvozek Stilo lepší než u Octávie, pokud samozřejmě neberete v potaz RS, což bych opět mohl postavit vedle verze Stilo 2.4 20V Abarth. O tom necitlivém řízení se samozřejmě leccos napsalo, ale mě osobně se zdá fajn, že se nemusím při parkování s volantem rvát. Souhlasím s Vámi, že režim City je jen pro 40kg vážící ženu, jinak bych ho taky nepotřeboval.

Dlužím ještě jednu odpověď. Mám motor 1.6 Twin Spark 120k, po drobných úpravách cca 125k, ale hlavně - tedy pokud se týká sportovního svezení - dost skvělý podvozek, který nejvíce oceníte v zatáčkách a kopcích, protože jezdit rychle přes 200 km/h dnes svede na dálnici kdejaké auto, moje nevyjímaje i přes malý objem. Zkuste si někdy nějakou, byt starší Alfu, prožeňte ji třeba přes trať Ecce Homo okolo 6000 otáček a budete vědět o čem je řeč, těžko se to vysvětluje.

Tímto končím, protože tato debata byla původně o něčem jiném - o Pandě. Přeji hodně šťastných kilometrů s jakýmkoli vozem na našich "kvalitních a bezpečných" silnicích .

Marty
14. října • 15:23

Tohle nejsou argumenty, ale polopravdy a lzi, o kterych nehodlam diskutovat.
1. Nikdy jsem nerekl, ze Stilo 1.6 MW je o sportovnim jezdeni.
2. Nikdy jsem nerekl, ze je luxusnejsi nez Audi.
3. Kolo mi opravdu nikdy neupadlo, silnici citim pres volant dostatecne - odpovida zamereni toho auta.
NECHCI citit v rukach sebemensi kaminek na silnici, jako je to u Octavie TDI, neodpovida to zamereni toho auta na rodinu.
4. Tobe diky spatne geometrii ( usty aut. servisu Skoda) (Octavia RS) praskla ve 200 km/h na dalnici zadni guma a skoro se v ni zabil tvuj spolecnik.Pouzivej pamet, idiote.
5.CITY je skvela vec, ktera neuveritelne zprijemnuje parkovani s timto relativne velkym vozem.At si kazdy rika, co chce.
Nebo myslis, ze mam CITY porad zapnute kvuli tobe ?
Ve fiat servisu jsem byl kvuli technicke poruse zatim 1x, asi 15x min nez ty.
6.Pokud mluvime o poruchovosti, vzpomen si na opakovane poruchy motoru u tve Oktavky 1.9 Tdi, nespravitelny alarm, drncici dvere ridice i spolujezdce, a.t.d.
6. TIMTO KONCIM TUTO NEPLODNOU DISKUZI
VIVA LA FIAT & PANDA 4X4

Peter L
14. října • 15:47

Viktor & Marty, nič proti Vašej argumentácii, ale nie ste vy náhodou bratia? (podľa e-mail. adries)

Viktor LONEK
14. října • 14:20

Nemam co dodat.

Uz sem se poucil, Stilo je nejmin tak kvalitni jako AUDI, pokud ma nekdo sedej zakal jako Marty. Jinak Fiaty zna Marty dobre, od ty doby co si koupil Stilo MW je u nich na autosalonu a servisu pecenej varenej..

Marty je fakt nebezpecnej typek co povazuje za sportovni svezeni v naklanejicim se Stilu s motorem 1,6, kde byste skrz necitlive rizeni navic okorene bezva vynalezem CITY ani nepoznali, ze Vam upadlo jedno predni kolo...

Komentovat jeho nazor na 4x4 (nejen od skody, ale od kohokoliv) se moc neda.

Mily Marty, ne vsechno co ma pohon na 4 kola je OFF-ROAD. Co treba Audi RS6? Ty bys jim to asi sel reklamovat, protoze sis koupil ctyrkolo a nesjedes s nim ani z obrubniku...

Mel by ses vratit na ZS, treba by te tam naucili argumentovat...

Viktor

Doporučujeme

Články odjinud