Fiat Panda Aria: ekologické technologie v kostce

Kromě Fiatu 500 a různých dalších zajímavých novine, představí italská automobilka na autosalonu ve Fraknkfurtu i Pandu v ekologické verzi s přívlastkem Aria. Tento „malý ekolog“ toho v sobě skýva víc než dost, automobilka ho naplnila řadou technických novinek snižujících spotřebu a emise.

Hodnota emisí CO2 by se měla rovnat 69 g/km, přičemž této „zelené“ Pandě bije pod kapotou dvouválec 0,9l  s výkonem 80 koní. Motor je schopen šlapat na 3 paliva a to benzín, metan a dokonce i vodík, takže majitel si klidně může vybrat co bude aktuálně nejlacinější. Ovšem dnes by do nádrže mohl lít leda tak normální benzín. Pro další šetření paliva tenhle automobil disponuje také technologii Stop&Start, ve městě by pak bylo možno ušetřit až deset procent paliva.

Panda Aria v sobě překvapivě skrývá i telematický systém, který sleduje styl jízdy řidiče a podle toho pak palubní počítač vyhodnocuje a „radí“ řidiči, jak by se dalo jezdit ještě úsporněji. Řadu ekologických prvků dále uzavírají nízko energetické pomocné jednotky, nižší hmotnost recyklovaných prvků použitých v interiéru a pro vůz speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli.

Na prvních renderech tato ekologická Panda nebudí vůbec dobrý estetický dojem, ovšem o vzhled u ní v prvé řadě určitě nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Panda Aria
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků