Fiat Panda 4x4: obojživelný méďa (test)

wuf  |  19. 09. 2005 00:22

ale je to moc maly...

Odpovědět  |   | 
tydít  |  19. 09. 2005 07:23

Pane Broža, pokud je auto označené jako obojživelné tak to znamená že je schopno pohybovat se dvěma živly, a tipoval bych si že většina lidí by za jeden z nich pokládala vodu.
Umí tedy Panda plavat nebo ne?
 

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 09. 2005 09:06

treba je tim mysleno, ze je to ponorka, plavat urcite neumi

Odpovědět  |   | 
ertacek  |  19. 09. 2005 13:03

ne, tim je mysleno, ze je liny jako zelva

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  19. 09. 2005 09:53

Vidite a tipujete spatne  U auta se jeko jeden "zivel" bere silnice a jako druhy teren  Jinak nejakym mensim brodem by Panda urcite take profrcela
Je to samozrejme nadsazka, podobne jako nazev "do sucha i do vodicky" u testu Kia Sportage apod.

Odpovědět  |   | 
dall  |  19. 09. 2005 08:25

Snad bych jen dodal, že verze Clinbing má navíc ještě litá kola, oplastování karoserie, jiné nárazníky s větším nájezdovým úhlem a ochraný plech pod motorem.

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  19. 09. 2005 09:18

i když se 4x4, stál ej to "jen" Panda.Není to vůbec zlé auto - dokonce je mi docela hoden symaptické, jenže jukněte na tu cenu ... Za tu částku se dá koupit vůz zcela jiné kategorie..

Odpovědět  |   | 
OFFROAD  |  19. 09. 2005 15:07

400000,- Kč je dost, ale poraďte mi kde se za tuto cenu dá koupit jiné 4x4 auto. Myslím tím nové, nebo alespoň zánovní. A jak říkáte vyšší kategorie. Děkuji za typ. P.S. jen jěště jeden dotaz, nevíte dá se k Pandě 4x4 koupit automatická převodovka? Děkuji.

Odpovědět  |   | 
dall  |  19. 09. 2005 18:19

Dá se koupit Dualogic, stojí 20.000,-  A ceny jsou ceníkové, jsou taky slevy, takže to ty 4 kila nebudou.

Odpovědět  |   | 
OFFROAD  |  19. 09. 2005 23:21

Děkuji a Michalovi taky.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 09. 2005 20:33

Suziki Ignis 4x4,
Suzuki Liana 4x4
 

Odpovědět  |   | 
dall  |  20. 09. 2005 09:05

Jenže Ignis stojí 440 a Liana 520 a podle mě ani jedno z těchto aut neumí v terénu to co Pandík. Ona ta Panda nemá suplovat rodinné auto, to jen v tomhle státě si všichni myslí že auto z kategorie supermini je rodinné, to je auto pro dva co jedou na hory, nebo cestou-necestou na chatu a na normální ježdění mají jené auto a s Pandou jezdí přes týden manželka na nákupy a pro děti do školy. A přesně tenhle účel plní na 110%.

Odpovědět  |   | 
ACE.  |  20. 09. 2005 10:41

Ignis stoji taky pod 400, mají na něj časově "omezenou" akci už asi rok. Je skoro dvakrát výkonnější než Panda ale se stejnou spotřebou, prostornější, vybavenější, má o rok delší záruku, vsadil bych si i na vyšší spolehlivost. Ve srovnávačce v terénu byl spíš lepší Ignis. Takže asi moc argumentů pro pandu nezbývá, tedy kromě srdeční záležitosti. 

Odpovědět  |   | 
dall  |  20. 09. 2005 10:45

V jaké srovnávačce?

Odpovědět  |   | 
Kocour  |  25. 09. 2005 13:27

Lada Niva stoji nova 315000 a tuhle hracku v terenu absolutne roztrha.

Odpovědět  |   | 
dall  |  26. 09. 2005 09:11

Jo, a ještě někdo výtahněte ARO a jsou tu všichni.... To jsi nemyslel vážně, že ne?

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  21. 09. 2005 15:33

Ve článku jsou docela zepsuty motory pro svůj malý výkon. Není to pravda. Sám jsem vlastníkem Punto II s 1.2 16V 59kW motorem, který jezdí opravdu skvěle. Sestra však má v Puntu II klasický 1.2 8V 44kW a auto je s ním taky dostatečně dynamické, docela pěkně táhne už od nízkých otáček. Naproti tomu kolega z práce má Punto I s motorem 1.1 8V 40kW a je pravda, že tento motor je potřeba hodně točit.
Říká se, že Punto 1.2 44kW jede dynamicky srovnatelně jako Felicie 1.6 MPI. Takže předpokládám, že tento motor je dostatečný i pro menší Pandu ... Ono pan redaktor asi testuje i vozy vyšší třídy, kde je zvyklý na vyšší dynamické vlastnosti motorů, já ale vím, že alespoň 1.2 motory jsou od Fiatu právě tak svižné, že umožňují příjemnou neloudavou jízdu pro rodinnou pohodovou výpravu. Naopak služební Mondeo ST200 (2.5 V6 20V Duratec) bych tak nespecifikoval ...
Z pohledu fakt - pokud chcete dodržovat rychlostní limity 50/90/130 (hmm, ale kdo je asi tak dodržuje, zejména tu 130, že ano), takže pokud ctíte tyto limity, nemůže si ani redaktor na nedostatek výkonu stěžovat.

Odpovědět  |   | 
dall  |  21. 09. 2005 15:37

Ona ta 1.2 má s Pandou 4 x 4 fakt co dělat, dyferáky kladou odpor, větší váha a tak... ale s normální Pandou, nebo Puntem tento motor cvičí slušně, to musím potvrdit. Ale ono to není auto na dálnice, že jo...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  21. 09. 2005 21:31

Je to přesně tak, jak píšu v článku. Motor je ve spojení s 4x4 slabý. Hodně.

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  22. 09. 2005 06:55

Hmm, tak u 4x4 verze to je teda možné. Papírově je opravdu verze 4x4 dynamicky výrazně slabší. Takže asi je to tak, zajímavý přínos 4x4 pohonu .

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  22. 09. 2005 06:50

No redaktorovi Petrovi Brožovi asi chybí důvtip. Posilovač CITY je výborná věc, osobně ho v Puntu ocením vždy když parkuji třeba na zasněženém parkovišti. S Pandou 4x4 lze asi předpokládat pomalý průchod horším terénem, takže si myslím, že třeba na zatravněné měkké půdě CITY posilovač její majitel určitě ocení.
Ale jak říkám redaktor by asi ocenil pouze to, kdyby mohl Pandou nahánět na dálnici Touarega ...

Odpovědět  |   | 
dall  |  22. 09. 2005 09:06

Já když sednu do Punta nebo Stila, tak mám City zaplé pořád, na parkování perfektní a při jízdě se to stejně přepne. Když přesednu do oktávky, tak mě přijde, že tam žádný posilovač není, takže chápu ty stesky redaktorů nad přílišnou účiností, je to prostě o zvyku, ale ještě sem neslyšel majitele Fiatu, aby si na City stěžoval, každý řekne že je to výborná věc, takže je to o úhlu pohledu.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  22. 09. 2005 09:39

Už základní naladění posilovače je velmi jemné, čili tlačítko City je skutečně zbytečné.

Odpovědět  |   | 
dall  |  22. 09. 2005 09:47

Ano, to je myslím typický pohled řidiče octávky...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  22. 09. 2005 10:23

Ne, tohle je typický pohled (dnes už bývalého) redaktora AutoRevue.cz.
 
PS. Co to má společného s Octávkou? Mimochodem, Octavií již několik měsíců nejezdím

Odpovědět  |   | 
dall  |  22. 09. 2005 10:39

To nebylo nijak adresné, ale jak jsem psal výše, po přesednutí z Octávky je ten rozdíl velmi patrný. A že je to typický pohled redaktora je smutné, neměl by být pohled redaktora nezaujatý? Jestliže já se zeptám majitele Fiatu, a že jich pár znám, jaký má na City pohled a každý řekne že je to výborná věc a pak v testech čtu jak je to zbytečné, něco mi tady nehraje...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  22. 09. 2005 10:55

Příliš účinné naladění posilovače bohužel ničí zpětnou vazbu, kterou ocením více, než měkký posilovač.

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  23. 09. 2005 15:42

Souhlasím s Dallem. Je to fakt o tom, že dobrých recenzentů je jako šafránu. Většinou neumějí být nezaujetí (a netýká se to jen hodnotitelů automobilů, ale i třeba spotřební elektroniky atd.). Někdy je vážně pro jejich IQ lituji. Vyžadují od low-endového auta kvality hi-endového auta (low-end a hi-end kategorie je označení CENOVÉ třídy !), bývají zaujatí nějakou značkou/modelem a vše co se tomuto přibližuje je dobré, a vše co je odlišné je zbytečné nebo špatné. Neumí říct toto auto je naprd, když ostatní jej chválí a naopak. Hlavně neumí měnit náhled na výrobek s ohledem na to, kam ten výrobek spadá. U levné Pandy asi typický majitel asi bádá zda jsou nízké provozní náklady, jednoduchá údržba, trvanlivé potahy sedaček, laciné povinné ručení, líbivá barva atd. Typickáý majitel Mercedesu má asi jiné hodnoty, že ano. Proto mi připadne hodnocení na IQ=0 když recenzent řekne, že Fiat zase použil laciné plasty. A v čem jsou horší ? Že mezera mezi dílci je 1.5mm namísto německých 1mm ? Čemu to vlastně vadí ? A není náhodou třeba lepší ta mezera 1.5mm ). Já myslím, že určitě pro majitele Pandy ano ! Když by použili "lepší" plasty a dodrželi 1mm, byla by cena někde jinde. Co tak asi ocení typický majitel levného vozu ??
Co se týče toho posilovače. Měl jsem Uno Turbo i.e., 105koní, nebyl tam posilovač (a to bylo řízení sakra přímé a gumy byly pěkně široké) ani klima. Nikdy jsem si nepostěžoval, že by mi klima či servo chybělo. Když jsem se svezl sestřiným Puntem s obyč posilovačem, nijak jsem ho zvlášť neocenil, přestože otáčení volantu šlo mnohem lehčeji. Časem jsem si pořídil taky Punto, s dvojstupňovým posilovačem, bez klimy (ani jedno jsem při koupi vyloženě nechtěl - posilovač byl standard). Teď jsem si zvykl na dual drive CITY posilovač, a když jedu segřiným Puntem nebo služebním Mondeem ST200, tak mi doslova klouže volant v rukách, protože nejsem zvyklý že by měl jít tak ztuha otáčet a kleju, co to jsou za slabé posilovače. No a ta klima ? Vždy se mi zdála zbytečná, než jsem si na ni zvyknul v Mondeu (a to chladím jen s rozumem !). Takže je opravdu těžké umět být objektivní, ale u recenzentů bych očekával, že tohle právě umějí !!!!

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  23. 09. 2005 16:14

Ano, objektivních recenzentů je jako šafránu. A objektivním faktem zůstává, že režim City je zbytečný.

Odpovědět  |   | 
dall  |  23. 09. 2005 16:37

Pokud něco tak tvrdošíjně tvrdíte sám za sebe, těžko to nazvat objektivitou...

Odpovědět  |   | 
CyberVic  |  28. 09. 2005 23:13

Musim dat za pravdu panu Brozovi, rizeni u Stila (Pandu neznam, ale predpokladam podobne nastaveni) je i s vypnutym rezimem CITY naprosto bez CITU, opravdu dokonale utaji cokoliv, co se s prednimi koly deje. Myslim ze by neprozradil ani to, ze sem jedno predni kolo urazil. I standartni rezim muze namahat jedine snad cloveka s totalne atrofovanym svalstvem... Jinak Panda jako nakupni taska pro nekoho kdo bydli na horach je dobra, ale do terenu bych radsi fakt tu Nivu...

...pro rejpaly .....ridim O1, a myslim ze me v O2 bude to jeji rizeni s elektrohydraulickym posilovacem pekne s.r.a.t, a to i presto, ze se jim ho podarilo naladit trochu lip nez FIATu. Nektery inovace co sou IMHO krokem zpatky fakt nechapu...

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  29. 09. 2005 15:56

Zajímavé, např. zde: http://www.auto.cz/?article=1078 hodnotí recenzent posilovač CITY jako nijak super moc účinný. A má pravdu - v terénu i posilovač slábne.

Odpovědět  |   | 
dall  |  23. 09. 2005 16:45

Tohle jsem si v mladých letech zažil u Escorta XR3i Cabrio gumy 195/50 R15, malý volantík a nevadilo mi to. Dnes by mě asi upadly ruce

Odpovědět  |   | 
teufel  |  24. 09. 2005 15:15

Auto jak auto - ale ta recenze.............

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A