Fiat Panda Aria: ekologické technologie v kostce

Kromě Fiatu 500 a různých dalších zajímavých novine, představí italská automobilka na autosalonu ve Fraknkfurtu i Pandu v ekologické verzi s přívlastkem Aria. Tento „malý ekolog“ toho v sobě skýva víc než dost, automobilka ho naplnila řadou technických novinek snižujících spotřebu a emise.

Hodnota emisí CO2 by se měla rovnat 69 g/km, přičemž této „zelené“ Pandě bije pod kapotou dvouválec 0,9l  s výkonem 80 koní. Motor je schopen šlapat na 3 paliva a to benzín, metan a dokonce i vodík, takže majitel si klidně může vybrat co bude aktuálně nejlacinější. Ovšem dnes by do nádrže mohl lít leda tak normální benzín. Pro další šetření paliva tenhle automobil disponuje také technologii Stop&Start, ve městě by pak bylo možno ušetřit až deset procent paliva.

Panda Aria v sobě překvapivě skrývá i telematický systém, který sleduje styl jízdy řidiče a podle toho pak palubní počítač vyhodnocuje a „radí“ řidiči, jak by se dalo jezdit ještě úsporněji. Řadu ekologických prvků dále uzavírají nízko energetické pomocné jednotky, nižší hmotnost recyklovaných prvků použitých v interiéru a pro vůz speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli.

Na prvních renderech tato ekologická Panda nebudí vůbec dobrý estetický dojem, ovšem o vzhled u ní v prvé řadě určitě nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Panda Aria
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky