Fiat Panda Aria: ekologické technologie v kostce

Kromě Fiatu 500 a různých dalších zajímavých novine, představí italská automobilka na autosalonu ve Fraknkfurtu i Pandu v ekologické verzi s přívlastkem Aria. Tento „malý ekolog“ toho v sobě skýva víc než dost, automobilka ho naplnila řadou technických novinek snižujících spotřebu a emise.

Hodnota emisí CO2 by se měla rovnat 69 g/km, přičemž této „zelené“ Pandě bije pod kapotou dvouválec 0,9l  s výkonem 80 koní. Motor je schopen šlapat na 3 paliva a to benzín, metan a dokonce i vodík, takže majitel si klidně může vybrat co bude aktuálně nejlacinější. Ovšem dnes by do nádrže mohl lít leda tak normální benzín. Pro další šetření paliva tenhle automobil disponuje také technologii Stop&Start, ve městě by pak bylo možno ušetřit až deset procent paliva.

Panda Aria v sobě překvapivě skrývá i telematický systém, který sleduje styl jízdy řidiče a podle toho pak palubní počítač vyhodnocuje a „radí“ řidiči, jak by se dalo jezdit ještě úsporněji. Řadu ekologických prvků dále uzavírají nízko energetické pomocné jednotky, nižší hmotnost recyklovaných prvků použitých v interiéru a pro vůz speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli.

Na prvních renderech tato ekologická Panda nebudí vůbec dobrý estetický dojem, ovšem o vzhled u ní v prvé řadě určitě nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Panda Aria
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky