Fiat Panda Aria: ekologické technologie v kostce

Kromě Fiatu 500 a různých dalších zajímavých novine, představí italská automobilka na autosalonu ve Fraknkfurtu i Pandu v ekologické verzi s přívlastkem Aria. Tento „malý ekolog“ toho v sobě skýva víc než dost, automobilka ho naplnila řadou technických novinek snižujících spotřebu a emise.

Hodnota emisí CO2 by se měla rovnat 69 g/km, přičemž této „zelené“ Pandě bije pod kapotou dvouválec 0,9l  s výkonem 80 koní. Motor je schopen šlapat na 3 paliva a to benzín, metan a dokonce i vodík, takže majitel si klidně může vybrat co bude aktuálně nejlacinější. Ovšem dnes by do nádrže mohl lít leda tak normální benzín. Pro další šetření paliva tenhle automobil disponuje také technologii Stop&Start, ve městě by pak bylo možno ušetřit až deset procent paliva.

Panda Aria v sobě překvapivě skrývá i telematický systém, který sleduje styl jízdy řidiče a podle toho pak palubní počítač vyhodnocuje a „radí“ řidiči, jak by se dalo jezdit ještě úsporněji. Řadu ekologických prvků dále uzavírají nízko energetické pomocné jednotky, nižší hmotnost recyklovaných prvků použitých v interiéru a pro vůz speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli.

Na prvních renderech tato ekologická Panda nebudí vůbec dobrý estetický dojem, ovšem o vzhled u ní v prvé řadě určitě nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Panda Aria
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků