Fiat Panda 4x4 a Panda Trekking na obzoru (+ 95x foto)

Automobilka Fiat zveřejnila několik nových informací, ale především spoustu obrázků ke svým modelům Panda 4x4 a Trekking připraveným také ke zdolávání nástrah cest mimo zpevněné komunikace.

Je třeba předeslat, že ani Panda 4x4, ani Panda Trekking se zatím v ceníku českého importéra automobilů značky Fiat nenachází. Nová generace kompaktního pětidveřového hatchbacku Fiat Panda se představila vloni na autosalonu ve Frankfurtu a v rámci „akčního ceníku“ její cena u nás začíná na částce 199 900 Kč za základní výbavu Pop kombinovanou výhradně s konvenčním čtyřválcem 1,2 l s výkonem 69 koní (51 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Panda 4x4 má nabídnout kvalitní pohyblivost v lehčím terénu za bezkonkurenční cenu 

Verze 4x4 a Trekking však budou jistě stát na opačném spektru nabídky řady Fiat Panda, přesto ale má jít o jedny z nejlevnějších „čtyřkolek“ na trhu. Tyto modely navíc ukazují, že se u Fiatu, jemuž se v prodejích zrovna nedaří, soustředí na to, co jim jde odedávna nejlépe: dostupné a hospodárné malé vozy, které lze objednávat v široké škále verzí.

Fiat Panda 4x4: drobek na cesty i necesty

Fiat Panda 4x4: drobek na cesty i necesty

Nejde však o žádný výkřik do tmy, vždyť pohonem všech kol disponovaly i obě předchozí generace Pandy. Ta první se představila již v roce 1983 a Fiat Panda 4x4 druhé generace následoval krátce po uvedení základní řady v roce 2003. Pokud čekáte nějaký módní „scout“ nebo „cross“, jež nabízí konkurence, Panda 4x4 je něco jiného a pohon všech kol je zde samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Panda 4x4 chce být doma ve městě i v přírodě

Nová Panda 4x4, jak jsme vás informovali již v srpnu, vyniká především vyšší světlostí a vyjíždí na specifických patnáctipalcových litých ráfcích s pneumatikami o rozměru 175/65. Nabízí standardně instalovanou stabilizační soustavu ESC a přednosti přenosového systému Torque on Demand využívajícího dvojice diferenciálů a elektronicky ovládané spojky, takže o skutečně „trvalý pohon všech kol“ v rozporu s tvrzením výrobce zřejmě nejde.

Fiat Panda 2012: legenda pokračuje

Fiat Panda 2012: legenda pokračuje

O pohon modelu Fiat Panda 4x4 se alternativně starají zážehový dvouválec 0,9 l TwinAir s výkonem naladěným na 85 koní (63 kW) a vznětový čtyřválec 1,3 l MultiJet II o výkonu 75 koní (55 kW), přičemž oba agregáty jsou opatřeny výhradně soustavou start/stop a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Panda 4x4 vyniká na první pohled decentním plastováním a vyšší světlostí

Panda 4x4 vznikla ve vlastním stylistickém středisku Fiat Centro Stile a na první pohled se vyznačuje především plastovými obklady hran blatníků, které jsou opticky spojeny lištami na prazích a plynule přecházejí do upravených nárazníků. Ty na obou koncích karoserie ve své svých středových částech nesou také stříbřité pláty, jež mají budit dojem ochrany podvozku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Panda Trekking je levnější verzí typu Panda 4x4 s pohonem pouze předncíh kol

Druhý z modelů s označením Fiat Panda Trekking má být levnější a jednodušší variantou výše popsaného typu Panda 4x4. Spokojit se musí s pohonem pouze předních kol a namísto stabilizace ESC má jen „protiprokluz“ pro alespoň částečné zlepšení trakčních schopností v lehčím terénu, ale zachovává si zvýšenou světlost podvozku i nabídku pohonných jednotek včetně převodovky (pouze „jednička“ je v tomto případě kratší). 
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Panda 4x4
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Trekking
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků