Fiat Panda Hydrogen, malé auto pro milovníky vodíku

Fiat připravil pro milovníky ekologických vozů model Panda, který upravil tak, aby byl poháněn vodíkem. Celý systém, který je v Pandě produkují pouze italské firmy, a tak lze tento počin možno označit za čistě italský. Vodík, který slouží jako zdroj energie, je uchováván v nádrži o tlaku 350 barů. Vodík je pak "spalován", čímž automobil získává elektrickou energii, která pohání elektromotor. Panda Hydrogen si tak vystačí zcela bez akumulátorů. Výkon elektromotoru je 60 kW a Panda s ním vyvine rychlost až 130 km/h a zrychlení z 0 na 50 km/h zvládne za pět sekund. Tato novinka, kterou nyní Fiat představil, se však produkční verze nedočká, dle vyjádření automobilky je to první krok k sériové výrobě, která má započít do patnácti až dvaceti let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Panda Hydrogen

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků