Fiat Panda Hydrogen, malé auto pro milovníky vodíku

19 komentářů

Ivo
14. února • 20:52

jestli si dobře vzpomínám z fyziky, 350 barů = asi 350 atmosfér, což je tlak jako prase a v případě nehody  bude nádrž pěkná bomba, co rozmetá auta i s posádkou široko daleko

x
15. února • 12:07

Ale nerozmetá - moc se koukáš na Kobru11 .

Koba
14. února • 8:43

ja viem, ze tu nejde o max rychlost, ale kludne by to mohlo ist aj trochu viac  ale ine mi tam chyba... ja by som tam niekde strcil aj nejaku tu bateriu, aby mohla byt energia rekuperovana, co by pri beznej jazde zvysilo dojazd...

Mirek
14. února • 13:34

Nepochybne, kdyby to nekdo chtel vyrabet tak tam i nejakou baterii daji. Vzhledem k tomu, ze jde pouze o image na vystave, a uz utratili velke penize za vyvoj,  tak poskladali co zrovna meli vyvinuto a udelali z toho tiskovou zpravu. Vice bych v tom nehledal.

Koba
14. února • 16:25

v tom s tebou suhlasim, ze asi skor ide len o reklamu, ale nebyva to vacsinou tak, ze ked niekto predstavi nejaky koncept, nieco nove, tak to zvycajne byva viac prepracovane nez je to potom v seriovej podobe?... uz len preto tam tu bateriu mali niekam vopchat...

Jirka
14. února • 10:41

No asi proto, ze by ta tvoje bateria trosku zvysila hmotnost a cely "vykon" by byl uz totalne v ....

Koba
14. února • 12:17

ako si to myslel s tym vykonom?? hmotnost by to zvysilo len trochu, ako si napisal... s takym EM co tam dali by si tu hmotnost ani nepocitil...

Jirka
14. února • 17:09

150kg je citit i ve velke limuzine, ach jo....

Koba
14. února • 17:31

kto hovori o 150 kg?? shak hadam su uz aj lahsie baterie... nemusi tam byt nejaka obrovska bateria...

Mirek
14. února • 1:38

Hezka hracka. Nicmene kazdemu uz je dnes jasne, za auta na plynny vodik je slepa vetev vyvoje. Ze vsech moznych paliv je vodik bezkonkurencne nejdrazsi a nejobtizneji vyrobitelny. Nakonec to vi i automobilka. Rekneli, ze vyrabet se to bude za 10-15 let, znamena to - vubec nemame poneti, zda se to nekdy bude vyrabet. Nicmene, kdyz vodik nahradi nejakym rozumnym palivem, jako napr. metanolem, nebo lihem, budou na spravne ceste.

Haya
14. února • 15:40

to Mirek: dnes máš možná pravdu, ale co bude za 15 let ví jen Bůh a ono ze šuplíku někdy vytáhnout vymyšlené věci, to se hodí

Mirek
14. února • 17:28

Suhlasim. Ale temer 100%ne to nebude v teto podobe - tlakova nadrz na plynny vodik, Tam ty prakticke problemy (napr. s distribuci) jsou neresitelne z principu. Palivovy clanek urcite v nejake podobe ano, treba i ten vodik. Ale to by nusel byt napr. v nejakych hydridovych tabletach, jak se o tom nekdy mluvi, nebo ziskavany za chodu z jine chemikalie (treba voda nebo metanol).

x
15. února • 12:05

no získávat ten vodík v autě z vody a pak ho opět spalovat na vodu - to je opravdu geniální myšlenka - běž to patentovat

wolff
14. února • 8:07

asi tak...

X
14. února • 1:12

Jen bych jeste doplnil, ze na jednu "nadrz" to auto ujede pres 200 km a opetovne naplneni trva necelych minut. Takze uvedene parametry uz z toho opravdu delaji hodne slusne pouzitelne auto. Bravo Fiat.
A jeste jeden obrazek:
The image “http://img215.imageshack.us/img215/3416/esterne131245021302124606big1p.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

X
14. února • 1:13

... necelych 5 minut... Num Lock je potvora

wolff
14. února • 0:34

Škoda. Jinak myslím, že slušný počin. Ale zájem hold zatím na tom, aby jezdily auta na něco jiného než na ropu bohužel není.
Ale ej vidět, že se všichni snaží...

Stanislav
14. února • 15:28

Až ti pánové s ručníkem na hlavě, s Koránem v jedné ruce a Kalašnikovem v druhé naštvou a zavřou kohoutky, bude na to fronta ...

x
15. února • 12:09

Myslím, že pak už nám bude zbývat jenom jízdní kolo a vlak. Ale zase bude na silnicích pěkně prázdno....

Doporučujeme

Články odjinud