Fiat Panda 4x4: drobek na cesty i necesty

Na svoji pařížskou premiéru se již chystá další verze kompaktního medvídka z Turína.

Předloni uplynulo 30 let od chvíle, kdy na silnice vyrazilo jednoduché a odolné autíčko z pera Giorgetta Giugiara, které se nakonec vyrábělo celých 23 let. Třetí generace Fiatu Panda se veřejnosti oficiálně představila vloni na frankfurtském autosalonu a rok poté již Pandu známe i v dalších verzích, teprve před měsícem jsme vás seznámili třeba s užitkovým provedením Fiat Panda Van.

Fiat Panda 2012: legenda pokračuje

Fiat Panda 2012: legenda pokračuje

Nabídku nově obohatí provedení Fiat Panda 4x4 s pohonem všech kol, který prvně nabídl Fiat Panda již v roce 1983. Od výchozí Pandy se však novinka neliší jen pohonnou soustavou jako kdysi, ale také celou řadou modifikací vzhledu karoserie a provedení interiéru. Pro novou Pandu 4x4 byly navíc kromě standardních laků namíchány dva nové odstíny oranžová Sicilia (pastelová) a zelená Toscana (metalíza, je na voze na snímcích).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Panda 4x4 bude zvenčí působit poněkud drsněji

Panda 4x4 vznikla ve vlastním stylistickém středisku Fiat Centro Stile a na první pohled se vyznačuje především plastovými obklady hran blatníků, které jsou opticky spojeny lištami na prazích a plynule přecházejí do upravených nárazníků. Ty na obou koncích karoserie nesou také stříbřité pláty, jež mají budit dojem ochrany podvozku. Interiér se dočkal nových kombinací barev a materiálů na sedadlech a dveřních obkladech.

Fiat Panda Van: malá dodávečka pro živnostníky a řemeslníky

Fiat Panda Van: malá dodávečka pro živnostníky a řemeslníky

Nový Fiat Panda 4x4 má být jediným modelem svého segmentu, který v Evropě nabídne alternativu v podobě pohonu všech kol. Se standardní Pandou sdílí rozvor náprav s délkou 2 300 mm, většina ostatních základních rozměrů však mírně narostla. Panda 4x4 je tak o shodných 27 mm delší i širší (3 680 mm, resp. 1 670 mm, a to bez zrcátek) a o 49 mm vyšší (1 600 mm).

Fiat Panda 4x4: obojživelný méďa (test)

Fiat Panda 4x4: obojživelný méďa (test)

Rozchod kol činí 1 410 mm vpředu a 1 400 mm vzadu, což je o 1 mm více, resp. o 7 mm méně. Nové patnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky s rozměry 175/65 R15 a naladění podvozku se změnilo. Kola nabízejí možnost většího propérování, ale základní koncepce se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny s příčkou vzadu zůstala zachována.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny se kromě pohonného ústrojí a vzhledu karoserie dotkly také interiéru

Pro pohon Fiatu Panda 4x4 byly vyčleněny pouze dva motory. Zastánci nafty mají k dispozici čtyřválec 1,3 l MultiJet II o výkonu 75 koní (55 kW) a příznivci benzínu mohou volit pouze z dvouválce 0,9 l TwinAir s výkonem 85 koní (63 kW). V obou případech budou standardem start/stop systém a šestistupňová převodovka s manuálním řazením, která má mít oproti standardní Pandě kratší „jedničku“ pro snazší jízdu v terénu.

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Redukce se totiž Panda 4x4 nedočká. Točivý moment motoru se na kola obou náprav trvale přenáší prostřednictvím systému Torque on Demand využívajícího dvojice elektronicky řízených diferenciálů. Ve standardní výbavě Fiatu Panda 4x4 najdeme také stabilizaci ESC a elektronickou uzávěru diferenciálu ELD.

Na další podrobnosti včetně dostupnosti tohoto modelu na evropských trzích si musíme počkat až do chvíle jeho pařížské premiéry.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků