Fiat Panda Hydrogen, malé auto pro milovníky vodíku

Fiat připravil pro milovníky ekologických vozů model Panda, který upravil tak, aby byl poháněn vodíkem. Celý systém, který je v Pandě produkují pouze italské firmy, a tak lze tento počin možno označit za čistě italský. Vodík, který slouží jako zdroj energie, je uchováván v nádrži o tlaku 350 barů. Vodík je pak "spalován", čímž automobil získává elektrickou energii, která pohání elektromotor. Panda Hydrogen si tak vystačí zcela bez akumulátorů. Výkon elektromotoru je 60 kW a Panda s ním vyvine rychlost až 130 km/h a zrychlení z 0 na 50 km/h zvládne za pět sekund. Tato novinka, kterou nyní Fiat představil, se však produkční verze nedočká, dle vyjádření automobilky je to první krok k sériové výrobě, která má započít do patnácti až dvaceti let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Panda Hydrogen

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků